شغل متصدی امور دفتری (آشنایی با این شغل و تمامی نکات مهم آن)

3
امتیاز 3 از 8 رای
ای سوال

معرفی شغل متصدی امور دفتری

در این صفحه می توانید در وبسایت ای سوال مطالب بسیار مفیدی درباره شغل متصدی امور دفتری کسب نمایید زیرا تمامی محتوای این مطلب راجع به این شغل بوده و ما توانسته ایم تمامی نکات این شغل را برای شما منتشر نموده ایم.

تمامی اهداف شغل متصدی امور دفتری

در شرکت های بزرگ بخش مدیریت دفتری تمام و کمال شامل وارد کردن تمامی گزارشات و وارد کردن تمامی داده ها از سوی مراجعه کنندگان می باشد که باید پرونده سازی دقیق شود. اما در این حین در شرکت های بسیار کوچک وظایف مدیر دفتر شامل تنظیم قرار داد ها و تمامی قرار ملاقات ها و …. می باشد.لازم به ذکر است که در اکثریت دفتر های این چنینی این کار بصورت دستی انجام می شود که باید تمامی توان خود را برای روان تر شدن امور شرکت بکار بگیرند.

مرتبط با مجموعه : سوالات استخدامی متصدی امور دفتری

همانطور که گفته ایم شرح وظایف شغل متصدی امور دفتری در شرکت های بزرگ و کوچک هرچند متفاوت است اما در واقع کلی بوده و در نهایت شباهت بسیار بالایی با یکدیگر دارند و می توان گفت که در شغل مدیران دتری باید از آنها انتظار داشت که بر تمامی فعالیت های اجرایی نظارت کامل را داشته و بتوانند در هر لحظه مشکلات کوچک را برطرف نمایند.

مهم ترین اهداف شغل متصدی امور دفتری چیست؟

همچنین اگر بخواهیم یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر دفتر را برای شما نام ببریم آن چیزی نیست جزء نظارت کامل بر عملکرد تمامی پرسنل های آن شرکت . به همین دلیل این وظیفه باعث می شود که تمامی کارکنان با دقت به کار خود ادامه داده و در این شغل این امکان و جود دارد که در صورت لزوم به کار برخی از کارکنان پایان داده و استخدام جدیدی صورت گیرد.

از دیگر وظایف این شغل پیگیری نظارت کامل بر نحوه تیم فروش ، گزار فروش ماهیانه شرکت ، گزارش دقیق نقاط پیشرفت و …. می باشد. همچنین لازم به ذکر است وظایف اصلی متصدی امور دفتری نظارت کامل بر تمامی سیستم های کامپیوتری شرکت ، رسیدگی کامل بر مخارج و پرداخت حقوق کارمندان ، رسیدگی به تمامی کاغذ بازی های دفتری و همچنین فاکتورهای به وجود آمده فروش، می باشد.

وظایف کلی شغل متصدی امور دفتری ( شرح وظایف )

۱-تمامی نامه های وارد شده را پس از مطالعه نمودن به ترتیب ثبت و سوابق مربوطه توسط متصدیان مرتبط می دهد.

۲- کلیه پیش نویس ها و گزارشات مربوطه را دسته بندی و تهیه می نمایند .

۳-نامه های تیپ شده را بصورت دقیق مطالعه و در ارسال و ثبت تمامی آنها نظارت دائم دارند.

۴- .به منظور بهترین عملکرد کار کارکنان امور دفتری تمامی نظارت های لازم را بکار می گیرند.

۵-در صورت مشاهده هر گونه بی انضباطی ، تمامی آموزش های لازم را به بالا دستی از جمله رئیس شرکت داده تا نتایج پایانی را آنها بگیرند.

۶-در اراسال و ثبت نهایی تمامی نامه ها نظارت دائمی دارند.

۷-تمامی نامه ها دستی نویس را بصورت دقیق مطالعه و آنها را ماشین نویس می کنند.

۸-تمامی نامه ها را بعد از مطالعه دقیق شماره گذاری کرده و در پرونده های مشخص شده بایگانی می نمایند.

۹- تمامی امور مربوطه را برابر دستورات رئیس شرکت انجام می دهند.

 

همانطور که مشاهده نموده اید تمامی نکات مهم این عنوان شغلی را برای شما بازگو کرده ایم که می تواند در انجام کارهای شما تاثیر گذار باشد. شما باید در این شغل از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید .

کانون سردفتران و دفتر یاران

 

معرفی شغل متصدی امور دفتری در این صفحه می توانید در وبسایت ای سوال مطالب بسیار مفیدی درباره شغل متصدی امور دفتری کسب نمایید زیرا تمامی محتوای این مطلب راجع به این شغل بوده و ما توانسته ایم تمامی نکات این شغل را برای شما منتشر نموده ایم. تمامی اهداف شغل متصدی امور دفتری در شرکت های بزرگ بخش مدیریت دفتری تمام و ...
3
امتیاز 3 از 8 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49573
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2055
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4027
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2506
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4378
نظرات کاربران ( ۱ عدد )
  • 561562
    علی میگه : ۶ اسفند ۱۴۰۲

    سلام. تفاوت شغل کارشناس امور اداری و متصدی امور دفتری چیست? کدام بهتر است؟

    پاسخ