معرفی شغل حسابدار (آشنایی با شغل حسابداری و حسابدار)

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

آشنایی با شغل حسابداری و حسابدار ( معرفی شغل حسابدار )

معرفی شغل حسابدار عنوان این مقاله است که در بخش معرفی مشاغل خدمت شما خوبان ارائه خواهیم نمود.شاید هیچ اداره و شرکتی در هیچ کجای جهان هستی یافت نخواهد شد که یک یا چند حسابدار نداشته باشد.

حسابداران در واقع تنظیم و ثبت کننده رویدادهای مالی یک مرکز تجاری،شرکت و یا اداره هستند،آنها می بایست کلیه مخارج و درآمدهای یک فعالیت را مشاهده،ثبت و طبقه بندی نموده به صورتی که اگر هر زمان به انها نیاز بود قابل استخراج باشد.فارغ التحصیلان رشته های حسابداری،اقتصاد و مدیریت در کلیه گرایشات میتوانند به عنوان حسابدار در یک اداره یا شرکت مشغول به کار شوند.

اکثرا حسابداران در ادارات و یا شرکت ها مشغول به فعالیت به صورت تمام وقت هستند اگرچه بعضا شاهد دورکاری نیز در این حوزه می باشیم اما به جهت اینکه می بایست در محیط کار بوده و با مسائل مالی از نزدیک برخورد داشته باشند حضور فیزیکی آنها در محیط کار امری بدیهی به نظر میرسد.این شغل حساس به گونه ای است که می بایست فرد حسابدار در کار خود دقت بسیار بالایی داشته بگونه ای که ممکن است به جهت یک اشتباه متحمل ضررات جبران ناپذیری گردد.حسابداران با ترفیع درجه که پس از سابقه خوب و مفید در این حرفه دریافت میکنند به رئیس مالی ارتقاء رتبه می یابند.

وظایف حسابدار :

  • مشاهده و ثبت کلیه رویدادهای مالی
  • دسته بندی کلیه رویدادهای مالی
  • ارائه گزارشات مالی در زمان های مشخص
  • ارائه راهکار جهت کاهش هزینه های جاری
  • محاسبه و تشریح بدهی های مالیاتی و بررسی آنها  و …

حسابداری و بازار کار آن

میتوان این رشته و شغل  را جزو خوب های اشتغال دانست چرا که نسبت رشته هایی که جذب میکنند به تعداد ادارات بسیار پایین است اگر چه همین موضوع باعث شده است تعداد فارغ التحصیلان این رشته های بسیار بالا باشد و عملا رقابتی سخت را جهت استخدام در آزمون های استخدامی شاهد باشیم

از جمله دروس مهم در حسابداری که در آزمون های استخدامی بسیار حائز اهمیت هستند می توان به اقتصاد خرد و کلان،مالیه عمومی، بودجه بندی،اصول حسابداری و حسابداری های میانه،شرکت ها و صنعتی اشاره کرد.

ای سوال و ارائه نمونه سوالات استخدامی حسابداری

ای سوال مانند قبل برای سوالات استخدامی حسابداری نیز برنامه ریزی خوبی را ارائه داده است  و مجموعه ای بسیار کامل به همراه جزوات تخصصی آن را جهت استفاده شما داوطلبان این رشته آماده دانلود نموده است که انشالله مفید واقع خواهد شد.

جامعه حسابداران رسمی ایران

آشنایی با شغل حسابداری و حسابدار ( معرفی شغل حسابدار ) معرفی شغل حسابدار عنوان این مقاله است که در بخش معرفی مشاغل خدمت شما خوبان ارائه خواهیم نمود.شاید هیچ اداره و شرکتی در هیچ کجای جهان هستی یافت نخواهد شد که یک یا چند حسابدار نداشته باشد. حسابداران در واقع تنظیم و ثبت کننده رویدادهای مالی یک مرکز تجاری،شرکت و یا ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49264
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
1991
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
3972
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2457
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4361