چگونه یک دبیر ریاضی شویم؟

3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
چگونه یک معلم ریاضی شویم؟

یاد بگیرید چگونه دبیر ریاضی شوید. در مورد الزامات تحصیلی تحقیق کنید و در مورد تجربیاتی که برای پیشرفت شغلی خود در تدریس ریاضی نیاز دارید بیاموزید. این مقاله کاربردی به شما نشان می دهد چگونه می توانید یک دبیر ریاضی شوید. البته تهیه و مطالعه نمونه سوالات استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش ای سوال قبل از هر چیزی به شما توصیه می شود تا بتوانید برای آزمون استخدامی پیش رو خود را آماده نمائید.

آیا باید دبیر ریاضی شوم؟

دبیران ریاضی به دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان در زمینه های مختلف ریاضی مانند جبر، هندسه و حساب دیفرانسیل و انتگرال آموزش می دهند. دبیران دروس را برنامه ریزی می کنند، آموزش ارائه می دهند، پیشرفت دانش آموزان را ارزیابی می کنند و کار دانش آموزان را ارزیابی می کنند. بسیاری از دبیران راهنمایی و دبیرستان علاوه بر دبیران در کلاس های درس، در قسمت های مشترک مدرسه نیز مسئولیت دانش آموزان را بر عهده دارند.

آموزش به جوانان می تواند خسته کننده و استرس زا باشد. با این حال، پاداش ها می تواند بسیار باشد، زیرا دبیران اغلب می توانند مزایای تلاش های خود را هنگامی که دانش آموزان از نظر تحصیلی و اجتماعی گام برمی دارند مشاهده کنند. علاوه بر این، بیشتر دبیران ریاضی در طول سال تحصیلی ۱۰ ماهه به طور تمام وقت کار می کنند.

چگونه دبیر ریاضی شویم

رایج ترین مسیر برای تبدیل شدن به یک دبیر ریاضی، کسب مدرک لیسانس در ریاضیات است که شامل یک برنامه آماده سازی دبیرمورد تایید دولت است. دانش‌آموزان معمولاً دو سال دوره‌های آموزش عمومی و همچنین دوره‌های ریاضی سطح پایین‌تر را قبل از درخواست برای برنامه آماده‌سازی دبیردر سال اول تحصیل می‌گذرانند. آنها سپس دروس ریاضی پیشرفته را همراه با دوره های آموزش دبیران می گذرانند. به خاطر داشته باشید که دبیران ریاضی در مدارس خصوصی ممکن است نیازی به گواهینامه نداشته باشند، بنابراین با مدارس مورد علاقه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که الزامات منحصر به فرد آن مدارس را برآورده می کنید. مراحل معمول برای تبدیل شدن به یک دبیر ریاضی در یک مدرسه دولتی K-12 به شرح زیر است:

  1. مدرک لیسانس ریاضی یا رشته فرعی ریاضی که شامل برنامه آماده سازی دبیرمورد تایید دولت است، کسب کنید.
  2. یک دوره کارآموزی تدریس در ریاضیات را در مقطعی که می خواهید گواهینامه دریافت کنید، تکمیل کنید.
  3. آزمون های مورد نیاز ایالت خود را برای دبیران بگذرانید.
  4. برای مدرک آموزشی خود اقدام کنید.
  5. شروع به درخواست برای موقعیت های دبیر ریاضی باز کنید.

افرادی که مایلند دبیرشوند و قبلاً مدرک لیسانس ریاضی گرفته‌اند اما برنامه آماده‌سازی دبیری را کامل نکرده‌اند، ممکن است واجد شرایط دریافت گواهینامه از طریق یک مسیر جایگزین برای صدور مجوز دبیری باشند، که ممکن است شامل یک برنامه کارشناسی ارشد نیز باشد. دبیران آینده نگری که به دنبال تدریس ریاضیات پیشرفته، مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال، یا ریاضیات در سطح فوق متوسطه هستند، معمولاً باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد (گاهی مدرک دکترا در ریاضیات. دبیران ریاضی در همه سطوح باید گذراندن دوره های آموزشی مداوم، از جمله دروس ریاضی را پیش بینی کنند. ، به منظور حفظ دانش کاری بالای تئوری ریاضی.

حقوق دبیر ریاضی و چشم انداز شغلی در امریکا

حتی در مناطق مدرسه‌ای که دبیران باید در بیش از یک موضوع تدریس کنند، رشته‌های ریاضی تقاضای زیادی دارند – طبق گفته وزارت آموزش ایالات متحده، در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷، ۴۵ ایالت کمبود دبیران ریاضی در سطح ایالت را در حداقل یک کلاس گزارش کردند. در سراسر کشور، دبیران مدارس ابتدایی متوسط ​​حقوق سالانه ۵۷۹۸۰ دلار دریافت می کنند.۱ دبیران مدارس راهنمایی متوسط ​​حقوق سالانه ۵۸۶۰۰ دلار دریافت می کنند.۲ در سطح دبیرستان، دبیران متوسط ​​حقوق سالانه ۶۰۳۲۰ دلار دریافت می کنند. % تا ۲۰۲۸.۱,۲,۳ مشاغل دبیر ریاضی برای مربیان عمومی و تخصصی در مدارس دولتی و خصوصی در دسترس است. دبیران ریاضی راهنمایی و دبیرستان معمولاً می توانند با کسب تجربه و/یا آموزش اضافی، حقوق سالانه خود را افزایش دهند. متوسط ​​حقوق دبیران علوم ریاضی ۷۳۲۳۰ دلار در سال است.

الزامات شغلی

مدرک لیسانس برای کار به عنوان دبیر ریاضی معتبر مورد نیاز است و برخی از ایالت ها دبیران را ملزم می کنند که پس از دریافت مجوز مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کنند. علاقه مندان به تدریس ریاضی به مدرک ریاضی یا آموزش با تمرکز بر ریاضی نیاز دارند.

همه ایالت ها به دبیران مدارس دولتی نیاز دارند که دارای مجوز باشند، اگرچه الزامات در بین ایالت ها متفاوت است. به طور کلی، دبیران ریاضی معمولاً نیاز به قبولی در امتحانات پایه و محتوایی دارند. هنگام آماده شدن برای کار به عنوان یک مربی، هیچ تجربه اضافی در خارج از تجربه میدانی که به عنوان یک دانشجوی کالج به دست آمده است مورد نیاز نیست، اگرچه برخی از مهارت های کلیدی مانند توانایی ارائه آموزش، صبر، تفکر انتقادی، مهارت های گوش دادن و گفتار، و دانش آموزشی را توسعه می دهد. و نرم افزار صفحه گسترده می تواند مفید باشد

مرحله ۱: مدرک لیسانس بگیرید

دبیران ریاضی در ایالات متحده باید حداقل یک برنامه لیسانس را با یک جزء آموزشی تکمیل کنند. دانش‌آموزان ممکن است در نظر داشته باشند که مدرک لیسانس ریاضی را با تمرکز تحصیلات دبیریا مدرک تحصیلی با تمرکز در ریاضی کسب کنند. دوره‌ها موضوعاتی مانند جبر، حسابان پیشرفته و آمار ابتدایی را پوشش می‌دهند.

برخی از ایالت ها همچنین برنامه های جایگزینی را ارائه می دهند که به نامزدهایی که قبلاً دارای مدرک ریاضی هستند اجازه می دهد تا آموزش دبیران مورد نیاز را انجام دهند. این برنامه ها متفاوت هستند، اما به طور کلی مستلزم آن است که نامزدها دوره های آموزشی لازم برای مجوز دولتی را تکمیل کنند. چنین نامزدهایی اغلب می توانند با مجوز موقت به مدت ۱-۲ سال تحت هدایت یک مربی واجد شرایط تدریس کنند.

وقتی شغلی را به عنوان دبیر ریاضی در نظر می گیرید، برنامه ای را انتخاب کنید که شامل یک دوره آموزشی آموزشی باشد. اکثر ایالت ها به دبیران ریاضی بالقوه نیاز دارند تا یک دوره تمرینی آموزشی دانش آموزی را انجام دهند. به طور کلی، دوره های آموزشی دانشجویی در برنامه های درجه تعبیه شده است و یک ترم کامل طول می کشد. دانش آموزان دبیران تحت هدایت یک مربی دارای مجوز، تجربه برنامه ریزی دروس، تدریس کلاس ها و نمره گذاری مقالات را کسب می کنند. مربیان ناظر بازخورد و ارزیابی های رسمی را به دانشجویان دبیران ارائه می دهند و در عین حال به آنها کمک می کنند تا با تنظیمات کلاس احساس راحتی کنند.

دبیران مشتاق نیز باید برای امتحانات دبیران مورد نیاز دولتی آماده شوند. ایالت ها الزامات مختلفی در رابطه با آزمون هایی دارند که برای کسب مجوز لازم است. دانش آموزان باید وقت بگذارند تا دریابند کدام آزمون ها توسط ایالت آنها مورد نیاز است و برای این امتحانات آماده شوند. برخی از برنامه های آموزشی شامل دوره های آمادگی برای کمک به دانش آموزان در گذراندن این امتحانات است.

مرحله ۲: دریافت مجوز

فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره لیسانس و تمرین دانشجو دبیران باید مجوز دولتی را برای تدریس در یک مدرسه دولتی دریافت کنند. الزامات صدور مجوز بر اساس ایالت متفاوت است، اما اغلب شامل قبولی در امتحانات ، از جمله امتحانات پایه در خواندن و نوشتن، علاوه بر یک آزمون حوزه موضوعی ریاضی است. دبیران معمولاً با توجه به سطوح پایه ای که برای تدریس آموزش دیده اند مجوز می گیرند. به عنوان مثال، ممکن است دبیران ریاضی برای تدریس کلاس های ۷ تا ۱۲ ملزم به اخذ مجوز آموزش متوسطه شوند. دبیران مدارس خصوصی معمولاً ملزم به داشتن مجوز دولتی نیستند.

مرحله ۳: کارشناسی ارشد و مجوز

در برخی ایالت ها، دبیران جدید باید پس از استخدام، دوره کارشناسی ارشد را در مدت زمان مشخصی تکمیل کنند. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها برنامه های کارشناسی ارشد را در آموزش ریاضیات یا رشته های مرتبط ارائه می دهند. این برنامه ها معمولاً به ۱-۲ سال تحصیل برای تکمیل نیاز دارند. دوره ها ممکن است موضوعاتی از رشد انسانی تا برنامه ریزی آموزشی ریاضی را پوشش دهند.

دبیران معمولاً موظفند مجوز خود را به طور منظم تمدید کنند. این به طور کلی شامل تکمیل دوره های آموزش مداوم است. برخی از ایالت‌ها همچنین به دبیران اجازه می‌دهند در فعالیت‌های مورد تایید هیئت دولت برای حفظ مجوز شرکت کنند.

مرحله ۴: پیشرفت را در نظر بگیرید

دبیران باتجربه ممکن است در نظر داشته باشند که به عنوان مدیر یا سایر مشاغل اداری پیشرفت کنند. با توجه به اداره آمار کار، این موقعیت ها اغلب افراد را ملزم به داشتن مجوز به عنوان مدیران مدارس و داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رهبری آموزشی یا رشته های نزدیک می کند.

سخن پایانی

به طور خلاصه، شغل دبیری ریاضی مستلزم مدرک لیسانس و به احتمال زیاد پس از استخدام شدن مدرک کارشناسی ارشد است تا بتواند گواهینامه تدریس به دانش‌آموزان راهنمایی یا دبیرستان را حفظ کند. دبیران علاوه بر کسب مدرک، باید تجربه تدریس دانش آموزی را تکمیل کنند، امتحانات دولتی را برای ریاضیات و دانش عمومی بگذرانند، و سپس برای آموزش، ارزیابی و برنامه ریزی کلاس های ریاضی در یک مدرسه دولتی درخواست دهند و مجوز دولتی را حفظ کنند.

یاد بگیرید چگونه دبیر ریاضی شوید. در مورد الزامات تحصیلی تحقیق کنید و در مورد تجربیاتی که برای پیشرفت شغلی خود در تدریس ریاضی نیاز دارید بیاموزید. این مقاله کاربردی به شما نشان می دهد چگونه می توانید یک دبیر ریاضی شوید. البته تهیه و مطالعه نمونه سوالات استخدامی دبیر ریاضی آموزش و پرورش ای سوال قبل از هر چیزی ...
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50110
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2168
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4174
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2617
1.5
امتیاز 1.5 از 2 رای
content_copy
1364