دلایل اصلی شکست کار تیمی

شکست کار تیمی

تیم گروهی از افراد است که با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند. تیم‌ها عضویت (که می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند) و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را تعریف کرده‌اند که باید در آن شرکت کنند. هر عضو مسئول کمک به تیم است، اما گروه به عنوان یک کل مسئول موفقیت تیم است. اگر چه ای سوال در ارائه نمونه سوالات استخدامی فعال است اما ما بخشی بزرگ از تمرکز و هدف خود را به ارائه مقالات آموزشی مرتبط با کسب و کارها اختصاص داده ایم که مقاله زیر نیز از همین دست می باشد که توجه شما را به مطالعه آن جلب می نمائیم.

شکست در کار تیمی / علت چیست ؟

دلایل زیادی برای شکست کار تیمی وجود دارد و یادگیری نحوه کار در کنار همه آنها می تواند به جلوگیری از وقوع آن کمک کند. برای هر کسب و کاری، یافتن راهی برای ترغیب همکاران به کار تیمی ضروری است، اگر می‌خواهید نیروی کاری مولد و کارآمد داشته باشید. خواه رییس مجموعه باشید یا کارمند این شکست می تواند به از دست دادن کار و موقعیت شغلی شما بیانجامد پس بهتر است با دلایل شکست کار تیمی و راه های جلوگیری از آن آشنایی شوید

تیم ها در محل کار

تیم های ورزشی نمونه خوبی از نحوه عملکرد تیم ها هستند. به عنوان مثال، یک تیم بسکتبال دارای بازیکنان انفرادی است که هر کدام در هدف بردن یک بازی سهیم هستند. به طور مشابه، در محیط های تجاری، بیشتر کارها توسط تیم هایی از افراد انجام می شود که در فعالیت هایی با نتایج مشخص همکاری می کنند. از آنجایی که تیم ها در سازمان های تجاری بسیار رایج هستند، برای کارکنان مهم است که مهارت های لازم برای کار موثر با دیگران را داشته باشند.

سازمان‌ها معمولاً تیم‌های زیادی دارند و یک فرد اغلب عضو بیش از یک تیم است. برخی از تیم ها دائمی هستند و مسئولیت فعالیت های جاری را بر عهده دارند. به عنوان مثال، تیمی از پرستاران در یک بخش زایمان خدمات پزشکی را به مادران جدید ارائه می دهند. در حالی که بیماران می آیند و می روند، وظایف مربوط به ارائه مراقبت ثابت می ماند. در موارد دیگر، یک تیم برای یک هدف موقت تشکیل می‌شود: این تیم‌ها تیم‌های پروژه نامیده می‌شوند و دارای یک نقطه شروع و پایان تعریف شده هستند که با دستیابی به یک هدف خاص یکباره مرتبط است.

فهرست زیر هشت مورد از رایج ترین دلایل شکست تیم ها بر اساس تجربه و تحقیقات ما است:

فقدان هدف و اهداف واضح

بدون هدف و اهداف مشخص، تیم دچار تزلزل خواهد شد. ندانستن چه کاری باید انجام داد و چرا مهم است، دلیل اصلی عدم عملکرد است.

مطمئن نیستید که چه چیزی به تلاش تیمی نیاز دارد

هر تصمیم یا اقدامی به یک تیم نیاز ندارد. برخی از آنها به بهترین وجه توسط افراد انجام می شود. زمانی که نتیجه نیاز به مهارت ها و دیدگاه های متعدد و یک هدف مشترک دارد، اقدام گروهی لازم است.

فقدان مسئولیت پذیری

خود تعریف تیم، تعریفی است که در آن مسئولیت پذیری متقابل برای نتایج مشخص است. تیم های موثر خود و یکدیگر را در قبال تعهدات و نتایج پاسخگو می دانند.

فقدان رهبری مؤثر یا مشترک

اعمال رفتارهای رهبر که با سطح رشد تیم مطابقت ندارد، هم بر بهره وری و هم بر روحیه تأثیر می گذارد. هر تیمی به یک رهبر نیاز دارد، اما با توسعه تیم، رهبری باید به اشتراک گذاشته شود. اگر رهبر کنترل را رها نکند، هرگز تیمی با عملکرد بالا نخواهید داشت.

عدم اعتماد در میان اعضای تیم

تیم ها سیستم های مبتنی بر اعتماد هستند. فقدان اعتماد منجر به ارتباطات ضعیف و پنهان نگه داشتن اطلاعات می شود که مانعی برای روابط و نوآوری است.

ناتوانی در مقابله با تعارض

عدم برخورد با تعارض باعث می شود بهره وری و روحیه متوقف شود یا بدتر شود. به جای اینکه به عنوان تفاوت در نظر گرفته شود، می تواند به مبارزه ای برای کنترل تبدیل شود. در صورت برخورد صحیح می تواند منشا نوآوری و تعمیق روابط باشد.

مهارت های حل مسئله بی اثر

قدرت تیم در توانایی آن برای مقابله خلاقانه و موثر با چالش ها نهفته است. بدون این مجموعه مهارت (که در دیدگاه های مختلف رشد می کند) به عملکرد بالایی نمی رسد.

عدم تمرکز بر خلاقیت و تعالی

خلاقیت و برتری را نمی توان بدیهی تلقی کرد، اما به طور ایده آل درست در ارزش ها و هنجارهای تیم نوشته می شود. بهبود مستمر مورد تحسین و تمجید قرار می گیرد. اعضای تیم باید اجازه داشته باشند که ریسک های حساب شده را بپذیرند. اگر اشتباهاتی رخ دهد، به عنوان فرصت های یادگیری تلقی می شود.

غلبه بر این چالش ها آسان نیست اما شدنی است. تیم ها وسیله ای قدرتمند برای نتیجه گیری و ایجاد روحیه هستند. وقتی به طور مؤثر مدیریت شوند، می توانند از هر گروهی از افراد بهتر عمل کنند و بیشتر از افرادی که به تنهایی کار می کنند، برای آزادسازی خلاقیت و ایجاد مهارت ها تلاش کنند.

جلوگیری از شکست در کار تیمی

تحقیقات انجام شده توسط Deloitte Consulting بیان می کند که مکان های کاری به آرامی از ذهنیت سلسله مراتبی سنتی به مکان هایی بر اساس مدل تیم ها در حال حرکت هستند.

این به ما این امکان را می‌دهد تا تجربیات، مهارت‌ها، بینش و ظرفیت‌های افراد مختلف را با هم ترکیب کنیم که باید به عنوان یک تیم حفظ کنیم. در اینجا چند راه برای کمک به جلوگیری از شکست تیم های ما و کمک به آنها برای همکاری با یکدیگر به عنوان یک واحد وجود دارد!

۱. شفافیت نقش

تیم‌های مؤثر دقیقاً می‌دانند چه کاری باید انجام دهند و به طور منظم در مورد اینکه چه کسی مسئول چه کاری است بحث می‌کنند. آنها تلاش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هیچ شکافی در تفاهم بین هر یک از اعضای تیم وجود ندارد. آنها دارای کارت امتیازی با مسئولیت های کلیدی، شاخص های کلیدی عملکرد و اهداف عملکرد هستند.

سپس کارت‌های امتیازی فردی خود را با هم ادغام می‌کنند تا یک ماتریس نقش ایجاد کنند که تضمین می‌کند هیچ حفره یا تکراری وجود ندارد و انتقال‌ها کاملاً هماهنگ هستند.

۲. رویکرد رشد

تیمی با ذهنیت رشد هرگز شکست نمی خورد. چنین تیم هایی مایلند چیزهایی را امتحان کنند که در ابتدا غیرممکن به نظر می رسد و مایل به خطر شکست هستند. آن‌ها می‌آیند تا سریع‌تر یاد بگیرند، اطلاعات و رویکردهای جدید را کشف کنند، و مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی را در طول مسیر انتخاب کنند.

۳. تصمیمات هوشمند

تیم‌هایی که از شکست فرار می‌کنند مراحل تصمیم‌گیری را درک می‌کنند – ورودی، مشورت، ساختن، تأیید و اطلاع‌رسانی و به وضوح تصمیم گرفته‌اند که چه کسی در چه مرحله‌ای دخیل است.

هنگامی که در حالت پیاده سازی قرار می گیرند، امکان حرکت سریع برای آنها وجود دارد زیرا افراد مناسب به روش صحیح گنجانده شده اند.

۴. دارای منابع خوب

اگر می‌خواهید تیم شما هرگز شکست نخورد، تمام منابعی را که در اختیار دارند، همه چیزهایی که برای کار سریع و هدفمند نیاز دارند را در اختیار آنها قرار دهید.همچنین، مدیران باتجربه می‌دانند که باید بر رفع موانع و ارائه منابع و اطلاعات مناسبی که تیم برای انجام کار خود نیاز دارد، تمرکز کنند. تصمیم گیری روزانه بهتر است به تیم واگذار شود.

۵. نگرش هدفمند

به عنوان سرپرست تیم، باید اطمینان حاصل کنید که تیم شما دارای یک چشم انداز قانع کننده، مجموعه ای قوی از اهداف و مجموعه ای از ارزش های مشترک است. آنها باید هیجان زده باشند که هر روز سر کار بیایند و احساس کنند که می توانند ریسک کنند، افکار، نظرات و احساسات خود را آشکارا به عنوان یک عضو تیم به اشتراک بگذارند. تنها در این صورت است که آنها می توانند یک هدف مشترک روشن داشته باشند و در آن مسیر به جلو حرکت کنند.

تیم های موثر می توانند نتایج باورنکردنی برای یک سازمان به دست آورند. با توجه به جاه طلبی های فردی، و مدیریت تلاش جمعی، می توانید اطمینان حاصل کنید که تیم های سازمان شما هرگز شکست نخواهند خورد!

حرف آخر

امیدواریم ارائه مقالات آموزشی توسط ای سوال بتواند به کسب و کارها و افراد در جهت رشد هر چه بیشتر توانائی های فردی و تیمی آنها کمک کرده تا انشالله با ارتقاء راندمان کاری موفقیت های مورد نظر را کسب نمایند. مقاله ارائه شده با عنوان علل شکست کار تیمی به بررسی چالش های پیش روی تیم های کاری و علت های شکست آنها در کار تیمی پرداخت و در ادامه به بررسی راه های جلوگیری از این شکست اشاره نمود. انشالله این مقاله توانسته باشد برای شما مخاطبان گرامی مفید واقع شده باشد.

تیم گروهی از افراد است که با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند. تیم‌ها عضویت (که می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند) و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را تعریف کرده‌اند که باید در آن شرکت کنند. هر عضو مسئول کمک به تیم است، اما گروه به عنوان یک کل مسئول موفقیت تیم است. اگر چه ای سوال در ارائه ...
[yasr_visitor_votes size='small']
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
نظرات کاربران ( ۰ عدد )