اشتباهات رایج در مصاحبه های شغلی و استخدامی

0
امتیاز 0 از 0 رای
اشتباهات رایج در مصاحبه های شغلی و استخدامی

بدترین اشتباهاتی که در مصاحبه های شغلی ممکن است انجام دهیم و راه کارهای دوری از آنها

اشتباهات مصاحبه های شغلی موردی است که باید تلاش کنید تا از آن دوری کنید اما چگونه ؟ ما در ای سوال با ارائه یک مقاله تخصصی با موضوع بررسی اشتباهات اساسی که در مصاحبه انجام می دهیم شما را میهمان خود می کنیم.با ما باشید.ضمنا با دانلود مجموعه سوالات مصاحبه های استخدامی می توانید به کامل ترین مجموعه موجود در کشور دسترسی یابید.

بدون شک مصاحبه استخدامی یکی از مهم ترین و سخت ترین بخش های استخدام است.حتی اگر در آزمون کتبی جزو نفرات برتر باشید هیچ تضمینی برای نهایی شدن استخدام شما وجود ندارد مگر انکه بتوانید در مرحله بعد یعنی آزمون مصاحبه نیز با موفقیت کار خود را به پایان برسانید.حال این سوال مطرح خواهد شد که چگونه در آزمون استخدامی مصاحبه موفق باشیم ؟

امروز در ای سوال با مهم ترین اشتباهات رایج در مصاحبه های شغلی و استخدامی در خدمت شما هستیم و امیداوریم ارائه این نکات بتواند با ارتقاء آگاهی و دانش شما در مورد اتمسفر آزمون مصاحبه شما را به موفقیت در این رقابت نفس گیر برساند.

قبل تر نیز در مقاله چرا استخدام نمی شویم سعی نموده ایم در مورد دلایل شکست در آزمون های استخدامی صحبت کنیم اما امروز به طور دقیق مبحث مصاحبه را باز خواهیم نمود.

اشتباه شماره ۱ : بی هدفی و عدم آمادگی لازم برای شرکت در آزمون مصاحبه شغلی

شاید همه چیز از اینجا شروع بشود،هدف مهم ترین نکته ای است که افراد در هر فعالیتی انجام می دهند می بایست به آن تفکر نموده و تکلیف خود را کاملا مشخص نمایند.بی هدفی عاملی کشنده است.فرض کنید می خواهید در مصاحبه شغلی شرکتی خاص شرکت کنید اما نه هیچ از آن شرکت می دانید و نه اصلا می دانید که شغل مورد نظر را دوست دارید یا خیر،نتیجه چه خواهد بود ؟ کاملا مشخص است.شما با سردرگمی به آزمون می روید و با کم ترین دانش ممکن به سوالات و رفتارهای مصاحبه کننده واکنش هایی به غایت غلط داده و مردودی نتیجه کار شما خواهد بود.

راه حل : تکلیف خودتان را با خود روشن نموده و به دنبال فیلد کاری مورد علاقه خود بروید تا با این علاقه بتوانید مسیر موفقیت را با کسب آگاهی و دانش و دریافت اطلاعات پیش برده تا در نتیجه به مصاحبه کننده این پیام را مخابره کنید که بله من بهترین فرد برای این کار خواهم بود.

اشتباه شماره ۲ : اشتباه گرفتن آرامش با بی خیالی و بی تفاوتی به مصاحبه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مصاحبه های شغلی و استخدامی این است شماره برای اینکه خود را فردی آرام و بدون استرس نشان دهید بخواهید به عمد به مصاحبه و مصاحبه کننده بی تفاوت و بی خیال باشید.این مورد قطعا بی انگیزه گی یا در مواردی حتی بی ادبی شما را القاء میکند و مصاحبه کننده تصور خواهد نمود شما برای او و شرکت اهمیت و ارزشی قائل نیستید.توجه داشته باشید ریلکس بودن زمانی حاصل می شود که سطح شما از نظر توانایی هایی که به شغل مورد نظر مربوط است کاملا بالا باشد و اعتماد به نفس لازم را در درون خود حس نمایید.آن زمان است که شما حس می کنید که این شرکت به من نیاز خواهد داشت و هر طور شده مرا جذب می کند نه اینکه بدون توانایی های لازم و یا سابقه کاری خاصی بخواهید ادای افراد موفق و راحت را در بیاورید.

اشتباه شماره ۳ : کم حرفی در مصاحبه یکی از اشتباهات رایج در مصاحبه

مورد بعدی که در مصاحبه های استخدامی به جد کشنده و نابودگر است کم حرفی است.این مسئله نشان دهنده عدم اعتماد به نفس کافی،عدم تجربه کاری و حتی بی انگیزگی شما نسبت به کار و فعالیت و شرکت مورد نظر است.وقتی از شما چیزی می پرسند با اشتیاق و با اعتماد به نفس به آن پاسخ دهید و به دور از زیاده گویی به بیان توضیحات اصلی و البته کافی بپردازید.شما می توانید با درک خصوصیات رفتاری مصاحبه کننده به آسانی دریابید که چه میزان توضیح برای هر سوال کافی است.برای مثال زمانی که حس میکنید دارید روده دازی می کنید و موضوع صحبت شما برای مخاطبتان جذاب نیست سعی کنید کلام را خلاصه نموده و از ادامه صحبت دست بکشید.

اشتباه شماره ۴ : زیاده گویی و غلو در مورد توانایی هایتان

این تفکر که شما می توانید با بزرگنمایی یک تخصص مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار دهید کاملا اشتباه است و اگر چنین فکر میکنید سخت در اشتباه هستید.مصاحبه کننده بدون شک با افراد زیادی چون شما سر و کله می زند و تجربه کافی در مورد شناخت خصوصیات رفتاری افراد دارد و برای او تشخیص اینکه شما می خواهید به عمد او را تحت تاثیر قرار دهید اصلا کار سختی نخواهد بود لذا دقیق اما نه از روی قصد و نیت خاصی با مصاحبه گر در مورد توانایی های خود سخن کنید.

اشتباه شماره ۵ : احساس صمیمیت فانتزی و الکی با مصاحبه گر اشتباه رایج در مصاحبه استخدامی

نیاز نیست که برای جلب نظر مصاحبه گر با او به گرمی صحبت کنید و طوری رفتار کنید که او خیال کند که میخواهید بی خودی روی او تاثیرگذار باشید.در کلیه مراحل مصاحبه این مورد را در نظر داشته باشید که فردی که رو به روی شماست در کار خود گرگ باران دیده ای است که تعداد زیادی را روبه روی خود دیده و با کوچک ترین حرکت شما می تواند قصد و نیتتان را درک نماید.منطقی رفتار کنید و رومانتیک بازی و رفتارهای غیرمعمول را فراموش کنید.

سخن پایانی :

بدون شک اشتباهات رایج در مصاحبه های شغلی و استخدامی به همین چهار مورد بالا ختم نمی شود.ای سوال با آپدیت منظم این مطلب از تمامی مواردی که ممکن است شما و احتمال استخدام شما را تحت الشعاع قرار دهد صحبت خواهد نمود و این مقاله به زودی با ارائه دیگر موارد مهم به روز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است ای سوال با ارائه نمونه سوالات مصاحبه استخدامی تلاش نموده است تا با تقدیم نمودن کامل ترین بسته در این حوزه نیازهای شما خوبان را برای آگاهی صفر تا صدی یک آزمون مصاحبه شغلی مرتفع نماید.

بدترین اشتباهاتی که در مصاحبه های شغلی ممکن است انجام دهیم و راه کارهای دوری از آنها اشتباهات مصاحبه های شغلی موردی است که باید تلاش کنید تا از آن دوری کنید اما چگونه ؟ ما در ای سوال با ارائه یک مقاله تخصصی با موضوع بررسی اشتباهات اساسی که در مصاحبه انجام می دهیم شما را میهمان خود می کنیم.با ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50269
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2207
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4220
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2651
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4427