چگونه کار پیدا کنیم ؟

0
امتیاز 0 از 0 رای
چگونه کار پیدا کنیم ؟

چطور به سر کار برویم ؟ نکات مهم برای یافتن شغل مناسب

چگونه کار پیدا کنیم ؟ این سوالی است که امروزه ذهن تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان و در کل همه جوانان را به خود مشغول کرده است.در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهکارهای واقعی و بسیار مهم به شما جویندگان کار کمک نمائیم تا از این دغدغه عذاب آور رها شده و با خرج انرژی و سرمایه خود در جایی درست به پیشرفت شغلی مورد نظر دست یابید، پس با ما همراه شوید.

شغل خوب که با علایق,روحیات و رشته تحصیلی فرد مرتبط می باشد قطعا در سلامت روحی و روانی او نقش مهم و به سزایی دارد.پیدا کردن کار امروزه به یکی از مهم ترین نگرانی های جوانان تبدیل شده است.نیدوی جوان بسیار زیاد که از انفجار جمعیت دهه شصت ناشی شده امروز به دنبال کار هستند اما نیاز شرکت ها و مشاغل آیا جذب چند درصد از این افراد جوان است?

اینکه پیدا کردن کار سخت است درست اما آیا اگر شما فردی لایق,کاربلد و متخصص باشبد باز هم بیکار می مانید?

جواب ای سوال به این پرسش قطع به یقین منفی است چرا که تجربه ثابت کزده شرکتها,ادارات و مراکز مختلف به دنبال افرادی با ویژگی های خاص هستند تا راندمان و بهره وری مرکز خود را بالا ببرند.اگر میخواهید با نکات مهم پیدا کردن کار آشنا شوید ما را در این مقاله دنبال نمایید.

مهارت و تخصص مهم ترین اصل برای پیدا کردن کار

واقعیت این است که کارفرمایان عاشق چشم و ابروی ما نیستند البته اگر واقعا چشم و ابروی فوق العاده ای دارید کار راحت تر می شود اما بدون مهارت و تخصص نمی توان به جایی رسید.صرف فارغ التحصیل شدن از یک رشته دهان پر کن از یک دانشگاه کشور نمی توان کارفرمایان را مجاب نمود که شما به درد شرکت می خورید.شما می بایست کاری را انجام دهید که دیگران از انجام آن عاجز هستند،اینجاست که سابقه کاری اهمیت خود را از دست می دهد و شما می توانید دل کارفرما را برده و این فکر را در سر او بکارید که بله این شخص می تواند جدا به ما کمک کند پس همین امروز به دنبال یادگیری مهارتی بروید که یا مرتبط با رشته تحصیلی شماست یا فکر میکنید که بتوانید در آن رشد کنید.

فن بیان را فرا بگیرید تا کار پیدا کنید

مورد بعدی که اهمیت بسیار بالایی دارد فن بیان است.قبلا در مقاله ۱۰ قدم تا پیشرفت شغلی اهمیت این فاکتور را برای بهبود و سر و سامان دادن به وضعیت شغلی متذکر شدیم لذا از توضیح مجدد آن چشم پوشی کرده و به همین نکته بسنده می کنیم که بدون فن بیان هر چه قدر هم که در کار ماهر باشید مانند کسی هستید که در کار شعبده بازی استاد است اما دستش را بسته اند لذا نمیتوانید در این شرایط حرفی برای گفتن داشته باشید.

اینترنت و نقش آن در پیدا کردن کار

امروزه پاسخ هر پرسشی را می توان با جستجو در گوگل یافت پس اگر از هر کسی بپرسید چطور کار پیدا کنم احتمالا اولین جوابی که می شنوید این است که در اینترنت بگرد یا سایت های کاریابی را بررسی کن.

ما نیز پیشنهاد می کنیم از این پتانسیل مهم که دارای ظرفیت های بالایی هم هست غافل نشده و با بررسی و کنکاش در این محیط شانس خود را برای یافتن شغل مناسب امتحان نمایید.

خود اشتغالی و ساختن فعالیت شغلی خویش

اینکه خودتان آقا و رئیس باشید کم چیزی نیست اما کار اینقدرها هم ساده نیست.اگر قصد دارید این روش را در پیش بگیرید پیشنهاد ما این است که ابتدا مشخص کنید که به چه فیلد و حرفه ای علاقه دارید سپس با مهارت آموری و به قول معروف شاگردی کردن در کنار فردی ماهر تجربه لازم را به دست آورده و در نهایت فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمائید.نگران هزینه ها هم نباشید چرا که امروزه به دلیل حمایت از کار و اشتغال وام های خود اشتغالی با بهره ناچیز داده می شود که دریافت آنها آنقدرها هم سخت نیست.

نقش آژانس های کاریابی در پیدا کردن کار

امروز دیگر زمان سر زدن به این شرکت و آن اداره نیست،شما می توانید با ثبت نام در مراکز کاریابی شانس استخدام و پیدا کردن شغل خود را به شکلی فزاینده بالا ببرید.در مراکز کاریابی ثبت نام کنید تا به زودی خبرهای خوبی به شما برسد.

رزومه نویسی حرفه ای را فرا بگیرید

نگارش یک رزومه حرفه ای نقشی مهم و اساسی در شناخت درست کارفرمایان نسبت به شما و تخصصتان دارد لذا برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن خود و تواناییهایتان را به کارفرمایان بشناسانید بدون تردید نیازمند یک رزومه خوب،حرفه ای و جامع هستید.

نتیجه گیری :

اینکه چگونه کار پیدا کنیم سوالی است که می توان در آن به جواب رسید البته به شرطی که واقعا در حل این پرسش مصمم باشید نه اینکه با یک مدرک دانشگاهی توقع داشته باشید رئیس فلان شرکت معتبر بیاید و شما را با خودروی چند صد میلیونی اش به پشت میز کارتان ببرد،اگر این طور فکر میکنید بهتر است برای همیشه با پیدا کردن کار خداحافظی کنید چرا که هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد.

شما می بایست با کسب مهارتی خاص و فن بیان قوی کارفرما را مجاب کنید که می توانید برای فعالیتش مفید واقع شوید.اگر هم به دنبال استخدام در ادارات دولتی هستید و قصد دارید تا با  شرکت در آزمون های استخدامی شانس خود را برای پیدا کردن کار بیازمائید می توانید با دانلود نمونه سوالات استخدامی از وبسایت ای سوال با آمادگی علمی کافی این شانس را به مراتب بالاتر برده و انشالله به آرزوی خود جامه عمل بپوشانید

چطور به سر کار برویم ؟ نکات مهم برای یافتن شغل مناسب چگونه کار پیدا کنیم ؟ این سوالی است که امروزه ذهن تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان و در کل همه جوانان را به خود مشغول کرده است.در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهکارهای واقعی و بسیار مهم به شما جویندگان کار کمک نمائیم تا از این دغدغه ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49267
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
1992
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
3974
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2457
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4361