چگونه استخدام شویم ؟

3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
چگونه استخدام شویم ؟

چطور استخدام شویم؟ ( نکات مهم در استخدام و موفقیت در رسیدن به شغل )

مقاله پیش رو که با عنوان چگونه استخدام شویم تهیه و منتشر شده است حاصل ساعت ها بررسی و کنکاش در میان ده ها مقاله مرتبط با موضوع راه کارها و نکات کلیدی در استخدام و موفقیت در کسب شغل است لذا امیدواریم با مطالعه دقیق و معرفی آن به دوستان خود به بهترین شکل از آن استفاده نمائید.اگرچه در ای سوال عمدتا به معرفی نمونه سوالات استخدامی مشغول هستیم اما تلاش داریم با ارائه مقالات بسیار جامع و کاربردی در بخش آموزش نیز گامی مثبت در جهت ارتقاء دانش تخصصی مخاطبان خود برداریم.

اطلاع از آخرین آزمون های استخدامی کشور با تقویم استخدامی

لذت نوشتن برای داوطلبان آزمون های استخدامی و بهتر بگوییم افراد جویای شغل به حدی بالاست که ما را وا می دارد هر از چند گاهی با بهترین مقالات ممکن که از نظر تکنیکی،محتوایی و ارزش به روز و پرمحتواست میزبان شما شویم و از نوشتن مقالات بی محتوا و سطحی دوری کنیم.

امروز دیگر ای سوال یکی از مهم ترین پایگاه های استخدامی کشور محسوب میشود که کمتر داوطلب آزمون استخدامی پیدا می شود که با این وبسایت آشنا نباشد لذا این مهم وظیفه ما را در بخش آموزش سنگین تر می نماید.

چگونه استخدام شویم ؟

امروز می توانید با یکی از بهترین مقالات سایت با عنوان اصلی چگونه استخدام شویم با ما باشید…

وقتی از چرا استخدام نمی شویم گفتیم ضروریست از چگونه استخدام شدن نیز صحبت به میان آوریم پس بیایید مرور کنیم مهم ترین نکات در استخدام شدن چیست ؟

  • علایق خود را جدی بگیرید
  • مهارت های کاربردی و مهم
  • اعتماد به نفس
  • قدرت بیان و تاثیرگذاری آن در استخدام
  • شناخت محیط کار و نحوه تاثیرگذاری روی کارفرما
  • نقش مدرک در استخدام
  • رزومه و اثرگذاری آن در استخدام شما
  • سابقه شغلی و اهمیت آن در استخدام
  • گذراندن دوره های تخصصی و نقش آن در استخدام
  • حضور در کنفرانس ها،سمینارهای تخصصی و کارگاه های موفقیت
  • ظاهر خود را جدی بگیرید
  • انواع مصاحبه استخدامی و نقش شناخت آن در موفقیت
  • سوالاتی که در مصاحبه می پرسند

 ۱/ درک علایق و اهمیت آن در مسیر استخدام

اگر می خواهید بدانید نخستین گام در مسیر استخدام چیست بهتر است بدانید که علایق شما نقشی کلیدی و تعیین کننده دارد،باور کنید حتی اگر شما را بدون آزمون به سر کاری ببرند و حقوق خوبی هم به شما بدهند اگر آن شغل را قلبا دوست نداشته باشید به زودی از آن کار فارغ خواهید شد.نکته اینجاست که کاری که شما در آن مجبور هستید حداقل ۸ ساعت در روز و تمام هفته بدان مشغول باشید آسان نیست.

اما علاقه به کار و شغل چنان معجزه ای می کند که می توانید تمامی سختی های آنرا به دست فراموشی بسپارید،عشق و علاقه به هر چیزی باعث می شود که تحمل سختی های آن بسیار آسان تر باشد،از نظر روانشناختی نیز همینطور است و همواره افرادی که از کار و فعالیت خود لذت می برند روحبه بهتر و انرژی بیشتری دارند و این روحیه و انرژی بالا سبب می شود تا در آن هدف پیشرفت کرده و ارتقاء مقام نیز در این شرایط حتمی خواهد بود.

اما تصور کنید شما از شغلی که بدان مشغول هستید تنفر دارید،نتیجه چه می شود ؟ دیر به سر کار می روید،احتمالا همواره در حال گرفتن مرخصی هستید،احتمالا از زیر کار در می روید و در نهایت آنقدر بی کیفیت و پایین بازده هستید که شما را اخراج می کنند.

۲ / مهارت های کاربردی ضامن موفقیت شما در استخدام

کسب مهارت موردی است که می بایست توجه ویژه ای به آن نشان دهید چرا که بدون توانایی های خاص کسی علاقه ای به جذب و استخدام نمودن شما نخواهد داشت.اگر می خواهید دیگران عاشق به خدمت گرفتن شما باشند لازم است پس از شناخت علایق خود گام در جهت کسب و یا تقویت مهارت های لازم و ضروری آن شغل بردارید.چگونه استخدام شدن سوالی است که با کسب مهارت شما  را به جواب های شیرینی می رساند.

اگر می خواهید یک تعمیرکار ماهر موبایل شوید نیاز دارید که در دوره های تعمیرکاری موبایل شرکت کنید،اگر علاقه دارید که به عنوان یک بانکدار در بانک استخدام شوید می بایست با ارتقاء دانش تخصصی مدیریت،اقتصاد و بانکداری خود را برای آزمون کتبی بانک ها آماده نمائید،پس همواره توجه داشته باشید استخدام و کسب جایگاه شغلی بدون مهارت های مورد نیاز آن شغل تقریبا غیرممکن است.

۳ / اعتماد به نفس و نقش آن در استخدام شدن

اگر اعتماد به نفس شما پایین است قطعا نیازمند ترمیم این بخش از توانائی روانی خود هستید.بدون اعتماد به نفس قطعا موفقیت در یک آزمون استخدامی بسیار سخت،دور از ذهن و نفسگیر است.حتی اگر در آزمون کتبی موفق باشید نخواهید توانست از خان آزمون مصاحبه به سلامت عبور کنید.گرچه با مطالعه نمونه سوالات استخدامی مصاحبه خواهید توانست با زیر و بم یک آزمون مصاحبه استخدامی و گزینش دولتی آشنا شوید اما به جد توصیه می کنیم در مورد راه های بالا بردن اعتماد به نفس مطالعه کنید.البته همین جا قول می دهیم مقاله ای مفصل در همین مورد برای شما خوبان نگارش کنیم.

۴ / قدرت بیان و تاثیرگذاری آن در استخدام شدن

قدرت بیان به واقع منتقل کننده تمامی توانایی های شما به طرف مقابل است.هزار هزار هم اعتماد به نفس داشته باشید اگر قدرت بیان و توانایی انتقال مفاهیم را نداشته باشید انگار که دهانتان را بسته اند.این هم از آن دست مفاهیمی است که می بایست بعدها به تفصیل در مورد آن سخن بگوییم. اما در اینجا به ذکر همین مورد بسنده می کنیم که قدرت بیان می تواند شما را بسیار تواناتر و کاراتر از آنی که هستید نشان دهد.ما قصد فریب کسی را نداریم اما مگر میتوان بدون خوب حرف زدن کسی را تحت تاثیر توانایی هایتان قرار دهید ؟

نه قطعا نمی توانید.پس روی خوب حرف زدن،فن بیان،دایره لغات خود کار کنید

استخدام شدن

۵ / با شناخت محیط کار خود استخدام خود را تضمین نمائید

این مورد به واقع معجزه میکند.تصور کنید که می خواهید به آزمون مصاحبه یک شرکت نصب دوربین های مداربسته بروید،حال تصور کنید آخرین اطلاعات های مربوط به انواع دوربین های مداربسته،طرز کارشان،بازار کار آنها و قیمت های انواع مختلف این دوربین ها را در ذهن دارید و قبل تر در مورد آنها مطالعه کرده اید و با هر سوال کارفرما و مصاحبه گر کلی اطلاعات دقیق و ارزشمند در چنته دارید،جدا اینکه کارفرما یک فرصت خوب به شما ندهد دور از ذهن خواهد بود.

۶ / نقش مدرک در استخدام شدن

این از آن دست مواردی است که بودن و نبودنش هم خوب است هم نه اما چطور ؟

ببینید اگر مدرک مرتبط با شغل مورد نظر دارید بسیار عالی است اما مگر مدرک کاری انجام میدهد،حسابداری که مدرک دارد اما آنقدر ضعیف است که خودش هم به خود باور ندارد مگر میتواند مسئولیت یک شرکت را به دوش بگیرد ؟ پس مدرک لازم اما ناکافی است.بیایید روی توانایی هایتان کار کنید و با بالا بردن دانش عملی و توانایی های لازم در شغل مورد نظر کارفرما را مبهوت توانایی هایتان نمائید.

۷ / رزومه و اثرگذاری آن در استخدام شما

همانطور که قبلا از خصوصیات یک رزومه خوب گفتیم،باز هم تاکید می کنیم که رزومه در واقع شناسنامه کاری شماست.اولین چیز حتی قبل از خود شما رزومه شما به دیدار کارفرمایتان می رود،لذا در نگارش و رعایت تکنیک های رزومه نویسی حساس باشید.بدون یک رزومه حرفه ای شناخت درست شما بوسیله کارفرما ممکن نمی باشد.اگر بخواهیم در یک جمله بگوئیم رزومه کاری را می کند که ساعت ها حرف زدن خواهد نمود.

۸ / سابقه شغلی و اهمیت آن در استخدام

در مورد قبل گفتیم که نقش رزومه در استخدام کلیدی است اما این راه هم در نظر بگیرید که یکی از اصلی ترین بخش های هر رزومه یا شاید مهم ترین قسمتی که کارفرمایان در همان ابتدا به دقت آنرا بررسی خواهند نمود بخش سوابق کاری است.شاید بگویید وفتی سابقه کار ندارم چه کنم.توصیه ای سوال به افرادی که فاقد سابقه هستند موارد زیر است :

  1. زمانی که سابقه کار ندارید هر کجا که شده مشغول شوید ( البته در فیلد کاری خودتان ) منظور این است سخت گیری های رایج را کنار بگذارید
  2. با حقوق کم کنار بیائید چرا که قرار نیست برای همیشه اینجایی که هستید حضور داشته باشید
  3. کارفرمای عنق و بداخلاق را تحمل کنید حداقل برای چند ماه
  4. سختی های یک محیط کار غیرمطلوب را به جان بخرید در عوض کار را فرا بگیرید و از تجربیات دیگران تا می توانید برای خودتان ذخیره نمائید.

حال می توانید در رزومه خود و در بخش سابقه مورد یا مواردی را درج نمائید.البته راه های کسب سابقه مرتبط به همین جا ختم نمیشود،شرکت در فعالیت های خیرخواهانه مرتبط با شغل شما و ارائه خدمات رایگان عام المنفعه هم فکر بدی نیست لذا همواره راه های زیادی جهت غلبه بر مشکلات وجود دارد به شرط اینکه آرام،صبور و باهوش باشید.

۹ / چگونه استخدام شویم ؟ با گذراندن دوره های تخصصی

حتما نقش تخصص در جذب شدن افراد برایتان واضح و مشخص است.بدون تخصص استخدام شما مفهوم عقلی ندارد،براستی مگر کارفرما پول اضافه دارد که دور بریزد یا عقلش پاره سنگ برداشته یا شاید هم عاشق چشم و ابروی شما شده البته دیده شده که آخرین مورد بعضا اتفاق می افتد لذا اگر چشم و ابروی زیبا و جذابی ندارید بروید به سراغ تخصص…با شرکت و گذراندن دوره های تخصصی استخدام شما به هیچ وجه دور از ذهن نخواهد بود و به زودی می توانید به چگونه استخدام شدن خود خط پایانی بکشید،چرا که همگان عاشق جذب افراد قوی،باتخصص و حرفه ای هستند پس اگر میخواهید کارفرما یا مصاحبه گر را تحت تاثیر خود قرار دهید با کسب مهارت ها و تخصص های کاربردی مرتبط با شغلتان تیر را درست به هدف بزنید.

۱۰ / هموار ساختن مسیر استخدام با حضور در کنفرانس ها،سمینارهای تخصصی و کارگاه های موفقیت

اگر میخواهید استخدام شوید باید خود را در موقعیت های مرتبط با شغل مورد نظر قرار بدهید.مطمئنا حضور در بین افرادی که به کار مورد علاقه شما مشغول هستند می تواند فرصت های جذابی را برایتان بسازد.برای مثال اگر علاقه مند به کار در روزنامه و مجله هستید نمایشگاه ها،سمینارها و کنفرانس های مربوط به آن را از دست ندهید. چرا که در این زمان ها تعداد افراد بسیار زیادی را خواهید دید که خبره این کار هستند و چون کاملا غیرمستقیم با این افراد در مورد هدفتان صحبت میکنید مقاومت های معمول را از آنها گرفته و رفاقت جای ضوابط رایج را می گیرد.

چگونه در گوگل استخدام شویم؟

تا به حال تصور کرده اید که می توانید در گوگل استخدام شوید و برای شرکتی مثل گوگل کار کنید ؟شرکتی مثل گوگل به دنبال کارمندانی است که می توانند ایده های ناب و جدید ارائه دهند که اوضاع شرکت و کارکنانش را بهبود بخشد.در یک کلمه خلاقیت کلیدواژه اصلی برای کار در گوگل است.اینکه استخدام شدن در گوگل سخت است که بله اگر نبود که گوگل این همه رشد نمی کرد.این افراد و متخصصین هستند که یک برند را به جایگاهی می رسانند که شماره یک حوزه کاری خود می شود لذا اگر فردی با قابلیت های خاص نیستید بهتر است بی خیال این مورد شوید.

چگونه در گوگل استخدام شویم؟

روند استخدام در گوگل

زمانی که آگهی استخدامی را در گوگل مشاهده می کنید که تصورتان این است که با حوزه کاری و تواناییهای شما مرتبط است می بایست رزومه کاری خود را برای گوگل ارائه نمائید تا اگر مورد تائید قرار گرفت فرآیند مصاحبه تلفنی در مرحله اول و سپس مصاحبه حضوری پیگیری شود.

۱۶ توانایی مهم و کلیدی که گوگل مایل است در متقاضیان استخدام ببیند

  1. مهارت شناختی
  2. کنجکاوی شدید
  3. نوآوری
  4. توانایی انطباق با تغییر
  5. تفکرات الگوریتمی و نموداری
  6. توانایی کدنویسی تمیز و روان
  7. تفکرات واگرا
  8. مهارت­‌های تجزیه و تحلیل آماری
  9. توانایی کار روی داده‌­های بزرگ
  10. محبت و اعتبار بخشیدن به دیگران
  11. قدرت حل مشکلات بوسیله تحلیل
  12. آشنایی با زمینه‌­های متنوع کاری
  13. توانائی حل مسائل
  14. کنار آمدن با مسائل مبهم
  15. توانایی کار کردن در گروه
  16. مدیریت گروه با هدف انگیزه بخشی به دیگران

مقاله چگونه استخدام شویم در حال آپدیت است ..

وبسایت گوگل

چطور استخدام شویم؟ ( نکات مهم در استخدام و موفقیت در رسیدن به شغل ) مقاله پیش رو که با عنوان چگونه استخدام شویم تهیه و منتشر شده است حاصل ساعت ها بررسی و کنکاش در میان ده ها مقاله مرتبط با موضوع راه کارها و نکات کلیدی در استخدام و موفقیت در کسب شغل است لذا امیدواریم با مطالعه دقیق ...
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49265
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
1991
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
3972
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2457
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4361