معرفی شغل آتش نشان (بررسی و آشنایی با شغل آتش نشان)

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

معرفی شغل آتش نشان

در همین ابتدا باید خدمت شما خوبان عرض کنیم که اگر به نجات زندگی دیگران علاقه دارید این مطلب را مطالعه نمایید زیرا در هر حوزه ای که وارد می شوید باید علایق های خود را نسبت شغل آتش نشان در خود پیدا نمایید.

مجموعه اقداماتی که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن آن و یا کنترل و هدایت آن انجام می شود آتش نشانی می گویند. اهداف مهم این شغل جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست می باشد و یکی از مهمترین هدف های آنها حفاظت نمودن از سلامت افراد است که در اولویت اصلی قرار دارد. در تمامی کشور ها های دنیا سازمان آتش نشانی وجود دارد که که در بخش های مختلف حوادث مختلف را بر عهده خواهد داشت.

اولین سازمان آتش نشانی توسط روس ها در شهر بزرگ تبریز بوجود آمده است . در تمامی کشور های دنیا سازمان آتش نشانی زیر نظر شهرداری ها می باشد که در ایران هم بدین گونه است. برای وارد شدن به این شغل پر خطر باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۵ سال سن داشته باشیم . ۱۷۰ سانتی متر قد و دارای آمادگی جسمانی بسیار بالا و تمامی آموزش های مرتبط با این شغل را دیده باشیم. تمامی افرادی که در آتش نشانی استخدامی می شوند در ابتدا مامور آتش نشان هستند و با گذشت زمان و کسب تجربه به سمت های بالاتر همچون راننده ، معاون شیفت ، فرمانده شیفت و ….. در می آیند.

مرتبط است با نمونه سوالات استخدامی آتش نشانی

ساعات کاری شغل آتش نشان بدین گونه است که ….

در رابطه با ساعات کاری این شغل سنگین باید بگوییم که فعالیت در این کار آنچنان سخت است که ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت را برای افراد دارد. همچنین لازم به ذکر که این افراد در بین ۴۸ ساعت استراحت خودشان باید همیشه آماده باش باشند و در زمان های اظطراری به جمع همکاران خود در اطفای حریق و عملیات های سنگین بپیوندند.

وظایف آتش نشان

می توان چند نکته بسیار مهم این وظایف را اینگونه نام که : حمل و نقل وسایل و تمامی تجهیزات آتش نشانی ، خاموش کردن و یا کنترل کردن آتش ، کنترل  و دفع مواد های شیمیایی خطرناک ، نجات تمامی مصدومان و قربانیان از محل حادثه ، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد تازه کار و …. می باشد که باید تمامی نکات نام برده شده برای تمامی حوادث به صورت عالی انجام شود.

یک آتش نشان باید چه مهارت هایی را داشته باشد ؟

۱- علاشق داشتن به نجات جان دیگران

۲- شجاعت

۳- دقت و خود انظباتی

۴- توانایی های فردی ( عکس العمل های سریع )

۵-  مهارت های تیمی و ارتباط خوب با همکاران خود

۶- اعتماد به نفس بسیار بالا

بخشی از توضیحات این عنوان شغلی را برای شما خوبان بازگو کرده ایم در ادامه این توضیحات می توانید نمونه سوالات استخدامی مورد نظر خود را از وبسایت ای سوال دریافت نمایید این وبسایت شناسنامه ای پر رنگ در ۶ سال گذشته را به خود اختصاص داده است و امید دارد تا شما خوبان با دریافت نمونه سوالات استخدامی مورد نظر خود از این وبسایت به موفقیت که به دنبال آن هستید دست یابید.

وبسایت آتش نشانی 

معرفی شغل آتش نشان در همین ابتدا باید خدمت شما خوبان عرض کنیم که اگر به نجات زندگی دیگران علاقه دارید این مطلب را مطالعه نمایید زیرا در هر حوزه ای که وارد می شوید باید علایق های خود را نسبت شغل آتش نشان در خود پیدا نمایید. مجموعه اقداماتی که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن آن و یا کنترل ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50153
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2179
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4193
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2631
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4415