معرفی شغل مهندسی عمران

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

بررسی کامل شغل مهندسی عمران

رشته مهندس عمران یک رشته بسیار جذاب است و مطمئنا در کشور عزیزمان ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. متقاضیانی که می خواهند در این رشته وارد شوند می توانند از رشته های فنی و علوم ریاضی با دادن آزمون بمی توانند این رشته را انتخاب نمایند. همانطور که می دانید علم هر روز در حال پیشرفت بوده و مطمئنا نیاز های افراد هم روز به روز تغییر می کند به همین دلیل تمامی افراد در طرح های عمرانی خود باید از یک مهندس عمران مجرب و کار بلد استفاده نمایند. اگر شما می خواهید در این رشته گام بردارید این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید تا با تمامی نکات این رشته آشنا شده تا بتوانید گامی بلند  در جهت ارتقاء و جامعه خود بردارید.

اهمیت و ضرورت های جامعه در رشته و شغل مهندسی عمران چیست ؟

همانطور که مستحضر هستید سرپناه یا همان خانه یکی از نیاز های مهم بشر می باشد که از آغاز جهان هستی به گونه های مختلفی ساخته شده و در طی قرن سیر تکامل خود را بسیار بالا برده و نیاز ها با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی داشته . می توان برای مثال یکی از خانه های قرن های پیش را غار نامید که بصورت طبیعی توسط اشخاص ساخته می شد. حال باید ه خود رجوع کنید و از خود سوال کنید که انسانی سیری ناپذیر می باشد می تواند در حال حاظر به خانه های امروزه بسنده کند ؟ مطمئنا خیر ، حال باید بدانید چه کاری برای پیشرفت در شغل خود انجام دهید تا بتوانید فرد مفیدی برای جامعه خود باشید.

تمامی افراد برای با استفاده کردن از منابع طبیعی اقدام به ساختن محل سکونت خود می کنند با ساختن اولین سرپناه دست ساز بشر پایه و اساس مهندسی عمران پدید آمد. پیشرفت های بزرگی که تمامی بشریت امروزه شاهد آنها می باشند تماما توسط مهندسین عمران بوجود و پدید آمده است . مهندسین عمران بشریت را از قر طبیعت همچون سیل ، زلزه ، طوفانهای شدید با ساخت خانه هایی که ایمنی لازم را دارند در امان نگاه داشته است.

در زبان لاتین به شغل مهندسی عمران Civil Engineering گفته می شود.   Civil به معنی تمدن و از همان ریشه کلمه Civilization است. با توجه بر کلمات لاتین می توان نتیجه گرفت که رشته مهندسی عمران را می توان مهندسی تمدن نام برد و مطمئنا بیشتر از تمامی رشته های حال حاظر در جهان هستی به جامعه و مردم نزدیکتر است .مهندسی عمران هم زیر شاخه های بسیار زیادی دارد که می توان از جمله ی آنها به چند نمونه اشاره کرد : مهندسی عمران (آّب) _ مهندسی عمران نقشه برداری _ مهندسی بهره برداری راه آهن _ دبیر فنی عمران _ دبیر فنی عمران ساختمان و ….. می باشد که تمامی رشته های نام برده شده در رشته لیسانس بوده

   پیش‌بینی وضعیت رشته و شغل مهندسی عمران در آینده در ایران :

در سالهای گذشته برای سخت مترو از مهندسین ژاپنی در تهران استفاده شده که آنها عقیده داشتند که تهرات یک شهر نیست زیرا دهی بزرگ می باشد چرا که بسیاری از سیستم های شهری را در خود نمی بیند . این سخن نشان می دهد که ما برای توسعه شهر های خود باید از تمامی کار های زیر بنایی مثل مترو و تمامی تاسیسات مکانیزه ، راه ها و …. استفاده نماییم تا یتوانیم در مقابل کشور های بزرگ قد علم کنیم .ای سوال همواره می خواهد شما را با تمامی مشاغل مختلف اشنا سازد به همین دلیل در تلاش است تا با مقاله های مختلف خود مسیری را برای شما باز نماید تا بتوانید با شغل اینده خود ارتباط نزدیکی داشته و از چگونگیه بوجود آمدن آن مطلع شوید. همچنین می توانید برای دریافت نمونه سوالات استخدامی و نمونه سوالات استخدامی مهندسی عمران برروی یکی از آنها کلیک کرده تا به صفحه مورد نظز هدایت شوید.

  وبسایت عمران

بررسی کامل شغل مهندسی عمران رشته مهندس عمران یک رشته بسیار جذاب است و مطمئنا در کشور عزیزمان ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. متقاضیانی که می خواهند در این رشته وارد شوند می توانند از رشته های فنی و علوم ریاضی با دادن آزمون بمی توانند این رشته را انتخاب نمایند. همانطور که می دانید علم هر روز ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49577
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2055
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4030
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2507
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4378