وزارت راه و شهرسازی ( آشنایی با وزارت راه و شهرسازی )

0
امتیاز 0 از 0 رای

وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی

ضمن عرض سلام خدمت تمامی شما کاربران ای سوال در این بخش با شما هستیم تا شما را با وزارت راه و شهرسازی آشنا کنیم . همانطور که مستحضر می باشید وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه دولتی می باشد و از سوی دولت ساپورت می شود. در چند ۷ سال گذشته با توجه بر رای گیری های بوجود آمده در شورای نگهبان وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی با همدیگر ادغام شده و وزارت راه و شهرسازی بوجود آمدخ است. این وزارتخانه مسئول ادره کردن تمامی امور حمل و نقل های زمینی دریایی و هوایی را تنها و تنها در محدوه داخلی کشور بر عهده دارد و بین کشور عزیزمان ایران و سایر کشور ها هم ارتباط ترابری برقرار می کند.

در این قسمت می توانیم به چند وظیفه مهم این وزارتخانه اشاره کنیم :

  • ساخت مسکن و خانه های سازمانی
  • ساخت تمامی موسسات و وزارتخانه های دولتی
  • هم فکری با شهرداری ها برای آبادانی شهر ها
  • نظارت کردن بر اجرای تمامی پروژه های شهری و تهیه نقشه شهر ها
  • بهبود بخشیدن به تمامی حمل و نقل های داخلی و خارجی

حوزه های فعالیت وزارت راه و شهرسازی به صورت زیر می باشد :

  • حوزه مسکن و شهرسازی
  • حوزه حمل و نقل

که در این دو بخش نام برده می توان وظایف بسیار زیادی اعم از :

حوزه مسکن و شهرسازی می توان به تولید و یا واردات دستگاه های مجهز و جدید برای اجرای عملیات های ساختمانی ، اجرای بهتر و روشهای تحلیلی سازه های ساختمانی ، ارئه نمودن راه های سبک سازی در صنعت ساختمانی ، ارائه راهکار های بسیار مفید برای تعمیر و نگهداری مناسب ساختمان ها ، بررسی تمامی مسائه اعم از رفتار های دینامیکی و استاتیکی ساختمان ها و بهبود بخشیدن به آنها را می توان جزء وظایف بسیار مهم مسکن و سهرسازی دانست. اما در حوزه بسیار مهم دیگر که حوزه حمل و نقل می باشد می توان به طرح های مطالعاتی و بسیار مهم ایمنی های راه اعم از راه آهن ، جاده ها ، راه های دریایی ، راه های هوایی و …. ، نظارت بر تمامی حمل و نقل های داخلی و خارجی و در صورت لزوم بهبود بخشیدن به آنها ، افزایش ایمنی های بسیار بالا در حمل و نقل های هوایی یا همان ( SAF ) و … را می توان از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست.

همچنین می توانید برای دریافت تمامی نمونه سوالات استخدامی وزارت راه و شهرسازی به صفحه اول ای سوال رفته و تمامی رشته های مورد نظر خود را جستجو و نمونه سوالات را دریافت نمایید.

وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی ضمن عرض سلام خدمت تمامی شما کاربران ای سوال در این بخش با شما هستیم تا شما را با وزارت راه و شهرسازی آشنا کنیم . همانطور که مستحضر می باشید وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه دولتی می باشد و از سوی دولت ساپورت می شود. در چند ۷ سال گذشته با توجه بر رای گیری ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50060
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2160
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4167
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2605
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4408