معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک

مقدمه

همانطور که مستحضر می باشید در این بخش در خدمت شما هستیم با معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شما را با بنیان  تمامی بخش های آن آشنا سازیم.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان دولتی در کشور عزیزمان ایران می باشد و همانطور که از نامش مشخص است وظایفی همچون ثبت شرکت ها ، معاملات ، املاک و دارائی ها اشخاص را بر عهد دارد . سازمان نام برده شده دارای ساختار مستقل بوده و یکی از نهاد های وابسته به قوه قضائیه کشور می باشد.

ساختار و تشکیلات سازمان ثبت اسناد و املاک

همانطور که در بالا گفته ایم این سازمان زیر مجموعه قوه قضائیه می باشد و رئیس آن هم از سوی رئیس قوه قضائیه منصوب می شود و با توجه به این چرخه وی معاون قوه قضائیه هم محسوب می شود.

این سازمان دارای حوزه ستادی تشکیل شده از چهار معاونت و تعداد بسیار کمی اداره کل می باشد و در مجموع کلیه کار های ارباب رجوع در دو بخش اسناد و املاک خلاصه می شود.

مهمترین وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور :

  • ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری داخلی و خارجی در ایران براساس مقررات موضوعه.
  • تنظیم روابط حقوقی افراد و ختم دعاوی و استقرار مالکیت و جلوگیری از دعاوی ناشی از روابط مالی و تأمین حقوق صاحبان اموال از طریق اجرای قوانین و مقررات مربوط.
  • اجرای تمامی قوانین و مقررات و ضوابط مربوط به ثبت اسناد و املاک در سطح کشور و کلیۀ وظایفی که مطابق قوانین و مقررات سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در جهت همکاری با آنها به عهدۀ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور محول گردیده است.
  • ثبت شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری داخلی و خارجی در ایران براساس مقررات موضوعه.
  • ثبت علائم تجاری و اختراعات داخلی و خارجی در ایران طبق ضوابط قانونی.
  • حمایت از اسناد رسمی تنظیمی در قالب اجرای مفاد اسناد رسمی با توجه به مقررات و آئین نامه‌های مربوط و حل و فصل اختلافات ناشی از روابط مالی آنها با یکدیگر و اعتبار بخشیدن به عقود و اسناد رسمی تنظیمی در دفاتر و حمایت و نظارت بر امور مربوط به مشاورین املاک و خودرو.
  • فراهم نمودن موجبات اجرای کامل طرح تهیه نقشه‌های بزرگ مقیاس و تکمیل نقشه‌های مذکور با مدارک ثبتی در سطح کشور به منظور افزایش دقت در تعیین حدود املاک و برقراری سیستم مرقومی به جای سیستم دستی و توصیفی، ثبت اسناد و املاک و نگهداری اطلاعات و پرونده‌های ثبتی به طریق مکانیزه با استفاده از امکانات کامپیوتری در سطح کشور.
  • جمع آوری و نگهداری آمار و اطلاعات مربوط به وصول و ابطال عواید و درآمدهای قانونی سازمان و فعالیت‌های مربوط به ثبت اسناد و املاک و شرکت‌ها در سطح کشور و تعداد و مبلغ معاملات و اسنادی که به مرحلۀ صدور اجرائیه رسیده است با به کارگیری روشهای مناسب و پیشرفته.

ای سوال و ارائه کامل ترین منابع و سوالات استخدامی سازمان ثیت اسناد و املاک

در پایان این مطلب و معرفی این سازمان توجه شما را به مجموعه نمونه سوالات استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ای سوال جلب می نماییم مجموعه ای که ویژه آزمون سال جاری تولید شده است و مطمئنا تمامی نیاز های شما را برای یک آزمون استخدامی برطرف می نماید.

ای سوال به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های تولید و توزیع نمونه سوالات استخدامی بیش از ۷ سال است که پا به پای تمامی داوطلبین آزمون های استخدامی قدم برمی دارد و مطمئنا مجموعه ای را در خور شما تولید می نماید که بتواند سطح علمی شما را برای یک آزمون به حد مطلوب برساند پس با خیالی آسوده مجموعه پیش رو را دریافت و به مطالعه آن بپردازید.

معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک مقدمه همانطور که مستحضر می باشید در این بخش در خدمت شما هستیم با معرفی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شما را با بنیان  تمامی بخش های آن آشنا سازیم. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سازمان دولتی در کشور عزیزمان ایران می باشد و همانطور که از نامش مشخص است وظایفی همچون ثبت شرکت ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49570
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2053
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4027
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2506
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4378