چگونه یک دبیر شیمی شویم ؟

4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای

دبیران شیمی به آموزش دانشمندان، مهندسان و متخصصان بهداشت و درمان آینده کمک می کنند. آنها درک اولیه ای از نحوه کار جهان از طریق کاربردهای شیمی و فیزیک ارائه می دهند. یک دبیر شیمی با توجه به شرایط مؤسسه ای که قصد تدریس در آن را دارد، شرایط تحصیل، تدریس و مجوز را کامل می کند. در این مقاله توضیح می دهیم که معلمان شیمی چه می کنند و مراحل تبدیل شدن به دبیر شیمی دبیرستان را بیان می کنیم.

یک دبیر شیمی چه می کند؟

یک دبیر شیمی به دانش آموزان کمک می کنند تا درکی از شیمی به دست آورند و برنامه های کاربردی دنیای واقعی را برای تقویت یادگیری ارائه کنند. آنها دروسی را در مورد مفاهیم اولیه شیمی، زیست شناسی و فیزیولوژی برنامه ریزی می کنند و پیشرفت دانش آموزان را ارزیابی می کنند. معلمان شیمی در صورت نیاز به دانش آموزان کمک می کنند تا هم درک و هم از کاربرد مفاهیم علمی حمایت کنند.

علاوه بر این، یک دبیر شیمی نیز:

  • در سایر زمینه های مدرسه کمک کنید
  • برای آموزش علوم و ریاضی دانش آموزان از روش های استاندارد و غیر متعارف استفاده کنید
  • ایجاد و نگهداری اسناد برای درس ها و به روز رسانی سوابق دانش آموزان
  • دروسی را ایجاد کنید که مطابق با استانداردها و آزمون های دولتی یا ملی باشد
  • تغییر دروس برای دانش آموزان ESL
  • ارائه آموزش عملی

چگونه یک دبیر شیمی شویم

تبدیل شدن به یک دبیر شیمی با تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهید تدریس کنید آغاز می شود: دبیرستان های دولتی یا خصوصی، دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی. الزامات از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و همیشه ایده خوبی است که سطح تحصیلات ضروری، تجربه تدریس یا معیارهای گواهینامه معلمان شیمی را بررسی کنید.

هفت مرحله برای تبدیل شدن به یک دبیر شیمی دبیرستان

۱. در دوره های شیمی دبیرستان شرکت کنید

اگر هنوز در دبیرستان هستید، در دوره های فیزیک، زیست شناسی، هندسه و حساب دیفرانسیل و انتگرال ثبت نام کنید. برای درک بهتر کاربردهای اصول شیمی، یافتن شغل پاره وقت در داروخانه یا رشته های مشابه را در نظر بگیرید. دوره های علمی که در دبیرستان گذرانده می شوند، از یادگیری شما در محیط کالج حمایت می کنند و شروع خوبی برای کسب مدرک لیسانس شما فراهم می کنند.

۲. مدرک لیسانس بگیرید

بعد از اتمام دبیرستان، مرحله بعدی کسب مدرک لیسانس در رشته های آموزشی یا شیمی است. معلمان شیمی دبیرستان ممکن است رشته تحصیلی را انتخاب کنند و رشته شیمی را در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند. دانش‌آموزان می‌توانند در کنار تحصیلات معمولی خود از یک برنامه آموزشی معتبر برای معلمان استفاده کنند یا پس از کسب مدرک خود به طور مستقل تحصیل کنند. برای اطمینان از اینکه برنامه با استانداردها و الزامات مطابقت دارد، یکی را انتخاب کنید که توسط شورای ملی اعتباربخشی آموزش معلمان تایید شده باشد. پیوستن به باشگاه‌های شیمی و علم یا انجمن‌های افتخاری را در نظر بگیرید تا تجربه خود را افزایش دهید و فرصتی برای شبکه‌سازی یا اطلاعیه‌های شغلی دعوت کنید.

به خاطر داشته باشید که برخی از دبیرستان ها ممکن است برای تدریس شیمی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، حتماً شرایط ایالت خود را برای معلمان شیمی بررسی کنید.

دوره های کالج توصیه شده برای معلمان شیمی عبارتند از:

  1. زیست شناسی
  2. فیزیک
  3. حساب دیفرانسیل و انتگرال
  4. شیمی عمومی
  5. شیمی ارگانیک
  6. شیمی معدنی
  7. شیمی فیزیک
  8. آزمایشگاه های شیمی
  9. کلاس های آمادگی آموزشی شامل:
  10. روانشناسی
  11. تکنیک های آموزشی
  12. روش شناسی تعامل دانش آموزی

۳. الزامات تدریس دانش آموز را کامل کنید

قبل از درخواست برای گواهی تدریس، معلمان شیمی آینده ممکن است نیاز به رعایت معیارهای تدریس داشته باشند، معمولاً با گذراندن دوره کارآموزی در دبیرستان محلی یا کار به عنوان جایگزین. آموزش عملی به دانش آموزان اجازه می دهد تا تجربه کلاس درس را از منظر تدریس درک کنند و فرصت یادگیری از سایر متخصصان را فراهم می کند. با ایالت خود تماس بگیرید تا الزامات آموزشی مانند طول دوره کارآموزی یا مشخصات محیط های آموزشی را تأیید کنید.

۴. درخواست گواهینامه تدریس

الزامات گواهینامه تدریس نیز از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، اما بیشتر آنها از معلمان می خواهند که قبل از صدور گواهینامه، صلاحیت خود را با قبولی در امتحانات ثابت کنند. به خاطر داشته باشید که اگر به ایالت دیگری نقل مکان کنید، شرایط ممکن است تغییر کند و ممکن است نیاز به شرکت مجدد در امتحانات داشته باشید.

پس از تایید، ایالت ها ممکن است از معلمان بخواهند که در دوره های آموزش مداوم شرکت کنند تا مجوز تدریس خود را حفظ کنند. الزامات متفاوت است، برای جزئیات با هیئت مدیره مدرسه محلی خود تماس بگیرید.

۵. مدرک پیشرفته کسب کنید

برخی از ایالت ها به معلمان شیمی نیاز دارند تا مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، در حالی که برخی از دانش آموزان ممکن است برای افزایش پتانسیل درآمد و فرصت های تدریس، مدرک کارشناسی ارشد را دنبال کنند. دوره های کارشناسی ارشد برای کسانی که معلم نیستند، اما دارای مدرک لیسانس در شیمی هستند، یا برای معلمان دارای گواهی که می خواهند تحصیلات شیمی خود را گسترش دهند، مناسب است. کسب مدرک کارشناسی ارشد در تدریس برای دارندگان مدرک لیسانس که مایل به تدریس هستند امری رایج است. به طور معمول، معلمان شیمی در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در کالج های دو ساله تدریس کنند.

اگر در یک کالج یا دانشگاه چهار ساله تدریس کنید، معمولاً مدرک دکترای شیمی مورد نیاز است. این معمولاً شش سال دیگر پس از کسب مدرک کارشناسی طول می کشد و شامل تحقیقات و دوره های تخصصی می شود.

۶. به یک سازمان حرفه ای بپیوندید

پس از دریافت مدرک و گواهینامه، پیوستن به یک سازمان حرفه ای مانند انجمن مربیان آمریکایی را در نظر بگیرید. سازمان‌های حرفه‌ای فرصت‌هایی را برای ملاقات با متخصصان دیگر در حوزه کاری خود فراهم می‌کنند تا شبکه خود را گسترش دهید، درباره فرصت‌های تحصیلی ادامه دهید یا از فرصت‌های شغلی مطلع باشید.

برخی از معلمان ممکن است برای درک حقوق و مسئولیت های خود به عنوان مربی، به اتحادیه حرفه ای مانند انجمن آموزش ملی و فدراسیون معلمان آمریکا بپیوندند.

۷. رزومه خود را بسازید

رزومه خود را طوری طراحی کنید که شامل تحصیلات، تجربه و اهداف شغلی شما باشد. شامل کارآموزی، تجربه تدریس و جزئیات دوره. در زیر، فهرستی از مهارت‌های ضروری را برای برجسته کردن در رزومه یا نامه پوششی خود درج می‌کنیم.

۸. به دنبال فرصت های شغلی باشید

هنگامی که مدرک و گواهینامه خود را دریافت کردید، فرصت های شغلی را در مدارس محلی یا مناطق اطراف خود جستجو کنید. از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید تا جستجوی شغلی خود را شروع کنید و بدانید که مدرسه برای آموزش شیمی به چه چیزی نیاز دارد.

مهارت های کلیدی برای معلمان شیمی

معلمان شیمی در مهارت های سخت و نرم مهارت دارند که دانش آنها را از علم و کاربردهای آن و همچنین توانایی آنها در تدریس را نشان می دهد

معلمان موفق شیمی این مهارت های حیاتی را در رزومه خود گنجانده اند

مدیریت کلاس. معلمان شیمی مؤثر با سایر معلمان و همکاران علمی برای اجرای تکنیک هایی برای بهبود آموزش همکاری می کنند. آنها در دوره های آموزش مداوم که برای توسعه مدیریت کلاس درس طراحی شده اند شرکت می کنند، مانند اقدامات انضباطی و روش های سازمانی.

مهارت های آموزشی. معلمان شیمی با همکارانشان همکاری می کنند تا برنامه های درسی موثری را ایجاد کنند که دانش آموزان را در یادگیری مشارکت دهد و کاربرد واقعی مفاهیم علمی را ارائه دهد. معلمان مؤثر برای دانش آموزان خود انتظاراتی ایجاد می کنند، پیشرفت دانش آموزان را یادداشت می کنند و از دانش آموزان حمایت می کنند تا مفاهیم را درک کنند. معلمان شیمی کارگاه های مختلفی را برای توسعه مهارت های آموزشی در آزمایشگاه و کلاس درس و همچنین تست و نمره گذاری موثر انجام می دهند.

آزمایشات آزمایشگاهی معلمان شیمی با نشان دادن اینکه چگونه و چرا یک مفهوم کار می کند و در محیطی عملی که معلمان محلول ها یا معرف هایی را برای نمایش آماده می کنند، کار می کند و به اثبات رسیده است، یادگیری را تشویق می کنند. سپس معلمان به دانش‌آموزان در آزمایش‌های آزمایشگاهی خود کمک می‌کنند و از آزمایش‌های آزمایشگاهی پشتیبانی می‌کنند و به سؤالات مربوط به فرآیند یا روش پاسخ می‌دهند.

ارتباط

معلمان شیمی اغلب موضوعات پیچیده را با هم مرتبط می کنند و مهارت های ارتباطی آنها توانایی آنها را در توضیح یا ترجمه یک ایده نشان می دهد. معلمان با کارکنان مدرسه، مدیریت، والدین و دانش آموزان کار می کنند و نیاز به برقراری ارتباط موثر با هر گروه دارند.

اشتیاق

معلمان موفق شیمی نسبت به موضوع خود اشتیاق نشان می دهند و هیجان خود را به دانش آموزان خود منتقل می کنند. اشتیاق یک محیط یادگیری جالب و آموزنده ایجاد می کند تا دانش آموزان بتوانند موضوعات علمی را بپذیرند و به طور موثر یاد بگیرند.

حل مشکل

معلمان شیمی با شناسایی و رسیدگی به تعارضات یا مسائل، حل مسئله را تمرین می کنند. آنها حل مسئله را از طریق به کارگیری و نمایش اصول علمی آموزش می دهند.

مدیریت زمان

معلمان شیمی از مهارت های مدیریت زمان استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان برای کارهای آزمایشگاهی، سخنرانی، نمایش، تکالیف و تست ها زمان اختصاص داده اند.

دبیران شیمی به آموزش دانشمندان، مهندسان و متخصصان بهداشت و درمان آینده کمک می کنند. آنها درک اولیه ای از نحوه کار جهان از طریق کاربردهای شیمی و فیزیک ارائه می دهند. یک دبیر شیمی با توجه به شرایط مؤسسه ای که قصد تدریس در آن را دارد، شرایط تحصیل، تدریس و مجوز را کامل می کند. در این مقاله ...
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50270
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2207
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2651
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4427
1.5
امتیاز 1.5 از 2 رای
content_copy
1373