معرفی شغل مهندسی مکانیک(بررسی کامل شغل مهندس مکانیک)

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

از شغل مهندسی مکانیک چه می دانید ؟

مهندسی مکانیک شاخه از علوم مهندسی است که با دروسی از قبیل مکانیک، دینامیک، ترمودینامیک، دانش مواد، تحلیل سازه‌ها و الکتریسیته سر و کار دارد و بیشتر با سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرایندهای گرمایی در ارتباط هستند.رشته مکانیک در واقع پیاده کننده علم فیزیک است برای مثال بحث حرکت در فیزیک مطرح است اما چگونگی این حرکت را می بایست با مکانیک تحلیل نمائید…

اگر بخواهیم رشته مهندسی مکانیک را از زبان یکی از اساتید برتر این رشته در کشورمان وصف نمائیم می توانیم به محمد دورعلی اشاره نمائیم :

«رشته مهندسی مکانیک را شاید بتوان از نقطه‌نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع‌ترین رشته مهندسی به شمار آورد. چون رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید ، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات و ماشین‌آلات و به کارگیری مواد مختلف در ساخت آنها و همچنین طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط می‌باشد.به عبارت دیگر محاسبات فنی، مدلسازی و شبیه‌سازی ، طراحی و تهیه نقشه‌ها ، تدوین روش ساخت ، تولید و آزمایش تمامی ماشین‌آلات و تاسیسات موجود در دنیا ، با تکیه بر توانایی‌های مهندسان مکانیک انجام می‌گیرد.»

گرایشات مهندسی مکانیک در مقطع لیسانس :

اگر بخواهیم گرایش های مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی  را بررسی کنیم می توانیم به طراحی جامدات،حرارت و سیالات،ساخت و تولید،مهندسی دریا اشاره کرد.

  • در بخش جامدات مهندسی مکانیک اگر بخواهیم در یک جمله فعالیت یک مهندس مکانیک را شرح دهیم میتوان گفت فردی است که توانایی طراحی اجزاء و مکانیزم ماشین آلات مختلف را در مراکز تولیدی و کارخانه ها را داراست.
  • در گرایش سیالات مهندسی مکانیک اما عزیزانی سیالاتی در بحث طراحی تاسیسات و مسایل گرمایشی و سرمایشی ساختمانها و کارخانجات تخصص داشته و وظایفی چون طراحی قطعات جامد ، طراحی خطوط لوله ، طراحی انتقال مایعات و نیروهای وارد شده از طرف مایعات و گازها را برعهده خواهند داشت.
  • در بخش ساخت و تولید مهندسی مکانیک فارغ التحصیلان این بخش می بایست با به کاربردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی، ریخته گری ، جوشکاری، فرم دادن فلزات ، طرح کارگاه یا کارخانه های تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین آلات و صنایع (کشاورزی ، نظامی، ماشین سازی، ابزارسازی ، خودروسازی و … ) باشند.

ای سوال و نمونه سوالات مهندسی مکانیک

رسالت ای سوال اما در مهندسی مکانیک بیشتر برمی گردد به ارائه نمونه سوالات استخدامی مهندسی مکانیک جایی که دروس ترمودینامیک،مکانیک سیالات،حرارت،مقاومت مصالح،استاتیک و ارتعاشات را پوشش داده ایم که تمامی دروس ذکر شده به همراه پاسخ نامه بوده و می توان این مجموعه را بسته ای قابل اتکاء دانست.در کنار این نمونه سوالات به ارائه جزوات استخدامی مهندسی مکانیک نیز پرداخته ایم و تلاش نموده ایم تا با یک بسته فوق کامل تمامی نیازهای شما خوبان را در مورد یک پکیج مطالعاتی مرتفع نمائیم.

در قسمت نمونه سوالات تعداد بالا،استاندارد بودن سوالات،قابلیت تهیه پرینت و کیفیت صفحات بسیار عالی می تواند برای شما حائز اهمیت باشد که تمامی موارد فوق در این بسته پیش بینی شده است،در بخش جزوات استخدامی مهندسی مکانیک نیز می توان به صفحات مفید و مباحث اصلی به دور از اضافه کاری و پرداختن به مباحث کاربردی اشاره نمود.اطمینان داریم دریافت و مطالعع این مجموعه خوب و کاربردی می تواند کلیه نیازهای شما را جهت موفقیت در یک آزمون استخدامی به طور کامل برطرف نماید.

در کنار تمامی این موارد ذکر شده یک بسته سوالات استخدامی عمومی نیز ارائه شده است تا دیگر هیچ گونه جای بحث و تردیدی جهت تهیه این مجموعه باقی نماند و با خیالی آسوده تنها به مطالعه این مجموعه فکر کرده و تمامی تمرکز خود را روی این مسئله بگذارید.

انجمن مهندسان مکانیک ایران

از شغل مهندسی مکانیک چه می دانید ؟ مهندسی مکانیک شاخه از علوم مهندسی است که با دروسی از قبیل مکانیک، دینامیک، ترمودینامیک، دانش مواد، تحلیل سازه‌ها و الکتریسیته سر و کار دارد و بیشتر با سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرایندهای گرمایی در ارتباط هستند.رشته مکانیک در واقع پیاده کننده علم فیزیک است برای مثال بحث حرکت در فیزیک مطرح ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50158
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2179
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4193
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2631
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4415