معرفی وزارت اطلاعات ( آشنایی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران )

4.2
امتیاز 4.2 از 24 رای
ای سوال

معرفی وزارت اطلاعات

در این بخش از وبسایت ای سوال با معرفی یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران با شما همراه هستیم تا بتوانیم شما کاربران این وبسایت را با این سازمان آشنا کنیم تا در آزمون های استخدامی بتوانید به راحتی و با آشنایی کامل  پای به جلسه امتحان بگذارید .

این نهاد در کشور عزیزمان ایران یکی از سازمان های بسیار مهم می باشد و به اختصار واجا نام گذاری شده است وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران بوده و لازم به ذکر است در همین ابتدا شما را با چندی از وظایف این سازمان آشنا سازیم و در ادامه ذره بینی به این وزارتخانه نگاهی بی اندازیم. می توانیم از وظایف بسیار مهم این سازمان چندی را نام ببریم که مهم ترین آنها عبارتند از : پرورش تمامی اطلاعات امنیتی و کلیه اطلاعات خارجی، محفاظت کامل از تمامی اطلاعات،ضد تروریسم و ضد جاسوسی،به دست آوردن تمامی نقاط و نقشه های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی و ….

مرتبط است با نمونه سوالات استخدامی وزارت اطلاعات


معرفی وزارت اطلاعات ( نیروی انسانی وزارت اطلاعات )

همچنان و در سال ۹۷ به هیچ عنوان در مورد تعداد کارمندان و تمامی افسران از جمله پرسنل شاغل در این وزارتخانه آمار دقیق و مستندی منتشر نشده است اما با این شرایط در سال ۲۰۱۳ میلادی وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه ای با منتشر کردن یک گزارش ۶۵ صفحه ای از تمامی بخش های وزارت اطلاعات کشورمان تعداد پرسنل ( کارمندان ) این وزارتخانه را ۳۰ هزار نفر برآورد کرده است.پرسنل این سازمان در ادبیات رهبران و سران کشور «سربازان گمنام امام زمان روحی له الفداء» نامیده می شوند.

معرفی وزارت اطلاعات ( معرفی وزیران این سازمان )

همانطور که مستحضر می باشید نخستین وزیر اطلاعات ایران با نام محمد ری شهری بود وی به عنوان بنیانگذار این سازمان به همراه دوست خود سعید حجاریان شناخنه شده اند که طی گذشت سالها جای خود را به اکبر هاشمی رفسنجانی و علی فلاحیان دادند.در زمان کاری علی فلاحیان اوج میزان و گستردگی تمامی فعالیت های این سازمان بود فلاحیان با اظهار سالهای سخت بیان کرد این دوره  با بیش از صد ها ماموریت غیر ممکن بهترین دوره وزارت اطلاعات در آن زمان بوده است.

پس از گذشت ۸ سال از فعالیت فلاحیان و در زمان دوره ریاست جمهوری خاتمی  جناب آقای نجف آبادی جای میز فلاحیان را تسخیر کرد . نجف آبادی با بیان اینکه در کتاب شخصی خود نوشته بود از این پست بسیار پشیمان بوده و هنوز خود را سرزنش می کند نوشت به این دلیل که در زمان من ماجرای قتل های زنجیره ای شروع شده بود و من را مجبور به استعفا نمودند.

با رفتن و استعفای این وزیر علی یونسی را به عنوان رئیس این سازمان بر دایره کار آورند علی یونسی در آن  زمان رئیس وقت سازمان قضایی نیرو های مسلح بود در دوران وی همگان شاهد تغییر نگرش وزارت اطلاعات بودند و در این بین مقوله امنیت پای به این عرصه گذاشت علی یونسی در اولین اقدام خود با حکم رهبری جمهوری اسلامی ایران تمامی فعالیت‌ های اقتصادی وزارت اطلاعات از جمله ۱۰۰ شرکت اقتصادی کوچک و بزرگ را تعطیل کرد.

با تشکر از تمامی شما کاربران عزیز وبسایت ای سوال که تا به اینجا همراه ما بوده اید در ادامه می توانید نمونه سوالات استخدامی وزارت اطلاعات را مورد مطالعه خود قرار دهید تا برای آزمون سال ۹۷ با سطح علمی بالا پای به جلسه این آزمون بگذارید.

وزارت اطلاعات

معرفی وزارت اطلاعات در این بخش از وبسایت ای سوال با معرفی یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران با شما همراه هستیم تا بتوانیم شما کاربران این وبسایت را با این سازمان آشنا کنیم تا در آزمون های استخدامی بتوانید به راحتی و با آشنایی کامل  پای به جلسه امتحان بگذارید . این نهاد در کشور عزیزمان ایران یکی از سازمان ...
4.2
امتیاز 4.2 از 24 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49267
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
1992
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
3974
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2457
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4361