رزومه کاری خوب چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد ؟

4.5
امتیاز 4.5 از 2 رای
رزومه کاری خوب

آشنایی با یک رزومه کاری خوب

مقدمه:

امروز ای سوال قصد دارد تا شما را با یک رزومه کاری خوب آشنا کند.اما قبل از آن بیایید فکر کنید که چرا می خواهید اصلا یک رزومه کاری بنویسید و نگارش یک معرفی نامه کاری کامل و بی نقص چقدر در موفقیت شما و بهتر بگوییم تایید شما پیش کارفرما موثر است؟

قطعا یک رزومه کاری خوب و اصولی می تواند قبل از ملاقات شما با کارفرما دیدگاهی مثبت در ذهن مصاحبه کننده ایجاد نماید بطوریکه وی با خود بگویید ” اوه بله این احتمالا همان فردی است که می تواند به ما در شرکت کمک کند” .

رزومه کاری چیست؟

خب، حالا بریم ببنیم رزومه کاری چیست؟میخواهیم با آموزش های مفید در این مطالب و به دور از هر کلی گویی یک رزومه کاری واقعی بنویسیم.

اگر میخواهید یک معرفی نامه درست و حسابی بنویسید باید بدانید که اصلا هدف از نگارش یک cv یا رزمه چیست . ممکن است شما یک فرد حرفه ای و با سابقه کار طولانی باشید و یا ممکن است که اصلاً سابقه کاری نداشته باشید  یا اینکه به تازگی فارغ التحصیل شده اید و تصمیم گرفته اید وارد بازار کار شوید.

پیشنهاد مطالعه : کامل ترین منابع استخدامی مصاحبه

به نظر شما یک رزومه خوب و بی نقص چه خصوصیاتی دارد ؟

اگر شما وارد یک گالری نقاشی بزرگ شوید متوجه خواهید شد که یک تابلوی نقاشی زیبا و جذاب، نظر شما را از میان صد ها تابلوی دیگر، به خود جلب می نماید دقیقاً همینطور است رزومه شما قرار است مورد توجه کار فرما قرار بگیرد پس این رزومه کاری یک ماموریت مهم را دربردارد و آن این است که برای شما یک مصاحبه کاری بعمل بیاورد و همچنین از میان چندین رزومه، انتخاب و مورد قبول هر شرکتی قرار گرفته و با شما تماس گرفته شود.

معرفی نامه کاری شما در واقع میتواند یک تبلیغ خوب از توانایی ها و مهارت های شما باشد.این تبلیغ میتواند اهداف شما را در بازار کار محقق سازد.

چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم ؟

شاید به این فکر کنیم که نوشتن یک متن خوب، در حرفه ای شدن رزومه کاری ما میتواند موثر باشد.

ممکن است برای نوشتن رزومه کاری حرفه ای ساعت ها وقت بزاریم و یا با حالتی وسواس گونه یک معرفی نامه تهیه نماییم همچنین توقع داشته باشیم که متن ما مورد قبول کارفرما قرار بگیرد و نظر مدیر منابع انسانی شرکت را به خود جلب نماید اما این بر خلاف انتظاری است که ما از خودمان داریم.حتما میپرسید چرا؟

اگر می خواهید با محتوای یک رزومه کاری خوب آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید

ما در این مقاله میخواهیم در جایگاه یک مدیر شرکت به این موضوع نگاه کنیم و ببنیم مدیران شرکت چه نوع رزومه کاری را میپسندند و یا چه بخش هایی از یک رزومه کاری برای کارفرما جذاب است؟

در این قسمت از مطالب میخواهیم با شما راجع به  جذاب ترین بخش های رزومه که شامل بخش سابقه کاری و مهارت ها می باشد صحبت کنیم.

رزومه ما چه تصویری را در ذهن کارفرما مجسم خواهد نمود ؟

جواب این سوال روشن و واضح است بخش مهارت در رزومه کاری بوده استچرا که مدیران شرکت ها بیشتر به بخش مهارتنگاه کرده و آن را بررسی می نمایند. اما بعضی از افراد در نوشتن رزومه خود به این موضوع توجه نکرده، یا خیلی از مهارت های خود را جدی نگرفته وفقط اگر مهارت نرم افزاری داشته باشند آن را در رزومه خود مینویسند در صورتی که هر کاربر باید حداقل چندین مهارت جذاب برای نوشتن در رزومه داشته باشد.

یکی از اشتباهات رایج در نوشتن مهارت،نادیده گرفتن مهارت هاست.

بعضی ها ممکن است آنقدر به مهارت خود سطحی و ساده بنگرند که باعث شود آن مهارت را نادیده بگیرند.مثلاً شما افرادی هستید که فن بیان خوب و یا تواناییهایی دیگری دارید که با تخصص و یا رشته تحصیلی شما نیز مرتبط نباشد اما از بیان و یا نوشتن آن در رزومه خود کوتاهی نمایید.

یا بالعکس مهارت هایی که با رشته و تخصص شما مرتبط بوده و انتظار داشته باشید چون مدرک آن رشته را دارید از نوع مدرک شما کارفرما بتواند به مهارت های شما بصورت خود به خود پی ببرد.پس نتیجه میگیریم هر مهارتی را هر چند ساده و ناچیز، اما در رزومه خود بنویسیم. مهارت ها، جذاب ترین بخش رزومه ما هستند یادتان نرود.

ویژگی یک رزومه خوب که می تواند شما را از دیگران برتری دهد

یکی دیگر از ویژگی های مهم داشتن یک رزومه زیبا و جذاب،چیدمان صحیح و منظم اطلاعات در رزومه است شما میتوانید برای ساخت نگارش یک سی وی خوب می توانید از قالب های آماده استفاده کنید و یا از الگوهای خاصی پیروی کنید هدف این است که رزومه شما کاملا مفید واقع گردد.در ابتدای مقاله راجع به افرادی که تازه میخواهند وارد بازار کار شوند و یا سابقه کاری ندارند اشاره کردیم در اینجا میخواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه این افراد نیز میتوانند یک رزومه کاری خوب داشته باشند.

افرادی که میخواهند بدون داشتن سابقه کاری معرفی نامه بنویسند نیز می توانند از الگوهای آماده استفاده کرده و همچنین  مهارت هایی را که در دوران تحصیل کسب کرده اند بصورت خلاصه و مفید بنویسید.

خلاصه نویسی رمز موفقیت شما در نگارش یک رزومه کاری

در نظر داشته باشید رزومه کاری شما  نباید دربرگیرنده تمام جزئیات زندگی شما باشد بلکه باید فقط یک محتوای جذاب و حرفه ای داشته باشد یکی از اصول نوشتن رزومه کاری، اصول خلاصه نویسی می باشد بعضی ها فکر میکنند که رزومه کاری هر چقدر طولانی باشد بهتر است در حالیکه این تصور کاملا اشتباه است زیرا که مطالب با اهمیت رزومه تان در لابه لای مطالب کم اهمیت قرار میگیرد و از دید کارفرمایان پنهان خواهد ماند.بعضی ها نیز رزومه شان را برای چندین شرکت با موقعیت های شغلی مختلف ارسال می کنند و این یک اشتباه بزرگ است زیرا که ما میتوانیم یک رزومه سفارشی نیز بسازیم و آن رزومه را با توجه به معیارهای شرکت، نوشته و ارسال نماییم.

فرم رزومه شما شامل چند بخش کلی است :

  • مشخصات فردی و اطلاعات تماس
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • مهارت و توانمندیها
  • مدارک و گواهینامه ها
  • پروژه ها و تحقیقات

در بخش اول باید اطلاعات تماس و مشخصات فردی خود را در رزومه وارد کنید. اگر قصد ساختن یک  رزومه انگلیسی را دارید میتوانید یک تعداد از اطلاعات شخصی خود را از قبیل جنسیت، تاریخ تولدو… در رزومه ننویسید.در قدم بعدی نیز اطلاعات تماس خود را وارد کنید حتما ذکر یک شماره ثابت، علاوه بر شماره همراهتان و ایمیل و آدرس تلگرامتان نیز می تواند در دسترس بودن شما را برای آن شرکت ساده تر و سریعتر نماید.

بخش بعدی نگارش یک رزومه کاری بخش توصیف خلاصه یا همان خلاصه رزومه را پر نمایید.چون شما میتوانید خلاصه ای از رزومه تان را بصورت مفید در بخش یا صفحه اول رزومه قرار بدهید.سپس سوابق شغلی خود را از جدیدترین سابقه شغلی به ترتیب معکوس تا به گذشته بنویسید.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای رزومه نویسی برای استخدام

مهارت های شما برگ برنده شما هستند

مهارت ها که جذاب ترین بخش رزومه شما بودند میتوانند شامل مهارت های فنی، زبان، عمومی، اجتماعی و… باشند به هیچ عنوان در نوشتن این بخش فروتن نباشید و حتی مهارت های خیلی ساده و ناچیز خود را نادیده نگیرید.اگر مدرکی را از آموزشگاه و فنی و حرفه ایی و یا سازمان خاصی کسب کرده اید در بخش دوره ها و گواهینامه ها بنویسید و یا اگر پروژه و یا مهارتی را در دوران تحصیل بدست آورده اید و یا حتی تحقیق علمی داشته اید و همچنین  ترجمه یا کتابی تالیف کرده اید آن را در رزومه خود ذکر نمایید.

رزومه کاری خام

به زودی با قرار دادن چند مدل رزومه کاری خام تلاش خواهیم نمود تا کار شما را به عنوان یک جوان جویای کار در این بخش آسان نماییم تا با دانلود و پرینت این فرم تنها با پر کردن آن بتوانید با یک قالب حرفه ای یک معرفی نامه بسیار شکیل و زیبا داشته باشید.

با ذکر این نکته که این مطلب کاری اختصاصی از وبسایت ای سوال بوده است بازنشر آن تنها با ذکر منبع و لینک به این صفجه مجاز می باشد

” فروزان حمزه از تیم تولید محتوای ای سوال “

آشنایی با یک رزومه کاری خوب مقدمه: امروز ای سوال قصد دارد تا شما را با یک رزومه کاری خوب آشنا کند.اما قبل از آن بیایید فکر کنید که چرا می خواهید اصلا یک رزومه کاری بنویسید و نگارش یک معرفی نامه کاری کامل و بی نقص چقدر در موفقیت شما و بهتر بگوییم تایید شما پیش کارفرما موثر است؟ قطعا یک رزومه ...
4.5
امتیاز 4.5 از 2 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
50311
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2223
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4228
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2661
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4427