چگونه در محیط کار یک رهبر اثرگذار باشیم؟

5
امتیاز 5 از 1 رای
رهبر اثرگذار
رهبران یکی از اساسی ترین عناصر هر سازمان هستند. بدون آنها ، تیم ها برای ماندن در مسیر خود با مشکل روبرو هستند و فاقد حس واضح راهنمایی و پشتیبانی برای رویارویی با چالش ها هستند. رهبران همچنین باید تلاش کنند تا تأثیرات مثبتی در محل کار خود داشته باشند.اینکه چگونه بتوانیم در محیط کار رهبر اثرگذاری باشیم بسیار مهم است. درک درست از خصوصیات یک رهبر اثرگذار و اشراف به عواملی که می تواند ما را به عنوان یک رهبر اثرگذار و رهبر خوب در محیط کار مطرح نماید کمک میکند تا بتوانیم به این مهم دست یابیم. شما را دعوت می کنیم تا با مطالعه این مقاله ارزشمند از مرجع دانلود سوالات استخدامی کشور ای سوال نکات ارزشمند ارائه شده در مورد خصوصیات یک رهبر اثرگذار و راهکارهای تاثیرگذاری به عنوان یک رهبر را فرا بگیرید.

خصوصیات مهم یک رهبر اثرگذار

بر اساس تحقیقات ما ، ما دریافتیم که بهترین رهبران به طور مداوم دارای این ۱۰ ویژگی اساسی رهبری هستند:

  • صداقت
  • قابلیت تفویض اختیار
  • ارتباطات
  • خودآگاهی
  • حق شناسی
  • یادگیری چابکی
  • نفوذ
  • یکدلی
  • شجاعت
  • توجه

صداقت

اهمیت صداقت باید آشکار باشد. اگرچه ممکن است لزوماً معیاری در ارزیابی کارکنان نباشد ، اما صداقت یک ویژگی اساسی رهبری برای فرد و سازمان است. این امر به ویژه برای مدیران سطح بالا که مسیر سازمان را ترسیم می کنند و بی شماری تصمیمات مهم دیگر را اتخاذ می کنند ، بسیار مهم است. تحقیقات ما نشان می دهد که صداقت ممکن است در واقع یک نقطه کور بالقوه برای سازمان ها باشد. اطمینان حاصل کنید که سازمان شما ارزش صداقت را برای رهبران در سطوح مختلف تقویت می کند و به آن بها می دهد.

قابلیت تفویض اختیار

تفویض اختیار یکی از وظایف اصلی یک رهبر است ، اما تفویض موثر آن می تواند مشکل باشد. هدف این نیست که خود را آزاد کنید ، بلکه این است که بتوانید گزارش های مستقیم خود را افزایش دهید ، کار گروهی را تسهیل کنید ، خودمختاری خود را به ارمغان بیاورید و منجر به تصمیم گیری بهتر شوید. بهترین رهبران برای تفویض موثرتر با کارکنان اعتماد ایجاد می کنند.

ارتباطات

رهبری موثر و ارتباطات موثر در هم آمیخته اند. بهترین رهبران ارتباطات ماهری هستند که قادر به برقراری ارتباط مختلف هستند ، از انتقال اطلاعات گرفته تا الهام بخشیدن به دیگران تا راهنمایی گزارش های مستقیم. و باید بتوانید به طیف وسیعی از افراد در نقش ها ، جغرافیاها ، هویت های اجتماعی و موارد دیگر گوش دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید. کیفیت و اثربخشی ارتباطات بین رهبران در سازمان شما بر موفقیت استراتژی تجاری شما نیز تأثیر می گذارد. بیاموزید که چگونه ارتباط موثر و مکالمات بهتر می تواند فرهنگ سازمانی شما را بهبود بخشد.

خودآگاهی

در حالی که این یک ویژگی داخلی است ، خودآگاهی و فروتنی برای رهبری بسیار مهم است. هر چه خودتان را بهتر بشناسید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید ، می توانید به عنوان یک رهبر موثرتر باشید. آیا می دانید نظر دیگران در مورد شما چگونه است یا چگونه در محل کار ظاهر می شوید؟ برای یادگیری ۴ جنبه خودآگاهی و نحوه تقویت هر جزء وقت بگذارید.

حق شناسی

شکرگزاری می تواند منجر به عزت نفس بالاتر ، کاهش افسردگی و اضطراب و خواب بهتر شود. قدردانی حتی می تواند شما را به یک رهبر بهتر تبدیل کند. با این حال ، تعداد کمی از افراد به طور مرتب در محیط های کاری می گویند “متشکرم” ، اگرچه اکثر مردم می گویند که مایلند برای یک رئیس قدرشناس بیشتر تلاش کنند. بهترین رهبران می دانند چگونه در محل کار قدردانی صادقانه از خود نشان دهند.
یادگیری چابکی

یادگیری چابکی این است که بدانید وقتی نمی دانید چه کار کنید باید چه کار کنید. اگر شما یک “مطالعه سریع” هستید یا می توانید در شرایط ناآشنا پیشرفت کنید ، ممکن است در حال یادگیری چابک باشید. اما هر کس می تواند با تمرین ، تجربه و تلاش ، چابکی یادگیری را تقویت کند. کاوش کنید که چگونه رهبران بزرگ یادگیرندگان عالی با چابکی یادگیری قوی برای شروع هستند.

نفوذ

برای برخی افراد ، “تأثیر” یک کلمه کثیف به نظر می رسد. اما اینکه بتوانید مردم را از طریق درخواست های منطقی ، احساسی یا مشارکتی متقاعد کنید ، ویژگی مهمی از رهبران موثر است. نفوذ کاملاً متفاوت از دستکاری است و باید به طور اصیل و شفاف انجام شود. این نیاز به هوش هیجانی و اعتماد دارد. در مورد تأثیرگذاری موثر در تغییر بازی بیشتر بدانید.

یکدلی

همدلی با عملکرد شغلی ارتباط دارد و بخش مهمی از هوش هیجانی و اثر بخشی رهبری است. اگر نسبت به گزارش های مستقیم خود رهبری فراگیر و رفتارهای همدلانه تری از خود نشان می دهید ، تحقیقات ما نشان می دهد که احتمال دارد رئیس شما عملکرد بهتری داشته باشد. به علاوه ، همدلی و مشارکت برای بهبود شرایط محیط کار برای اطرافیان ضروری است.

شجاعت

صحبت کردن در محل کار دشوار است ، خواه بخواهید ایده جدیدی را بیان کنید ، یا بازخورد خود را به یک گزارش مستقیم ارائه دهید ، یا نگرانی کسی را در بالای خود نشان دهید. این بخشی از دلایلی است که شجاعت ویژگی اصلی رهبران خوب است. شجاعت به جای اجتناب از مشکلات یا اجازه تشدید درگیری ها ، رهبران را قادر می سازد تا قدم بردارند و امور را در مسیر درست حرکت دهند. یک محل کار با ایمنی روانشناختی بالا و فرهنگ مربیگری قوی حقیقت و شجاعت را بیشتر پشتیبانی می کند.

توجه و احترام

رفتار روزانه با مردم با احترام یکی از مهمترین کارهایی است که یک رهبر می تواند انجام دهد. تنش ها و درگیری ها را کاهش می دهد ، اعتماد ایجاد می کند و اثر بخشی را افزایش می دهد. احترام چیزی بیشتر از عدم رعایت بی احترامی است و می توان آن را به روش های مختلف نشان داد. بررسی کنید که چگونه می توانید فضای احترام را در محل کار پرورش دهید یا در مورد راه هایی که می توانید برای دیگران متحد شوید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همه چیز را در کنار هم قرار دهید: ویژگی های یک رهبر خوب

در حالی که رهبران موفق ممکن است این ۱۰ ویژگی رهبری را در درجات مختلف از خود نشان دهند ، همه رهبران خوب حداقل از برخی از این ویژگی ها استفاده می کنند. آنها با هم ، ستون فقرات رهبری قوی در سازمان ها ، صنایع و قاره ها را تشکیل می دهند. بدون این ویژگیها ، رهبری واقعی غیرممکن است. اگر می ترسید برخی ویژگی های یک رهبر خوب را ندارید ، نگران نباشید – راه هایی برای بهبود توانایی های رهبری شما وجود دارد ، از جمله همه ۱۰ ویژگی اصلی. در ای سوال ، ما معتقدیم که رهبری مهارتی است که می توان آن را توسعه داد و رهبران از طریق تجربه ، ادامه تحصیل و سازگاری شکل می گیرند. به عبارت دیگر ، اگر شما در حال رشد هستید و زمان و تلاش خود را برای بهبود خود صرف کرده اید ، می توانید هر یک از این ۱۰ ویژگی یک رهبر خوب را تقویت کنید. به طور مشابه ، سازمان ها می توانند به افراد خود در ارتقاء این ویژگی های رهبری از طریق توسعه و تجربیات دنیای واقعی کمک کنند.

رهبری یک فرایند اجتماعی

همچنین ضروری است بدانید که رهبری یک فرایند اجتماعی است. این کمتر به یک فرد قوی یا کاریزماتیک مربوط می شود و بیشتر مربوط به گروهی از افراد است که برای دستیابی به نتایج مشترک با هم کار می کنند. اگر چندین ویژگی یک رهبر خوب را نشان دهید اما نتوانید این را درک کنید ، به احتمال زیاد به تنهایی از راه دور نخواهید رفت. ممکن است شما مورد پسند و احترام قرار بگیرید ، اما تحقق اهداف تیمی یا سازمانی چالش برانگیز خواهد بود. همچنین ، رهبری مقصد نیست – این چیزی است که باید در طول حرفه خود به طور منظم در آن کار کنید ، صرف نظر از اینکه در سازمان خود به چه سطحی می رسید. به همین دلیل است که در ای سوال ، ما می گوییم رهبری یک سفر است – تیم ها ، پروژه ها ، موقعیت ها و سازمان های مختلف از شما می خواهند که این ویژگی های رهبری را به روش های مختلف در طول حرفه خود اعمال کنید.

ویژگی های یک رهبر خوب را توسعه دهید

سازمانها می توانند با ارائه فرصتهای توسعه متنوع ، از یادگیری و راهنمایی حین کار ، تا برنامه های رسمی تر کوچینگ مجازی یا برنامه های توسعه رهبری ، کیفیت رهبری را تقویت کرده و سطوح عمیق تری از مشارکت در کار را تقویت کنند.

اما افراد مجبور نیستند منتظر بمانند تا این ویژگیهای یک رهبر خوب را در درون خود تقویت کنند – می توانید از همین امروز شروع کنید.اول ، مطمئن شوید که در خبرنامه های ما مشترک شوید تا بینش ها ، وبینارها و نکات مربوط به تحقیقات ما را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل دهید. اگر تصمیم دارید که می خواهید روی توسعه ویژگی ها و مهارت های رهبری خود کار کنید تا بتوانید یک رهبر موثرتر باشید ، در اینجا چگونگی متقاعد کردن رئیس خود برای سرمایه گذاری روی شما و آینده خود آورده شده است.

چرا تأثیر مثبت مهم است؟

هر کسی که می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند ، کسی است که بر دیگران تأثیر می گذارد. نحوه عملکرد و صحبت ، نحوه مدیریت احساسات و تصمیماتی که می گیرید در نهایت بر اطرافیان شما تأثیر می گذارد – حتی اگر رهبر یک تیم یا چند فرد باشید.انرژی که از دست می دهید بر دیگران تأثیر می گذارد. برای اینکه بتوانید در محل کار خود تأثیر مثبتی داشته باشید ، باید تلاش کنید تا انرژی مثبت را با تمام افرادی که به آنها تعامل دارید منتقل کنید. انجام این کار باعث بهبود روابط شما با تیم شما می شود و در نهایت شما را به عنوان یک رهبر نزدیک و موثر معرفی می کند.

۸ نکته برای تبدیل شدن به یک رهبر اثرگذار

با این حال ، تأثیر مثبت گذاشتن در محیط کار به سادگی لبخند زدن و شاد بودن نیست. به عنوان یک رهبر ، چالش هایی وجود دارد که باید با آنها روبرو شوید ، و مکالمات سختی نیز باید داشته باشید. با این حال ، بخشی از تأثیر مثبت این است که خوش بینی را در جهت دستیابی به اهداف خود حفظ کنید ، حتی اگر این به معنی غلبه بر موانع در طول راه باشد. در اینجا نکاتی برای تاثیر مثبت در محل کار خود آورده شده است.

۱. در کارهایی که انجام می دهید هدف پیدا کنید

پذیرفتن کار معنادار و کاری که به نظر شما یک هدف ارزشمند را برآورده می کند، اولین گام مهم برای تبدیل شدن به یک تأثیرگذار مثبت است. هنگامی که احساس جهت و دلبستگی به هدفی دارید ، بیشتر با مسئولیت ها و وظایف خود درگیر می شوید و احتمال اینکه آموخته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید بسیار بیشتر است. انجام کاری به این دلیل که شما می خواهید ، بر خلاف انجام آن به دلیل اینکه شما مجبور هستید ، به شما این امکان را می دهد که تأثیر مثبت بیشتری در محل کار خود داشته باشید.

۲. تصدیق کنید که کامل نیستید

تأثیرگذاران مثبت از اعتراف به اینکه نمی دانند پاسخ چیزی را نمی دانند ، نمی ترسند. این ادعا که شما کامل هستید و اشتباه نمی کنید ، به نظر نمی رسد که تیم شما از شما تصور مثبتی داشته باشد. در عوض ، تلاش مستمر برای بهبود خود و جستجوی فرصت هایی برای یادگیری مهارت ها و اطلاعات جدید ، راه خوبی برای نشان دادن این است که به اندازه کافی برای سرمایه گذاری در کارهایی که انجام می دهید اهمیت می دهید. وقتی کارگران شخصی را می بینند که از پرسیدن سوالات نمی ترسد و به تلاش و یادگیری و رشد خود ادامه می دهد ، به آنها این امکان را می دهد که پیوسته برای یادگیری و بهبود خود تلاش کنند.

۳. روابط برد-برد ایجاد کنید

روابط مثبت که برای همه افراد درگیر مفید است ، پایه و اساس یک شبکه موفق است. رهبران نباید سعی کنند از نفوذ خود برای ترغیب مردم به آنچه که می خواهند استفاده کنند-در عوض ، آنها باید بر ایجاد روابط مشارکتی تمرکز کنند که برای همه برد-برد باشد. ایجاد روابط حمایتی معتبر می تواند به همه طرف ها در موفقیت در اهداف خود کمک کند.

۴- به جلو نگاه کنید

در حالی که مهم است که به وضعیت موجود توجه داشته باشید ، اما تأثیرگذاران مثبت نیز به آینده نگاه می کنند. این امر به ویژه امروز صادق است ، هنگامی که بسیاری از سازمان ها به طور کلی به دلیل وضعیت فعلی کسب و کار ، به سرعت روحیه و خوش بینی خود را از دست می دهند. سنجش اینکه یک تیم قادر به انجام چه کاری است ، و چه اهدافی می توانند به آن برسند ، و تشویق آنها برای انجام این کار یک مثال عالی از تأثیر مثبت است. یادآوری مداوم اعضای تیم در مورد آینده و حفظ چشم انداز مثبت در مورد پیشرفتهایی که باید انجام شود و امکانات آینده شرکت ، بسیار مهم است. با وجود رهبر مناسب ، تیم ها می توانند آینده را به عنوان چیزی روشن در نظر بگیرند و در نهایت انگیزه بیشتری برای کار برای ایجاد تغییراتی که می خواهند ببینند خواهند داشت.

۵- در برابر انتقادات باز باشید

تأثیرگذاران مثبت می خواهند خود را بهتر کنند ، بدین معنا که در معرض نقد و انتقاد اطرافیان خود هستند. شما هرگز نمی توانید موقعیت مکانی خود را بدون سوال از دیگران بخواهید ، به ویژه اگر کار و تلاش شما مستقیماً بر آنها تأثیر بگذارد. رهبران نه تنها باید در پذیرش بازخوردهای سازنده راحت باشند ، بلکه باید آن را تشویق کنند. وقتی از بازخوردی استفاده می کنید که به نظر می رسد در کار شما بهبود می یابد ، این به اطرافیان شما کمک می کند تا پذیرای خود باشند و در برابر بازخورد خود باز باشند ، و فرهنگ حمایت و بهبود متقابل را ایجاد کنند. تأثیرگذاران مثبت انتقاد را چالشی می دانند که مشتاقند از عهده آن برآیند.

۶. هنگام صعود به دیگران کمک کنید

رهبری که می خواهد احترام و پیروی خود را حفظ کند ، از کار سخت کارکنان خود سوء استفاده نمی کند ، بلکه پیشرفت آن شخص را ارتقا می بخشد. آنها به افراد یا افرادی که مسئول هستند ، اعتبار و اعتبار می دهند و موفقیت کارکنان را بالاتر از خودشان می دانند.

۷. قدردانی خود را از دیگران نشان دهید

نشان دادن این که به اندازه کافی به دیگران اهمیت می دهید تا آشکارا از دستاوردهای آنها قدردانی کنید ، برای تأثیر مثبت در محیط کار بسیار مهم است. اگر یک همکار به هدفی برسد که برای رسیدن به آن تلاش می کرده اند – چه مربوط به کار باشد و چه نباشد – به راحتی می توان به او تبریک گفت و حتی اگر موفقیت آن را بخواهد ، جشن می گیرد. از سوی دیگر ، وقتی یک همکار یا کارمند روزهای سختی را سپری می کند ، همدلی با آنها و تشویق آنها بسیار مهم است. به آنها کمک کنید تا نقاط قوت خود را برای تصحیح دوره و بازسازی تمرکز تشخیص دهند.

۸. از نفوذ خود به طور مثبت استفاده کنید

مراقبت از تیم و اهداف شما یک راه خوب برای اطمینان از این است که از اقتدار و موقعیت شما برای بزرگترین سود شرکت استفاده می شود. تظاهرات ساده برای قرار دادن نیازهای کارمند شما بالاتر از نیازهای شما ، ناگزیر باعث ایجاد روابط مثبت و قابل اعتماد می شود که البته برای همه مفید است.

حرف آخر

ناگفته نماند که بهترین رهبران کسانی هستند که تأثیرات مثبتی نیز دارند. این مهارتی نیست که فردی باید با آن متولد شود ، اما به احتمال زیاد یک سری تلاش های عمدی است. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر ، سازمانها به رهبرانی نیاز دارند که حتی در صورت مواجهه با سختی ها و چالش ها ، مثبت باقی بمانند. حفظ دیدگاه مثبت نسبت به آینده مشاغل ، به جای تسلیم شدن در برابر انرژی های منفی ، در حفظ روحیه و اشتیاق در سراسر تیم بسیار مهم است.

رهبران یکی از اساسی ترین عناصر هر سازمان هستند. بدون آنها ، تیم ها برای ماندن در مسیر خود با مشکل روبرو هستند و فاقد حس واضح راهنمایی و پشتیبانی برای رویارویی با چالش ها هستند. رهبران همچنین باید تلاش کنند تا تأثیرات مثبتی در محل کار خود داشته باشند.اینکه چگونه بتوانیم در محیط کار رهبر اثرگذاری باشیم بسیار مهم ...
5
امتیاز 5 از 1 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50140
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2174
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4191
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2625
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4414