مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار با دوستان

0
امتیاز 0 از 0 رای
مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار با دوستان
راه اندازی کسب و کار با دوستان می تواند برای خیلی ها عالی به نظر برسد اما کم نیستند استارت آپ هایی که دو یا چند نفر از دوستان راه انداخته اند و بعد از مدتی کسب و کار که هیچ رفاقت، دوست و فامیلی شان هم به انتها رسیده اما چرا اینطور می شود و چرا کار در کنار رفاقت دوام ندارد؟ امروز در مرجع دانلود سوالات استخدامی کشور ” ای سوال ” بعد از مقاله رهبر اثرگذار به سراغ یکی از رایج ترین مسائل موجود در کسب و کارها خصوصا کسب و کارهای نوپا و جوان آمده ایم. قصد داریم با بررسی چالش ها، فرصت ها و زیر و رو کردن مسائل مربوط به کسب و کارهایی که دوستان با هم راه می اندازند به بیرون کشیدن نقاط ضعفی بپردازیم که موجب از بین رفتن فرصت رشد کار می شود و باعث می شوند تا فعالیت و رابطه کاری در وهله اول و در مرحله دوم رفاقت ها را نابود سازد. پس با ای سوال همراه شوید.

راه اندازی یک کسب و کار می تواند یک کار ترسناک باشد. به نظر می رسد ایده خوبی است که کسی را همراه خود ببرید تا کار چندان دلهره آور به نظر نرسد. راه اندازی یک کسب و کار با دوست شما می تواند یکی از دو راه باشد – این می تواند دوستی شما را تقویت کند یا آن را خراب کند ، خواه کسب و کار شما موفق باشد یا نه.

اگر تاریخ چیزی به ما آموخته است ، این است که مشاغل راه اندازی شده توسط دوستان می تواند بسیار موفق باشد ، اما می تواند برای رابطه فاجعه بار باشد. همه چیز بستگی به نحوه انجام آن دارد. مدیریت دوستی و تجاری با آگاهی از خطرات و مزایا و اطمینان از آمادگی برای هر یک شروع می شود. بنابراین ، در اینجا مزایا و معایب شروع یک کسب و کار با دوست خود وجود دارد.

مقاله قبل از این :  چگونه در محیط کار یک رهبر اثرگذار باشیم؟

۸ مزیت شروع یک کسب و کار با دوست خود

ابتدا به سراغ بررسی مزایای شروع کسب و کار با دوستان می رویم و ۸ مورد از مهم ترین مزایای این مدل کارها را با هم کنکاش خواهیم نمود.

۱- سیستم پشتیبانی داخلی

راه اندازی یک کسب و کار می تواند طاقت فرسا و طاقت فرسا باشد ، به ویژه هنگامی که خودتان مستقل هستید. با این حال ، وقتی دوستی دارید که می توانید این تجربه را با او در میان بگذارید ، خیلی راحت تر است!

یک مشاغل بین دوستان نیز می تواند در مواقع دشواری از حمایت عاطفی برخوردار باشد و این کار را برای یکدیگر راحت تر کند به نحوی که همسران یا خانواده ها نتوانند. علاوه بر این ، دوستان احتمالاً ارزشهای مشابهی را با شما به اشتراک می گذارند ، بنابراین شما به احتمال زیاد از تصمیمات تجاری یکدیگر حمایت خواهید کرد.

۲- یکدیگر را درک کنید

کار کردن با افرادی که می دانند قبل از هر کاری به چه چیزی نیاز دارید ، بسیار خوب است. این کاری است که دوستان خوب انجام می دهند. شما وقت خود را برای توضیح دادن هدر نمی دهید زیرا آنها قبلاً بدون درخواست توضیحات آن را دریافت کرده اند – اگر شما و دوستانتان دیدگاه یکسانی دارید.

۳-بازخورد همکاری

شما کسی را دارید که در مورد تجارت با او صحبت کنید و ایده ها را به اشتراک بگذارید. داشتن یک فرد مورد اعتماد ، که کسب و کار کوچک شما را به خوبی می شناسد و به موفقیت آن علاقه مند است ، برای یک کارآفرین ارزشمند است. در صورت نیاز از مشاوره و پشتیبانی برخوردار شوید

۴- دانش ترکیبی

شما می توانید از نقاط قوت ، ضعف و دانش یکدیگر درس بگیرید. مجموعه مهارتهای متنوع تر در تیم به معنای دانش و مهارت بیشتر است. نیروهای خود را برای ایجاد یک تجارت کوچک بزرگتر از مجموع اجزای خود ترکیب کنید.

۵- کاهش ریسک

کاهش ریسک مشاغل به تنهایی. خطر شکست کمتر است زیرا در این کار تنها نیستید. ایجاد حقوق صاحبان سهام مشترک

۶ – کاهش هزینه راه اندازی

هزینه های راه اندازی یک کسب و کار کوچک را با جمع آوری پول خود با دوستان نزدیک کاهش دهید. دارایی های مالی ترکیبی شما به شما این امکان را می دهد که یک شرکت بزرگتر را به عنوان یک تیم نسبت به آنچه می توانید به تنهایی ایجاد کنید ، راه اندازی کنید.

۷- از همکاران کاری خود لذت ببرید

سرگرم کننده تر از تنها کار کردن است! شما می توانید به طور جمعی برای حل مشکلات و به اشتراک گذاشتن حجم کار تلاش کنید. این به شما کمک می کند زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید زیرا کارآفرینان بیشتر وقت خود را صرف کار می کنند. با دوستانی که همکار شما هستند نزدیک باشید

۸ – برای سلامتی شما بهتر است

با تقسیم حجم کار به طور مساوی ، تعادل بین کار و زندگی را بهبود بخشید ، بنابراین بیش از حد کار نکنید-این یک خطر بسیار واقعی برای کارآفرینان است. به صورت فردی و با هم رشد کنید.

۱۰ عیب راه اندازی کسب و کار با دوستان خود

هر فعالیتی ممکن است چالش های پیش بینی شده و یا غیر قابل پیش بینی را در خود داشته باشد و شما را غافلگیر سازد. مشکلات احتمالی در شراکت و فعالیت کاری با دوستان که برای همه قابل پیش بینی است. پس چه بهتر که با شناخت کامل مشکلات و معضلات این مدل فعالیت ها با یک ذهنیت سازنده و درست به سراغ فعالیت خود بروید. اگر اینطور باشد دیگر با بروز کوچک ترین مشکل همه چیز را خراب نمی کنید. در ادامه به بررسی مواردی که موجب بروز مشکلات در راه انداختن کسب و کار با دوستان می شود خواهیم رفت و آنها را بررسی میکنیم.

۱ – دوستان همیشه با هم خوب کار نمی کنند

اگر با هم خوب کار نمی کنید ، دوستی شما سخت یا غیرممکن است که از فشار رشد یک مشاغل کوچک در کنار هم عبور کند. از سوی دیگر ، دوست بودن و گذراندن اوقات فراغت با اوقات فراغت بسیار متفاوت از کار مشترک برای ایجاد یک تجارت جدید است.

۲- شکست تجاری می تواند رابطه را پایان دهد

اگر در شرکت شما مشکلی پیش بیاید ، ممکن است باعث ایجاد مشکل در دوستی شما شود یا منجر به تمام شدن آن شود. یکی از دوستان ، دیگری را متهم می کند که تعطیلی کسب و کار باعث ایجاد اراده منفی نسبت به یکدیگر شده است.

۳-حسادت در بین دوستان

همیشه این امکان وجود دارد که یک نفر احساس کند کنترل کمتری بر شغلی دارد که با دوست دبیرستانی خود شروع کرده است. این می تواند به این دلیل باشد که تعداد آنها کمتر است ، تحت فشار قرار گرفته اند یا کاری انجام نداده اند یا در مورد آنچه که باید در مورد شریک دوست خود تغییر کند صحبت نکرده اند.

۴- تقسیم ناعادلانه کار و سود

هر دو طرف در صورت شروع یک تجارت با هم احتمالاً باید فداکاری کنند. بنابراین ، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که کسی احساس کند بیش از دریافت اعتبار و پرداخت پول می دهد. این اغلب باعث ایجاد احساس نارضایتی خصمانه می شود ، که می تواند دوستی را تیره کند و همچنین باعث شکست تجارت شود.

۵-تضاد بر سر مسئولیت شغلی

به راحتی می توان مسئولیت وظیفه خود را از دست داد و منجر به نارضایتی و مشاجره شد. ممکن است برای هر دو نفر کار کافی وجود نداشته باشد و هر یک از شما بخواهید بخشهای مختلف کسب و کار را تحت کنترل خود درآورید که منجر به تضاد بر سر وظایف کاری می شود.

۶-مسائل شخصی شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد

اگر مشکلی در زندگی یک فرد رخ دهد ، مانند بیماری یا طلاق ، دو نفر زیر این استرس زندگی می کنند.

۷- اختلاف نظرها در مورد تصمیم گیری

ممکن است اختلاف نظرهای زیادی داشته باشید ، که منجر به تغییراتی در میانه راه می شود. در این موارد ، زمان و پول شما برای این کار هدر می رود زیرا به اندازه کافی دوام نیاورد.

۸-اهداف متفاوت

گاهی اوقات ، دوستی ها به دلیل اختلاف نظر در مورد نحوه تعیین اهداف برای شرکت در معرض خطر قرار می گیرند. آیا شما و دوستتان اهداف مشابهی برای سرمایه گذاری خود دارید؟ آیا آنها می خواهند پول و پول نقد خود را به دست آورند در حالی که شما مکان های دیگر و حق رای دادن را تصور می کنید؟ مهم این است که هنگام ورود به تجارت با یکدیگر اهداف تجاری یکسانی داشته باشید.

۹-چشم پوشی های بی مورد

شاید به راحتی بتوانید در مورد مواردی با دوست خود صحبت کنید. منطقی است ، شما این سفر را با هم به اشتراک گذاشته اید و چندین مورد مشترک دارید. شما درک نسبتاً خوبی از اینکه چگونه طرف مقابل دنیا را درک می کند و چگونه به مسائل مختلف نگاه می کند ، دارید. این برای تجارت عالی است زیرا شما می توانید ایده های خود را به وضوح و به گونه ای که طرف مقابل واقعاً درک می کند ، به اشتراک بگذارید.

اما این توانایی هزینه دارد. از آنجا که می دانید چه چیزی باعث می شود دوست شما لبخند بزند و چه چیزی باعث گریه او می شود ، ممکن است از آسیب رساندن به احساسات او بترسید ، حتی اگر این به نفع تجارت باشد. چگونه می توانید به دوست خود بگویید که وزن خود را نمی کشد یا ایده آنها کار نمی کند؟ شما باید در مورد این موضوع بحث کنید ، قبل از شروع به کار ، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که احساسات یکدیگر را جریحه دار کنید. انتقاد را به صورت حرفه ای بپذیرید و ادامه دهید – به نفع تجارت.

۱۰-مرزها در خطر هستند

احتمالاً راحت تر می توانید به دوست خود مواردی را بگویید که گفتن آن با یک غریبه راحت نیست. شاید در مورد مسائل شخصی یکدیگر را اذیت می کنید. این در دوستی اشکالی ندارد زیرا رابطه قوی تری ایجاد می کند.

مشکل این است که هنگام بروز اختلاف تجاری ، این تمایل به دریافت شخصی از چند خط عبور می کند. یک اختلاف تجاری می تواند به یک حمله شخصی تبدیل شود ، به ویژه هنگامی که پرشور شود. بسیار مهم است که قبل از شروع به کار ، مرزهای حرفه ای ایجاد کنید و اغلب در مورد این مرزها بحث کنید. گاهی اوقات ممکن است از آنها عبور شود ، اما آن را سریع تشخیص دهید ، بحث را متوقف کرده و آن را حل کنید. هنگامی که سرسختان سرد می شوند ، می توانید بحث را ادامه دهید.

معایب راه اندازی کسب و کار با یک دوست

-اگر مراقب نباشید ، دوست شما می تواند یک رئیس دیگر باشد! این زمانی است که همه چیز می تواند سمی شود – ممکن است روزی احساس کنید که آنها اهمیتی نمی دهند که چقدر کار می کنید یا اینکه آنچه باید انجام دهید به اندازه کافی خوب انجام می شود.

اگر این اتفاق می افتد ، مهم است که ابتدا مرزها را تعیین کنید تا روابط شما به دلایل تجاری آسیب نبیند. اگر هر دو نفر قبل از تبدیل شدن به شرکای تجاری یکدیگر را به طور عمیق به عنوان دوست بشناسند ممکن است دشوار باشد ، اما مهمتر از همه ، ارتباط کلیدی است. شما باید آشکارا و اغلب در مورد انتظارات ، حجم کار ، وظایف/مسئولیت ها و غیره صحبت کنید و خواسته های خود را صادقانه بیان کنید. همچنین خوب است که هر از چند گاهی نحوه عملکرد طرف مقابل را بررسی کنید.

مزایای کارآفرینی با دوستان

  • لازم نیست همه کارها را به تنهایی انجام دهید ، بنابراین اشتراک گذاری بار می تواند کار را برای همه افراد درگیر آسان کند.
  • توانایی کنار زدن ایده ها از یکدیگر به این معنی است که هیچ ایده ای دست نخورده یا به اشتراک گذاشته نمی شود ، که منجر به خروجی با کیفیت بهتر می شود – بالاخره شرکت شما با هم رشد می کند!
  • شما می توانید به صورت شخصی به جای چت از طریق ایمیل و اسکایپ ، روی پروژه ها به صورت شخصی کار کنید.
  • شنیدن آنچه دوست شما در مورد یک پروژه یا ایده می گوید بسیار ارزشمند است -هنگامی که کسی از نحوه حرکت به جلو مطمئن نیست ، می تواند ایده ها را از یکدیگر دور کند!
  • دیگر نیازی به تکیه بر افرادی نیست که منافع شما را در دل ندارند ، که ممکن است حتی اگر آنها نیز دوست باشند اتفاق بیفتد! هر روز داستانهای جدیدی در مورد شرکت هایی وجود دارد که کلاهبرداری می کنند. این چیزی نیست که شما باید در مورد افرادی که همیشه اول از همه به دنبال منافع شما هستند نگران باشید.
  • کار با یک دوست صمیمی مطمئناً ایمن تر از کار با فردی است که به تازگی در یک رویداد شبکه ای ملاقات کرده اید. احتمالاً خوب ، بد و زشت را نیز دیده اید. بنابراین شما می دانید که درگیر چه چیزی هستید. با عدم اطمینان کسب و کار ، بهتر است بدون هیچ شگفتی به آن بپردازید. شما از شخصیت فراتر از سطح آگاهی دارید و می دانید چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.

چگونه می توان تصمیم گرفت که آیا راه اندازی کسب و کار با دوست شما ایده خوبی است ؟

این سوالات مهم را قبل از راه اندازی استارتاپ از خود بپرسید و از دوست خود بخواهید به تیم شما بپیوندد. اگر به ۸ مورد از این ده س Yesال بله پاسخ دهید ، احتمالاً ایده خوبی است که تجارت خود را با دوست خود به عنوان بنیانگذار شروع کنید. اگر نه ، دوستان خود را حفظ کنید و یا به تنهایی راه اندازی کنید یا شریک تجاری پیدا کنید (بهترین نکات من در مورد چگونگی یافتن شریک تجاری خوب را اینجا ببینید)

  • آیا آنها ارزشهای یکسانی با شما دارند – در کار و زندگی؟
  • آیا آنها از کاری که می توانیم با هم انجام دهیم هیجان زده هستند؟
  • آیا شیمی بزرگی بین ما وجود دارد – هم افزایی طبیعی بین ما؟
  • آیا آنها مناسب فرهنگ اداری ما هستند؟
  • آیا مهارت های مکمل یکدیگر را داریم تا بتوانیم تیم قوی تری را با هم بسازیم؟
  • آیا ما نقاط قوت و ضعف یکدیگر را درک می کنیم – و آیا می توانیم در این محدودیت ها کار کنیم؟
  • آیا به او اعتماد دارم و آیا او اخلاقی است؟
  • آیا او سخت کار می کند و فراتر می رود؟
  • آیا به توانایی های تصمیم گیری تجاری وی احترام می گذارم و ارزش قائل هستم؟
  • آیا وی سابقه راه اندازی کسب و کار قبلی را دارد؟

نکاتی برای موفقیت در راه اندازی شرکت با دوستان

  1. در مورد اهداف مشترک زودتر بحث کنید و توافق کنید ، حتی اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه کار را تقسیم کنید.
  2. موافقت کنید که در مورد اینکه چه کسی چه کار می کند ذهن باز داشته باشید تا در مورد ایمیل یا حساب های رسانه های اجتماعی دعوا وجود نداشته باشد. هرچه کارهای بیشتری را بتوانید به طور مساوی به اشتراک بگذارید ، بهتر است!
  3. برای مواقعی برنامه ریزی کنید که یک نفر در مهلت های زمانی به کمک احتیاج داشته باشد زیرا کار دیگری نیز خواهد داشت! برنامه ماهانه ای را امتحان کنید که در آن همه به نوبت به یکدیگر کمک کنند تا حجم کار خود را برای سهولت کار برای همه افراد درگیر کنند.
  4. همه چیز را روی کاغذ بیاورید (قرارداد) تا هر دو نفر در مورد کاری که با انجام آن موافقت می کنند ، شفاف باشند
  5. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع آن چقدر زمان صرف این پروژه می کنید. اگر یکی فکر می کند فقط یک ساعت در هفته وقت می گذارد ، اما شخص دیگر پنج ساعت می خواهد ، ممکن است قبل از برداشتن این مرحله مذاکرات بیشتری انجام شود.
  6. دریابید که هر دو نوع رابطه از این تجارت چه می خواهند – آیا آنها فقط یک رابطه کاری می خواهند که همه در آن نظر مساوی داشته باشند یا آیا آنها دوست دارند چیزی شخصی تر داشته باشند مانند دوستانی که در شرایط سخت نیز به یکدیگر کمک می کنند ، زیرا این می تواند به طور کلی بر روند رو به پایین کارها در هنگام ایجاد شرکت مشترک تأثیر می گذارد!

جلوگیری از درگیری در محل کار هنگام کار با دوستان

راه اندازی یک کسب و کار با دوستان می تواند تلاشی هیجان انگیز باشد اما مملو از چالش ها و مشکلات احتمالی است که اگر به تنهایی یا با فردی که به شما نزدیک نیست کار می کند ممکن است به وجود نیاید. روابط تجاری همیشه آسان نیست-حتی وقتی دو دوست به عنوان بنیانگذار شروع می کنند. بنابراین چگونه می توانید کارها را بدون مشکل ادامه دهید؟

پنج نکته برای اطمینان از شخصی نشدن کار

– قبل از وارد شدن بیش از حد به ایجاد شرکت ، دریابید که چه نوع رابطه ای از این مشارکت می خواهند. آیا آنها فقط می خواهند یک رابطه کاری داشته باشند که در آن همه از نظر مساوی برخوردار باشند ، یا آنها همچنین دوست دارند چیزهای شخصی تری مانند دوستانی که به رشد یکدیگر کمک می کنند ، داشته باشند؟

– خطوط ارتباطی را باز نگه دارید و با یکدیگر صادق باشید. اگر اختلاف نظر وجود دارد ، سعی کنید به راه حلی برسید که به نفع هر دو نفر باشد. گاهی اوقات ، ممکن است به نظر برسد که یک نفر بیشتر از دیگری برنده می شود ، اما حداقل شما می توانید توافقی داشته باشید که همه از آن به نحوی بهتر هستند.

– اجازه ندهید بحث های کاری به مشاجرات در مورد زندگی یا احساسات شخصی تبدیل شود. اگر اینطور است ، آنها را به نحوی آفلاین کنید تا در محیط کار ، کارایی را مختل نکنید.

– توجه داشته باشید که چقدر زمان خارج از محل کار را می خواهید بگذرانید – هرچه دوستی شما نزدیکتر باشد ، مناسبتر نمی شود که یک نفر تقاضای نزدیکی بیشتری داشته باشد در حالی که شخص دیگر از قبل احساس نزدیکی می کند.

-داشتن استقلال بیشتر بر تصمیمات شرکت ، زیرا هر تصمیمی به تأیید دو نفر نیاز ندارد (به عنوان مثال ، اگر یک نفر بتواند تماس نهایی را انجام دهد). وقتی شرکا در مورد اینکه در آینده چه اقدامی را باید انجام دهند یا چقدر پول برای فرصت های تبلیغاتی و غیره مورد نیاز است ، کارها را بدون مشکل ادامه می دهند…

اگر نظرات و ایده های دوست شما در کار مخالف شما باشد

وقتی شما و شریک زندگی خود ایده های متفاوتی در مورد محل شرکت باید داشته باشید ، ممکن است شرایط سختی ایجاد شود ، اما غیر ممکن نیست!

اولین قدم این است که دریابید چرا این تفاوت وجود دارد و این فقط به ارتباطات برمی گردد. از خود بپرسید: “افکار من چیست؟” ، “افکار آنها چیست؟”. نظرات هر شخص را در مورد تصمیم ذکر کرده و در مورد آن بیشتر بحث کنید.

آیا یک نفر از دیگری پرشورتر است؟ هر یک از الهامات ما برای شروع یا راه اندازی این تجارت در وهله اول چه بوده است؟ هنگامی که می دانید چه کسی چه چیزی را می خواهد ، باید بدانید چگونه می توانید با این اهداف متفاوت پیش بروید.

حرف آخر

هر کاری که می خواهید کنید نهایتا این شما هستید که باید همه موارد را از قبل بسنجید. به نظر ما در ای سوال اگر می خواهید با دوست یا یک آشنا کسب و کاری را شروع کنید ابتدا به روابط غیر کاری خود با او تامل کنید. ببینید آیا دیدگاه های شما، طرز تفکر شما در مورد جزئیات یک کسب و کار و اصول و عقاید شما در مورد زندگی با هم نزدیک است یا خیر. اگر شما شرق هستید و او در مغرب سیر می کند این احتمال که در کار و فعالیت به مشکل بر بخورید بسیار بالا خواهد بود پس بهتر است قبل از هر تصمیمی کاملا به آن و آینده آن تصمیم تفکر کنید تا مچبور نشوید یک رابطه دوستی را برای همیشه کنار بگذارید و مبالغ بسیاری نیز از نظر مالی ضرر بدهید. از آن گذشته ارزشمند ترین دارایی خود یعنی زمان را نیز به درون سطل زباله بیاندازید.

 

راه اندازی کسب و کار با دوستان می تواند برای خیلی ها عالی به نظر برسد اما کم نیستند استارت آپ هایی که دو یا چند نفر از دوستان راه انداخته اند و بعد از مدتی کسب و کار که هیچ رفاقت، دوست و فامیلی شان هم به انتها رسیده اما چرا اینطور می شود و چرا کار در ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49576
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2055
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4030
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2507
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4378