تغییر شغل | آیا زمان تغییر شغل فرا رسیده است ؟

تغییر شغل

آیا وقت تغییر شغل تان رسیده است؟

اگر از شغلتان رضایت ندارید، نگران نباشید،شما تنها نیستید! محققان می گویند خیلی از افراد اصلاً نمی دانند به چه دلیلی کارشان را دوست ندارند و ممکن است مدت های طولانی شغلشان را تحمل کنند و به مرور دچار افسردگی شوند، گرچه همه در شغل خود روزهای خاکستری و حتی تیره دارند اما اگر زمان زیادی است که خورشید گونه شما را در شغلتان نوازش نکرده و همواره در تاریکی ناامیدی و افسردگی گرفتار هستید حتما به فکر تغییر شغل خود باشید.

ط چندین بار شغل خود را تغییر دهد یکی از دلایل مهم این تغییر شغل ، این است که افراد شغل خود را آگاهانه انتخاب نمی کنند آنها معمولاً از علایق، ارزش های کاری، تیپ شخصیتی و استعداد های خودبرای یافتن مناسب ترین شغل مطلع نیستند علاوه بر این برای انتخاب شغل اطلاعات کافی ندارند و یا اینکه فرصت های شغلی را به خوبی مورد بررسی قرار نمی دهند هر چقدر که در انتخاب شغل اگاهانه تصمیم بگیرید میزان رضایت مندی شما از کار نیز افزایش می یابد.بعضی مواقع ممکن است قادر به تشخصیص این مسئله نباشید که آیا شغل خود را تغییر دهید یا نه.

در این مقاله به چند نکته اشاره شده است که شما را در اتخاذ تصمیم بهتر یاری می دهد.

اگر در شغل خود مدام احساس خستگی و فشار روحی میکنید وقت تغییر شغل است

ممکن است همه ی افراد در شغل خود دچار فشار کاری و استرس شوند و این فشار روحی، زندگی روزمره شما را دربرگیرد  و به مرور زمان به خاطر کار پر تنش و استرسی که دارید زندگی برایتان غیر قابل تحمل شده و دچار فرسودگی شغلی شوید فرسودگی شغلی می تواند بر روح و جسم و روان شما اثر بگذارد و شما به مرور زمان حتی نمیتوانید مشکلات کوچک خود را حل کنید  استرس کاری یک مسئله اجتناب ناپذیر است اما نباید هر لحظه استرس داشته باشید اگر در شغل خود احساس خستگی و فرسودگی میکنید و زیاد مریض می شوید رنج کشیدن طولانی مدت می تواند نشاندهنده رضایت نداشتن شما از کارتان باشد زمان آن رسیده که از آنجا بیرون بیایید.

اگر در شغل خود رشد نمی کنید زمان تغییر شغل شما رسیده است

در هر شغلی که مشغول هستید آن شغل باید باعث افزایش مهارتهای شما شود و ارزش شما را به عنوان یک کارمند افزایش دهد اگر احساس می کنید در محل  کارتان هیچ چیزی نمی آموزید و هر روز یک کار روتین وار انجام میدهید بدانید باید به دنبال کار دیگری باشید این مورد را در نظر بگیرید که به کاری که میکنید اگر علاقمند باشید درگیر آن کار می شوید و یا حتی مهارت های خود را افزایش می دهید. افرادی که فقط به دنبال این هستند یک کار تکراری انجام دهند نه تنها علمی نیاموخته اند بلکه به مرور دچار بیهودگی می شوند و خستگی را خیلی بیشتر احساس می کنند.

تحقیقات نشان داده اند که بهترین پیشرفت های شغلی در اواخر دوره جوانی و بزرگسالی به کارهایی باز می گردند که در آنها بر اطلاعات فرد افزوده می شود و ذهن انسان را به یادگیری وادار می کنند.اهمیت این مسئله زمانی هویدا می شود که شما ذهنی جستجو گر وتشنه یادگیری اطلاعات جدید داشته باشید و ویژگیهایی نظیر نوآوری، خلاقیت و عشق به یادگیری در ذات شما نهفته باشد.

اگر دائماً نگران پول  هستید و مشکل مالی دارید کار خود را عوض کنید

ممکن است در شغل خود لحظاتی پیش بیاید که نگرانی های مالی به سراغتان بیاید اما اگر این نگرانی دائمی شود به این معناست که شما به اندازه کافی بابت کاری که انجام می دهید پول دریافت نمی کنید بطور مثال اگر مدت زیادی است که در شرکتی مشغول به کار هستید و حقوق شما متناسب با کارتان نیست ابتدا میتوانید با مدیر خود صحبت کنید ودرخواست بیشتر شدن حقوق را بدهید در صورتی که مدیر شما، با شما هم عقیده نباشد میتوانید به دنبال شرکتی بگردید که به کار شما ارج دهد.

و یا اگر در شغلی هستید که حس می کنید ارزش های شما دیده نمی شود ممکن است که شما نقش مهمی در پیشرفت امور اداره داشته باشید یا حداقل در قسمتی که کار می کنید بهترین باشید اما هنگام تصمیم گیریهای بزرگ یا حتی تصمیم هایی که مربوط به خودتان است از شما سوال پرسیده نشود این حضور نداشتن شما در تصمیم گیریها یعنی بی اهمیت بودن نقشتان برای مسئولین محل کارتان.در نتیجه نادیدگرفتن،دیده نشدن و وقتی را که هر روز به کارکرد آن اختصاص می‌دهید،برطرف‌کننده نیاز مالی یا اجتماعی‌ تان نیست بهتر است به فکر کار و موقعیت جدید یباشید. هر روز سرکار رفتن آن هم در ساعاتی مشخص به خودی خود خسته کنندست حالا اگر این خسته کننده با نبود رضایت خاطر هم همراه شود دیگر عذاب آور می شود.

پیشنهاد مطالعه : ۱۰ قدم تا پیشرفت شغلی

در شغل خود ارتقاء سمت ندارید و به عبارتی در جا می زنید ؟

هنگامی که در یک شرکت استخدام می شوید باید ۱۲ ماه پیش رویتان را تجسم کنید اینکه همکاران شما جه کسانی هستند؟ چه کسی مدیر شما می شود؟ و شما مدیر چه کسانی خواهید بود؟اگر این تجسم ها، به شما احساس خوب داد به این معنی است که شما در شغل خود برنامه ریزی کرده اید البته ممکن است شغل مورد نظر شما در زمان انتخاب آینده کاری روشنی داشته است. اما با بررسی کنونی متوجه شوید که به دلیل یکسری تغییرات اقتصادی و یا فناوری و یا حتی حوزه ای که در آن مشغول به کار هستید  آینده کاری آن به خطر افتاده است باید دنبال شغلی باشید که کاملاً آینده کاری شما را تضمین کند.

همانطور که در بالا اشاره شد افرادی که کار روتین انجام میدهند و در محیط شغل خود مهارتی جدید را کسب نمی کنند در نتیجه پیشرفت شغلی نخواهند داشت و به آمال و ارزوهای خود دست پیدا نمی کنند . این افراد بعد از مدت طولانی متوجه اشتباه خود شده و نمی توانند تصمیم درستی را نسبت به شغل خود اتخاذ کنند و نهایتا به این فکر می افتند که تغییر شغل دهند.

تغییر کار

عملکرد ضعیفی دارید و از خودتان راضی نیستید ؟

اگر می خواهید از شغلی که دارید لذت ببرید کافی است به دنبال کاری بگردید که شما را به چالش کشیده و عملکردتان را در بالاترین سطح نگاه میدارد اگر برای انجام کاری به اندازه کافی زحمت نمیکشید بدانید که عملکردتان مطلوب نیست ووقت آن رسیده که دنبال شغل دیگری باشید دیر یا زود این ویژگی می تواند به سابقه کاری شما در مصاحبه های استخدامی آینده تان لطمه وارد کند.

نتیجه گیری :

پس نتیجه میگیریم زمانی که قصد قطع همکاری با یک مجموعه را دارید،بهتر است تمام موارد فوق را بررسی کنید.امیدوارم با خواندن این مقاله  توانسته باشیم شما را در جهت یک تصمیم بهتر برای انتخاب یک شغل مناسب راهنمایی کنیم.

آیا وقت تغییر شغل تان رسیده است؟ اگر از شغلتان رضایت ندارید، نگران نباشید،شما تنها نیستید! محققان می گویند خیلی از افراد اصلاً نمی دانند به چه دلیلی کارشان را دوست ندارند و ممکن است مدت های طولانی شغلشان را تحمل کنند و به مرور دچار افسردگی شوند، گرچه همه در شغل خود روزهای خاکستری و حتی تیره دارند اما اگر ...
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
نظرات کاربران ( ۰ عدد )