چگونه دبیر فیزیک شویم؟

5
امتیاز 5 از 1 رای
چگونه دبیر فیزیک شویم

شاید آموزش فیزیک یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی باشد که می توان تدریس کرد. رشته فیزیک به طور مداوم با یافته های جدید به روز می شود، بنابراین شما باید دائما دانش خود را به روز کنید. علاوه بر این، برای بسیاری از دانش آموزان، فیزیک موضوعی بسیار چالش برانگیز است. یک دبیر فیزیک خوب می‌تواند موضوعات پیچیده را به شکل ساده‌تر تجزیه کند تا به درک دیگران کمک کند.از سوی دیگر، معلمان فیزیک به ویژه در سطوح دبیرستان و کالج راهنمایی تقاضای بالایی دارند. بنابراین، شما احتمالاً حقوق بیشتری نسبت به معلمان سایر دروس دریافت خواهید کرد، و همچنین در مورد مکانی که در آن تدریس خواهید کرد، گزینه های بیشتری خواهید داشت.

قبل از هر چیزی باید بگوییم اگر می خواهید در آزمون های استخدامی دبیر فیزیک آموزش و پرورش پذیرفته شوید باید با انتخاب مجموعه منابع و سوالات استخدامی دبیر فیزیک آموزش و پرورش به خوبی خود را آماده آزمون نمائید.

۱

در دوران دبیرستان ریاضیات را جدی بگیرید

علاوه بر فیزیک، باید در کلاس های شیمی و زیست شناسی شرکت کنید. کلاس های ریاضی که باید بگذرانید شامل هندسه، جبر، جبر پیش از حساب و کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال است. اگر در دسترس است، باید مثلثات و هندسه تحلیلی را نیز امتحان کنید. این به شما ایده خوبی در مورد اینکه آیا فیزیک موضوعی است که واقعاً از آن لذت می برید یا نه، به شما می دهد.

درس خود را جدی بگیرید حتی اگر تصمیم دارید شغل دیگری را دنبال کنید، اگر می خواهید به دانشگاه بروید، باید نمرات خوبی داشته باشید تا وارد دانشگاه مورد نظر خود شوید.برخی از مناطق مدرسه با زیست شناسی شروع می شوند، سپس به شیمی و فیزیک می روند، در حالی که برخی دیگر ابتدا فیزیک را ارائه می دهند و سپس به علوم دیگر می روند. برخی از دبیرستان ها نیز کلاس های فیزیک پیشرفته و همچنین مقدماتی ارائه می دهند.همچنین باید در دبیرستان تا آنجا که می توانید در کلاس های انگلیسی شرکت کنید تا مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی خود را بهبود بخشید. اگر فکر می کنید دوست دارید در یک کشور خارجی تدریس کنید، ممکن است بخواهید یک زبان خارجی را نیز در نظر بگیرید.

۲

تصمیم بگیرید که در چه سطحی می خواهید فیزیک تدریس کنید.

سطحی که قصد دارید در آن فیزیک تدریس کنید، مشخص می کند که به چه مدارکی نیاز دارید.اگر قصد دارید در مقطع راهنمایی و دبیرستان تدریس کنید، احتمالاً در ابتدا فقط به مدرک لیسانس نیاز خواهید داشت، در حالی که اگر قصد دارید در سطح کالج محلی تدریس کنید، به احتمال زیاد علاوه بر مدرک لیسانس خود، نیاز به دریافت مدرک کارشناسی ارشد نیز خواهید داشت. درجه.به یاد داشته باشید که همیشه می توانید نظر خود را تغییر دهید. اگر در ابتدا می‌خواستید دبیر فیزیک دبیرستان شوید، اما بعداً تصمیم گرفتید که واقعاً می‌خواهید استاد شوید، همیشه می‌توانید برای کسب مدرک بالاتر به کالج بازگردید.

۳

الزامات را در ایالتی که می خواهید تدریس کنید، بیابید.

ایالت های مختلف قوانین متفاوتی دارند که تعیین می کند چه کسی می تواند یا نمی تواند یک موضوع خاص را تدریس کند، به خصوص در سطح دبیرستان. اگر مایل به تدریس فیزیک دبیرستان هستید، حتماً شرایط قانونی برای تبدیل شدن به یک دبیر فیزیک را بدانید.این اطلاعات باید از طریق هیئت آموزشی ایالتی شما در دسترس باشد. می‌توانید با جستجوی اینترنتی با عبارت «هیئت آموزشی دولتی» و نام ایالت خود این مورد را پیدا کنید.همچنین می‌توانید با معلمانی که می‌شناسید صحبت کنید تا ببینید آیا می‌توانند در مورد دبیر شدن در ایالت خود به شما راهنمایی کنند.

۴

مدرک لیسانس خود را دریافت کنید.

بسته به اینکه در کدام کالج شرکت می کنید، ممکن است در رشته فیزیک و تحصیلات جزئی، رشته تحصیلی اصلی و فیزیک جزئی، یا برای یک رشته دو رشته ای بروید. کلاس‌های فیزیک شما شامل کلاس‌هایی در تئوری الکترومغناطیسی، اپتیک، فیزیک کوانتومی و ترمودینامیک خواهد بود و همچنین ممکن است شامل کلاس‌هایی در نجوم و زمین‌شناسی باشد.

به طور معمول، دوره آموزشی شما شامل کلاس های تئوری آموزش عمومی و دوره های عملی در آموزش فیزیک است که با یک ترم یا ۲ ترم تدریس دانشجو در طول سال آخر پایان می یابد. اکثر برنامه های کارشناسی حدود ۴ سال طول می کشد تا تکمیل شود.ساختار برخی از برنامه‌ها به گونه‌ای است که ابتدا در کلاس‌های فیزیک و سپس کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنید، در حالی که برخی دیگر به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که همزمان در کلاس‌های فیزیک و آموزش شرکت کنید.
کلاس‌های کالج در نگارش فنی یا نگارش علمی نیز ممکن است برای ایجاد کلاس‌های انگلیسی که در دبیرستان شرکت کرده‌اید مفید باشد.

۵

به فکر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود باشید.

اگر قصد دارید فیزیک را در سطح کالج محلی تدریس کنید، قبل از اینکه بتوانید موقعیت تدریس را دریافت کنید، باید مدرک کارشناسی ارشد بگیرید. اگر در ابتدا قصد دارید در مقطع راهنمایی یا دبیرستان تدریس کنید، احتمالاً در ابتدا لازم نیست مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرید. با این حال، بسیاری از مناطق مشوق هایی را برای معلمان فراهم می کنند تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند، و برخی از ایالت ها معلمان را ملزم می کنند که مدرک کارشناسی ارشد خود را در ابتدای کار تدریس یا پس از چندین سال داشته باشند. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد را می توان در ۲ سال تکمیل کرد و معمولاً به سمت تحصیل مستقل تر از برنامه های کارشناسی گرایش دارد.

برخی از دانشگاه ها نیز دارندگان مدرک کارشناسی ارشد را به عنوان استاد فیزیک به صورت پاره وقت یا تکمیلی می پذیرند.وب سایت شورای آموزش را برای ایالت یا ناحیه ای که قصد دارید در آن تدریس کنید، بررسی کنید تا ببینید که آیا و در چه زمانی باید مدرک کارشناسی ارشد خود را برای دبیری فیزیک بگیرید.

۶

در صورت تمایل مدرک دکترا بگیرید.

اگر به دنبال یک موقعیت تمام وقت به عنوان استاد فیزیک در کالج یا دانشگاهی هستید که منجر به تصدی شغل می شود، این مرحله احتمالاً مورد نیاز است. دوره های دکترا چندین سال طول می کشد، در این مدت شما تدریس به عنوان دستیار فارغ التحصیل را با مطالعه و تحقیق مستقل ترکیب خواهید کرد.

برای استاد شدن در یک دانشگاه به مهارت های تحقیقاتی قوی نیاز دارید زیرا تقریباً همه دانشگاه ها از اساتید خود می خواهند که یافته های علمی خود را به طور منظم منتشر کنند.
ممکن است بتوانید بدون مدرک دکترا در دانشگاه تدریس کنید، اما قرارداد شما احتمالاً در مورد فرصت‌های پیشرفت محدود خواهد بود. اگر دکتری دارید در صورت تمایل می توانید در سطوح پایین تر نیز تدریس کنید. برای مثال، شما ممکن است کاندیدای برتر برای موقعیت‌هایی در دبیرستان‌های خصوصی یا مستقل باشید.

۷

در مورد برنامه های گواهی جایگزین بپرسید.

در برخی از ایالت ها، اگر در حال حاضر مدرک لیسانس دارید، اما نه به طور خاص در آموزش یا علم، ممکن است بتوانید یک برنامه صدور گواهینامه را انجام دهید که به شما امکان تدریس را می دهد. با این حال، این به طور گسترده ای در ایالت متفاوت است، بنابراین شما باید با هیئت آموزش در ایالت خود مشورت کنید تا ببینید آیا این امکان وجود دارد یا خیر.

مراقب برنامه های صدور گواهینامه آنلاین باشید. در حالی که به احتمال زیاد برخی از گزینه‌های معتبر گواهی آنلاین وجود دارد، این احتمال وجود دارد که اگر به سادگی در گوگل جستجو کنید، با برخی کلاهبرداری‌ها یا برنامه‌های دیگری مواجه خواهید شد که قول صدور گواهی را می‌دهند، اما اعتبار لازم برای انجام این کار را ندارند. اگر به مدارک آنلاین یا برنامه های صدور گواهینامه علاقه مند هستید، حتماً با هیئت آموزش در مورد برنامه های آنلاین معتبر مشورت کنید.

۸

به کمک های مالی نگاه کنید.

صرف نظر از اینکه به چه مدرکی نیاز دارید، گزینه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا هزینه های دریافت مدرک را پوشش دهید. بهترین راه برای یافتن آنچه در دانشگاه شما موجود است مراجعه به دفتر کمک مالی است. آنها می توانند روند درخواست کمک مالی را برای شما توضیح دهند و همچنین می توانند لیستی از بورسیه هایی را که می توانید برای درخواست آنها در نظر بگیرید به شما ارائه دهند.

بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان دوره خود کمک های مالی یا دستیاری ارائه می دهند. مطمئن شوید که هر برنامه چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد. برخی از برنامه ها نیاز دارند که برای کمک درخواست دهید، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات مورد نیاز را با درخواست خود وارد کنید.

این مقاله به زودی آپدیت می شود ….

شاید آموزش فیزیک یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی باشد که می توان تدریس کرد. رشته فیزیک به طور مداوم با یافته های جدید به روز می شود، بنابراین شما باید دائما دانش خود را به روز کنید. علاوه بر این، برای بسیاری از دانش آموزان، فیزیک موضوعی بسیار چالش برانگیز است. یک دبیر فیزیک خوب می‌تواند موضوعات پیچیده را به ...
5
امتیاز 5 از 1 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50149
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2175
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4192
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4415
1.5
امتیاز 1.5 از 2 رای
content_copy
1367