نبایدهای یک مصاحبه شغلی ( آپدیت جدید در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ )

0
امتیاز 0 از 0 رای
نبایدهای یک مصاحبه شغلی

حرف‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی بگویید

نبایدهای یک مصاحبه شغلی قطعا به اندازه بایدهایش مورد توجه و حائز اهمیت می باشند و رعایت نکردن آنها می تواند شما را به طور کامل از موفقیت در یک آزمون مصاحبه و گزینش دور کند.با این مقدمه برویم سراغ این نبایدها تا با بررسی آنها به گونه ای پیش برویم که انشالله در آزمون مصاحبه آینده با رعایت این نکات گامی بلند در قبولی خود بردارید.

اگرچه تمامی این نکات را در قالب مجموعه استخدامی بایدها و نبایدهای مصاحبه استخدامی تقدیم حضور شما نموده ایم اما مطالعه این مقاله رایگان قطعا می تواند به موفقیت شغلی شما در رقابت گزینش کمک کننده باشد.

مقدمه دوم در مورد آمادگی برای مصاحبه

حفظ آرامش نکته ای کلیدی جهت موفقیت شما در یک مصاحبه شغلی می باشد.بدون شک با کوهی تجربه و توانایی علمی در صورتی که آرامش از شما دور باشد نمی توانید به پیروزی در کارزار مصاحبه امیدوار باشید.مصاحبه کننده عدم آرامش شما را می گذارد به پای ناتوانی شما در کنترل فضا و شرایط و این یعنی شما فردی بی تجربه و بدور از توانایی مدیریتی کافی برای تصدی شغل مورد نظر هستید.

آرامش در مصاحبه شغلی

اگر خودتان مصاحبه کننده بودید …

آیا اگر خودتان مصاحبه کننده بودید علاقه داشتید فردی عصبی ، بی تجربه و بدور از فن مدیریت استرس را استخدام می کردید یا نه به دنبال فردی قوی،آرام و با توانایی مدیریتی بالا بودید؟

پاسخ روشن و واضح است.گزینه دوم آرزو و دلخواه تمامی مدیران است چرا که می تواند باری را از دوش سازمان شما بردارد،حداقل اگر باری برندارد سربار هم نخواهد بود،توجه به این نکات مهم است که می تواند شما را در آزمون مصاحبه شغلی به موفقیت برساند.

وقتی وارد اتاق مصاحبه شدید

زمانی که وارد اتاق و یا مکان مصاحبه شدید محیط را براندازی کنید،با تمام آرامش و دقت نظر سعی کنید به سوالات پاسخ دهید،ندای درون را به فراموشی سپرده و تنها به سوالات توجه کنید،قبل از پاسخ گویی به هر سوال اندکی فکر کنید و سپس پاسخ بدهید.

نیایدهای یک مصاحبه شغلی در این بخش :

  • صمیمیت بی خودی با مصاحبه کننده در بدو ورود
  • توجه بیش از اندازه به فضا و اتاق
  • سردی با مصاحبه کننده در لحظه ورود به طوری که احساس کند شما مغرور هستید
  • پرحرفی در هنگام پاسخ به سوالات
  • کلی گویی و مبهم گویی در پاسخ به سوالات
  • پاسخ گویی به سوالات بدون تفکر

بدون تردید توجه و دقت نظر به نکات فوق می تواند شما را به موفقیت در آزمون مصاحبه نزدیک تر از همیشه نماید لذا با دقت نظر کافی به این نکات خواهید توانست به بهترین شکل ممکن شانس خود را برای کسب جایگاه شغلی مورد نظر بالا ببرید.

نبایدهای یک مصاحبه شغلی

چه حرفهایی را نباید در مصاحبه شغلی گفت ؟

در هر دیالوگ خط قرمزهایی وجود دارد که طرح آنها می تواند شما را از رسیدن به هدف دور کند،در این جا به طور مشخص صحبت کردن در مورد مسائل زیر می تواند دیدگاه مصاحبه کننده را به طور کامل نسبت به شما منفی و به اصطلاح روی اسم شما خط قرمزی پررنگ بزند،اینجا مهم ترین نبایدهای یک مصاحبه شغلی را برای شما طرح خواهیم نمود.

  • سوال کردن در مورد کسب و کار و فعالیت های مربوط به آن شرکت
  • بدگویی از شرکت قبلی و مدیرانش
  • طرح صحبت در مورد نواقص و نقطه ضعف هایتان
  • صحبت در مورد توانایی یادگیری و سخت کوشی تان
  • راستگویی در مورد اخراج از شغل قبلی
  • سوال در مورد اهمیت on time بودن

بیاید موارد فوق را تک تک بررسی کرده تا به جمع بندی های دقیقی در مورد مقاله نبایدهای یک مصاحبه شغلی برسیم…

۱- پرسش در مورد فعالیت های شرکت

اگر نمیدانید یک کسب و کار در چه زمینه ای فعالیت دارد چرا آنجا هستید ؟ مگر میشود ندانید یک شرکت در حوزه تجارت الکترونیک است یا واردات چوب بستی و برای مصاحبه شغلی به آنجا رفته باشید؟

قطعا همین یک سوال می تواند شما را به پرتگاه شکست هدایت نماید.امروزه درک و فهم حوزه فعالیت یک کسب و کار از انچه فکرش را می کنید بسیار آسان تر است.وبسایت،کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام همه شرکت ها در چند دقیقه قابل زیر و رو کردن و بررسی است اما شما هنوز نمیدانید چه کاری قرار است انجام دهید.پس ترک جلسه را به ماندن و شکستی مفتضحانه ترجیح دهید.

۲- گفتن از نقطه ضعف هایتان ممنوع

اگر در مصاحبه از نقاط صعف خود صحبت میکنید این نشان دهنده آن است که در توانایی خود برای تکیه زدن به جایگاهی که برای آن مصاحبه میشوید تردید دارد و این یعنی خودکشی،درست مثل آن است که کلتی را روی شقیقه بگذارید و بگویید اگر شلیک کنم ممکن است زنده بمانم یا خیر.پس بجای پایین آوردن توانایی ها سعی کنید از همین بعداظهر به کلاس های آموزشی مورد نظر بروید تا در مصاحبه های بعدی دیگر دغدغه نقاط ضعف تان را نداشته باشید.

۳- پشت سر کارفرمای قبل بدگویی نکنید

این مورد یکی از مهم ترین نبایدهای یک مصاحبه شغلی است.اینکه پشت سر مدیر و کارفرمای قبلی بدگویی کنید هیچ کمکی به موجه جلوه کردن شما نخواهد کرد.به فرض اینکه کارفرمای قبلی تان انسان بی خود و مزخرفی هم بوده،این دلیل نمیشود یک انسان باشخصیت و قوی دهان به بدگویی و تهمت بازکرده و دیگران را در جایی که هیچ دفاعی ندارند زیر سوال ببرید.

۴- عدم بیان دلیل ترک محیط کاری قبل ( اخراج شدن )

اگر از محیط شغلی و کاری قبلی اخراج شدید هیچ دلیلی ندارد به بیان آن بپردازید.اگر مورد سوال قرار گرفتید می توانید با هوشمندی بگویید دیگر برای من کوچک بود یا وقتش بود که آنجا را ترک کنم.ذکر اخراج شدن شما تنها می تواند ذهن مصاحبه کننده را به این سمت بکشاند که این فرد چه کرده که اخراجش کرده اند.درست مانند مستعجری که صاحب خانه از خانه اش بیرونش میکند و فرد برای تهیه منزل در ان محله با مشکل مواجه خواهد بود.

۵ – سوال در مورد اهمیت وقت شناسی

یکی دیگر از موارد خنده داری که جزو نبایدهای یک مصاحبه شغلی است و بعضا افراد جویای شغل در آزمون مصاحبه میپرسند این است که اگر یک روز دیر برسم چه میشود یا سر وقت آمدن برای شما چه میزان مهم است؟

این دست سوالات تنها این را می رساند که شما حتی در پیش پا افتاده ترین مسائل زندگی خود نیز دچار ضعف بوده و هنوز مانند بچه های دبستانی نمی توانید به موقع به مدرسه بروید.آیا اگر شما یک کارفرما یا مصاحبه کننده بودید همچین فرد ضعیفی را استخدام می کردید؟

اگر من باشم که خیر …

نبایدهای یک مصاحبه شغلی و اهمیت درک موارد مطرح شده

بدون شک توجه به موارد فوق می تواند از جهات مختلف احتمال پذیرفته شدن شما را در یک آزمون مصاحبه شغلی افزایش داده و کمک کند تا با دوری از چاه ها و تله های خودساخته که موجب مردود شدن شما در این آزمون می شود چند گام به موفقیت نزدیک تر شوید.

تهیه کامل ترین مجموعه سوالات مصاحبه استخدامی

نتیجه گیری :

ای سوال با صرف وقت و بررسی افراد زیاد و بیرون کشاندن علت های مردود شدنشان تلاش نموده تا با ذکر مهم ترین علت های مردودی این افراد مقاله فوق را تحت عنوان نبایدهای یک مصاحبه شغلی تقدیم حضورتان نماید،امیداوریم در آینده نزدیک با انتشار یک مقاله دیگر تحت عنوان بایدهای یک مصاحبه شغلی مواردی را که حتما می بایست در جلسه مصاحبه انجام دهید را نیز به اطلاع شما برسانیم.

حرف‌هایی که هرگز نباید در مصاحبه شغلی بگویید نبایدهای یک مصاحبه شغلی قطعا به اندازه بایدهایش مورد توجه و حائز اهمیت می باشند و رعایت نکردن آنها می تواند شما را به طور کامل از موفقیت در یک آزمون مصاحبه و گزینش دور کند.با این مقدمه برویم سراغ این نبایدها تا با بررسی آنها به گونه ای پیش برویم که انشالله ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49578
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2055
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4030
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2507
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4379