استخدام قوه قضاییه سال ۱۴۰۱

0
امتیاز 0 از 0 رای
ای سوال

استخدام قوه قضاییه سال ۱۴۰۱

استخدام قوه قضاییه

کاربران عزیز وب سایت ای سوال به آگاهیتان می رسانیم که جدید ترین خبرهای مربوط به استخدام قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ را می توانید در وب سایت ای-سوال دنبال نمایید.به محض انتشار خبر جدید تیم ای-سوال این صفحه را با خبر جدید بروزرسانی خواهد کرد.پس منتظر خبرهای جدید باشید.

دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضاییه

  icon-tags استخدام کارشناسان رسمی دادگستری


icon-calendar-o اردیبهشت ماه ۹۵

icon-check-square استخدام جدید قوه قضاییه سال ۹۵ | آخرین خبرها

در این قسمت آخرین خبرها پیرامون استخدام قوه قضاییه را بروزرسانی کرده ایم.آخرین اخبار استخدام قوه قضاییه در سطر های بالاتر قرار خواهند گرفت.منتظر انتشار آگهی رسمی استخدام قوه قضاییه باشید.

icon-check نتایج مصاحبه علمی داوطلبان دانشگاهی که از تاریخ یکم تا سیزدهم اردیبهشت ماه ۹۵ در این آزمون شرکت کرده بودند اعلام شد.این نتایج به شرح جدول پیوست اعلام شده است.برای مشاهده این نتایج می توانید به پرتال جامع معاونت منابع انسانی مراجعه نمایید.همچنین دیگر داوطلبانی که مصاحبه انجام داده اند، در سایت اعلام شده منتظر اعلام نتایج باشند. لازم بذکر است اعلام نتایج مصاحبه‌های علمی کلیه داوطلبان حوزوی جذب عمومی ۱۳۹۴ در یک نوبت و در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۲ صورت خواهد پذیرفت.

icon-check قوه قضاییه، علاوه بر نیرو های جدید به ۳۰ هزار نیروی دیگر نیاز دارد.به گزارش خبرگزاری میزان حجت الاسلام و المسلمین امینی در این باره به این نکته اشاره کردند که برای اجرای قانون آیین دادرسی جدید به نیرو های بیشتر نیاز است که تعداد ۳۰ هزار نیرو، افزون بر استخدام جدید قوه قضاییه ، می بایست به کار گرفته شوند. البته این موضوع نشان می‌دهد باید مجلس در کنار تبیین قوانین جدید زیرساخت‌های اجرایی آن را نیز ببینند.ایشان این بحث را در همایش فرآیند قانون گذاری؛ الزامات و راهکارها با حضور منخبان مردم در مجلس دهم بیان نمودند.

icon-check ۲۵۰ قاضی در دو سال گذشته در قوه قضاییه در تهران جذب شده اند . این تعداد هم اکنون مشغول فعالیت هستند. رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد کمبود نیرو قضایی و جبران آن در نشست با قضات محاکم تجدید نظر بیان کردند:از آبان ماه ۹۳ تاکنون برای استان تهران قریب به ۲۵۰ قاضی اختصاص یافته که باتوجه به گستردگی و کلان بودن این استان این تعداد در بین ۱۰۰ واحد قضایی تقسیم شده و همزمان جمع کثیری از قضات به افتخار بازنشستگی نائل آمده و تعدادی هم از خدمت منفک شده‌اند و متأسفانه ورود قضات جدید نمود چندانی نداشته است.


icon-calendar-o ۲۸ آبان ماه ۹۴

icon-check-square جذب نیرو در قوه قضاییه به همراهی دولت نیازمند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در همایش قضات در اذربایجان شرقی به جذب چهار هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و بر این نکته تاکید کرد که دولت باید هر چه بیشتر در افزایش نیروی انسانی همراهی کند و این یکی از ضروری ترین اقداماتی است که دولت میبایست انجام دهد.ایشان نیروی انسانی را یکی از رموز موفقیت بیان کرد و ابراز کرد که در برنامه ششم نیز باید به آن توجه بسیاری شود.

وی با عقیده بر اینکه در برنامه پنجم و برای جذب چهار هزار نیرو، عقب مانده ایم و این رقم در ابتدا بزرگ به نظر می آید بر این نکته تمرکز کرد که تا پایان این برنامه این ۴ هزار نیر حتما جذب خواهند شد.همچنین ایشان اصلا این تعداد را کافی نداست و ابراز کرد که با توجه با بازنشستگی قضات و جمعیت رو به افزایش کشور میبایست تعداد بیشتری به استخدام قوه قضاییه در بیایند.

وی در همین باره و ضرورت افزایش جذب قضات اینگونه بیان کرد:باید بتوانیم قضات بیشتری را جذب کنیم؛ چراکه نیروهای جوان نیز باید وارد دستگاه قضا شده و فعالیت خود را آغاز کنند به همین منظور جذب قضات بیشتر ضروری است.

همچنین ایشان استخدام ۱۲ هزار نفر را لازمه ی استخدام ۴ هزار قاضی دانست و گفت:هر قاضی که استخدام می‌شود همزمان سه نیروی اداری را لازم دارد. بنابراین وقتی قرار است در طول برنامه پنجم توسعه ۴ هزار قاضی استخدام شوند حداقل باید ۱۲ هزار نیروی اداری نیز لازم داریم که این تعداد به جز نیاز، جایگزینی برای افراد بازنشسته است.

ایشان در مورد استخدام ۱۲ هزار نفری کارمندان اداری به نقش مهم دولت اشاره کرد و گفت این امر باید با کمک و همراهی دولت محقق شود.همچنین ایشان با بیان اینکه هنوز حتی یک سوم این نیاز برآورده نشده است ابراز کرد:از دولت می خواهیم نگاه جدی تری داشته باشد؛ چرا که موضوع نیروی انسانی یک نیاز واقعی است و امیدواریم بتوانیم یک تعداد حداقلی نیروی اداری را امسال و در سال‌های آتی جذب کنیم.


icon-calendar-o ۲۴/آبان/۹۴

icon-check-square اعلام نتایج آزمون مترجمی قوه قضاییه

به آگاهی آن دسته از عزیزانی که در آزمون مترجم رسمی قوه قضاییه شرکت کرده اند می رسانیم که نتایج از سمت سازمان سنجش اعلام شده است و هم اکنون می توانید با مراجعه با سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org بعد از ورود اطلاعات آزمون نسبت به مشاهده نتیجه اقدام نمایید.متذکر می شویم که این نتایج به عنوان نتایج اولیه آزمون می باشد و این بدین معنی است که این عزیزان در سوالات تستی حداقل تراز نمره را بدست آورده اند.سپس این اوراق تصحیح شده و نمره تشریحی نیز وارد می شود.اگر بعد از این مرحله داوطلب شرکت کننده در آزمون مترجم رسمی قوه قضاییه دارای حدنصاب نمره باشد نوبت به مصاحبه حضوری می رشد.به آگاهی دوستان می رسانیم که حتما اسامی واجدین شرایط جهت انجام مصاحبه در همین سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.همچنین قوه قضاییه مهلتی را تا روز ۸/۲۵ در نظر گرفته برای آن دسته از عزیزانی که هز گونه سوال درباره نتیجه ازمون تستی خود دارند تا با ارسال درخواست کتبی برای اداره اسناد و امور مترجمان رسمی (فنی) قوه قضاییه مراتب را جویا شوند.


icon-calendar-o ۱۸/آبان/۹۴

icon-check-square جذب ۷۰۰ قاضی در قوه قضاییه

حجت الاسلام احمدی میانجی در حاشیه سفری که با آیت الله آملی لاریجانی به استان مازندران داشتند به جذب ۷۰۰ قاضی اشاره کردند و در این مورد بیان کردند که قرار است یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه اعلام و ارائه کنند.همچنین اضافه کردند که در سه شنبه هفته قبل سه یاله بودن این لایحه تصویب شده است و به زودی و به یاری خدا به شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

ایشان درباره ی موضوع استخدام نیرو در شوراهای حل اختلاف این گونه اشاره کردند که وظیفه قوه قضاییه استخدام ۱۰۰ قاضی برای شورا است.همچنین ایشان بیان کردند که هیچکدام از قاضی هایی که تا کنون در سال های اخیر استخدام شده اند به شوراهای حل اختلاف فرستاده نشده اند.

ایشان در این مورد ادامه دادند: ما زیر نظر رئیس قوه قضاییه آزمونی اختصاصی برگزار کردیم که طی آن حدود ۱۶۰ قاضی آماده قضاوت شدند.از این تعداد قاضی تربیت شده تعداد ۷۰ نفر در شعب مربوط به شوراهای حل اختلاف فرستاده شدند و بقیه آنها برای آمادگی کامل در حال انتظار می باشند.

احمد میانجی به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر آزمون دیگری در پیش رو نیست البته قصد ارائه پیشنهاد به رئیس قوه قضاییه جهت برگزاری یک آزمون دیگر را دارند.در این مورد اضافه کردند که هم اکنون در سرتاسر شعب به حدود ۷۰۰ قاضی نیاز داریم که امیدواریم با تصویب و برگزاری این آزمون این نیاز نیز مرتفع شود.

احمدی میانجی درباره حجم پرونده‌های شوراهای حل اخنلاف گفت: در سال ۹۳ حدوداً سه میلیون و ۴۵۰ هزار پرونده وارده و مختومه داشته‌ایم.

(منبع:خبرگزاری ایلنا) استخدام قوه قضاییه

پرتال قوه قضاییه

استخدام قوه قضاییه سال 1401 کاربران عزیز وب سایت ای سوال به آگاهیتان می رسانیم که جدید ترین خبرهای مربوط به استخدام قوه قضاییه در سال 1401 را می توانید در وب سایت ای-سوال دنبال نمایید.به محض انتشار خبر جدید تیم ای-سوال این صفحه را با خبر جدید بروزرسانی خواهد کرد.پس منتظر خبرهای جدید باشید. دانلود نمونه سوالات استخدامی قوه قضاییه   icon-tags استخدام ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
4
امتیاز 4 از 2 رای
content_copy
6126
0
امتیاز 0 از 0 رای
content_copy
5367
0
امتیاز 0 از 0 رای
content_copy
3103