چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم؟

0
امتیاز 0 از 0 رای
چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم؟

غلبه و از بین بردن استرس مصاحبه شغلی و موفقیت در آزمون

استرس مصاحبه شغلی سمی مهلک و کشنده است که قطعا نخواهد گذاشت از جلسه آزمون به سلامت بیرون آیید.کف دستتان عرق کرده،نگران هستید،دست و پاهایتان می لرزد و صدایتان می گوید که سرشار از استرس هستید یا ریلکس هستید و بدون هیچ گونه ترس و نگرانی و اضطرابی به مصاحبه کننده لبخند زده و اطمینان خاطر دارید که بهترین فرد برای تصدی شغل مورد نظر می باشید.

چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم؟

اما استرس مصاحبه شغلی را می پسندید یا آرامش در آن را ؟

قطعا وصف حال دوم را بیشتر می پسندید چرا که می تواند شما را به موفقیت برساند.اما چه می شود که بعضی ها در حالت اول قرار می گیرند و خود برگه مردودی شان را امضاء می کنند اما بعضی دیگر بدون کوچک ترین مشکلی در پایان منتظر خبرهای خوب هستند؟

در مقاله چطور بر استرس مصاحبه شغلی غلبه کنیم تیم تولید محتوای آموزشی ای سوال با اقتباسی کوچک از سایت چطور دات کام با شماست تا به این مشکلات پایان داده و ذهنیت شما داوطلب عزیز را طوری سامان دهد که بتوانید در آزمون مصاحبه استخدامی بعدی به آسانی آب خوردن پیروز کارزار مصاحبه باشید.

پیشنهاد مطالعه : در مصاحبه های استخدامی چه می پرسند؟

چرا می ترسید ؟

اگر از تاریکی می ترسید تنها چراغ و روشنایی می تواند حال شما را خوب کند و قطعا داد و فریاد هیچ تاثیر مثبتی در حال و روز شما نخواهد داشت.عدم آگاهی همواره موجب نگرانی و اضطراب خواهد شد پس همین امروز با مطالعه هر چه که در اختیار دارید خود را برای آزمون بعدی مصاحبه شغلی آماده نمائید.سوالات استخدامی مصاحبه ای سوال یکی از بهترین منابع جهت آشنایی کامل با یک جلسه واقعی مصاحبه است،اینکه چگونه سلام و احوال پرسی کنید،چه بگویید و چه نگویید،چگونه خداحافظی کنید و چطور بنشید نیز از قسمت هایی است که در بایدها و نبایدهای مصاحبه های استخدامی به تفصیل در مورد آنها صحبت کرده ایم.

راهکار عدم ترس :

به جای گلایه،ترس و دلهره بیایید با آگاهی کامل پا به جلسه مصاحبه بگذاریم،با مطالعه کافی،کمک از انجمن ها و افراد پذیرفته شده دانش و آگاهی خود را جهت شرکت در مصاحبه بعدی بالا ببریم.

چرا آنهایی که نیاز مالی ندارند راحت تر در مصاحبه شغلی پذیرفته می شوند ؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا افرادی که تمکل مالی دارند یا مشغول به کاری دیگر هستند به آسانی در مصاحبه های شغلی پذیرفته می شوند ؟

علت هیچ چیز نیست جز عدم اضطراب و ترس از شکست.بله او که برایش فرقی نمیکند در شغلی پذیرفته شود یا خیر ترسی از شکست هم ندارد لذا بسیار آرام و بدون استرس پا به جلسه آزمون می گذارد و ناخودآگاه همه موارد مهم را رعایت کرده و دست آخر موفق نیز می شود اما او که پذیرفته شدن یا نشدن برایش حکم مرگ و زندگی دارد هر لحظه هزار بار به خود می گوید اگر مردود شوم چه،اگر نتوانم به این کار مشغول شوم چگونه از پس مخارج تحصیل یا زندگی برآیم و این می شود که با همین تلقین های منفی و استرسی غیرقابل کنترل خودمردودی دردناکی را برای خود رقم می زند.

راهکار این بخش :

تصور کنید هیچ فرقی برایتان نمی کند که در این شغل پذیرفته شوید یا خیر،توانایی های خود را بسیار برتر از این شرکت و فعالیت هایش ببینید. به خود بگویید این کمپانی باید از خدایش هم باشد که مرا جذب کند چون من دارای این قابلیت ها هستم و هر جای دیگر بروم روی دست من را خواهند برد.اما مراقب باشید این گونه تلقین ها و افکار مثبت شما را به غرور کاذب نکشاند که خود موجب عدم موفقیت خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : نبایدهای یک مصاحبه استخدامی

دیر نکنید

همواره تاخیر در رسیدن موجب اضطراب و دلهره می شود،جدای از آن تصور کنید فردی که روز به این مهمی دیر می رسد آیا تعهدی دارد که روز کاری به موقع به سر کار بیاید؟ پس خود را کارفرما و مصاحبه کننده در نظر گرفته و با رعایت زمان کمی زودتر از زمان شروع مصاحبه در جلسه حاضر باشید.

معجزه لبخند را از یاد نبرید

لبخند به واقع معجزه می کند،اینکه مصاحبه کننده تصور کند شما فردی خوش مشرب،سرزنده و شاداب هستید که قرار است هر روز انرژی مثبتی را به فضای کاری منتقل کند بسیار متفاوت از آن است که شما را انسانی افسرده ،خجول و یا پژمرده بشناسد.به واقع کارفرمایان همواره به دنبال افراد مثببت و قوی از نظر روحی هستند چرا که بدون پرداخت هزینه اضافی می توانند روح زندگی و سرزندگی را به مجموعه کاری شان بدمند یا حداقل هزینه مشاوره و سرو کله زدن با مشکلات یک فرد افسرده و مریض احوال را از مجموعه خود دور خواهند کرد.

راهکار : شاد بودن و لبخند زدن را تمرین کنید،به زودی خواهید دید افراد بسیاری جذب روحیه قوی و احساس پر از انرژی مثبت شما خواهند شد.

شکست پایان دنیا نیست

بدون تردید هیچ فردی موفقی در جهان وجود ندارد که بارها و بارها شکست را تجربه نکرده باشد.همین مجموعه ای سوال قبل تر آنچنان شکستی را در یکی دیگر از وبسایت های آموزشی خود تجربه کرده که شاید خیلی ها اگر چای تیم کاری ما بودند به طور کل قید هر گونه فعالیت این چنینی را می زند اما دوام و تلاش مضاعف قطع به یقین از شما یک انسان قوی و موفق خواهد ساخت.اینکه می گویند شکست پل پیروزی است به هیچ وجه سخنی گزافه نیست چرا که اگر شما بتوانید از تجربیات یک شکست درس بگیرید بدون هیچ تردید در لحظه شکست نیز فردی موفق محسوب می شوید.

نتیجه گیری :

در مقاله چطور بر استرس شغلی غلبه کنیم تلاش کردیم تا با زبانی کاملا خودمانی مهم ترین راهکارهای غلبه بر استرسی مصاحبه را برای شما همراهان همیشگی ای سوال تشریح نمائیم.بدون شک به کار گیری این تجربیات در کنار مطالعه نمونه سوالات و جزوات پیشنهادی که در همین مطلب برای شما لینک نمودیم خواهد توانست مسیر را برا شما داوطلب گرامی هموار تر از قبل نماید.

امیدواریم با معرفی ما به دوستان خود انها را از نیز از مطالب اختصاصی و دست اول ای سوال بهره مند نمائید.

غلبه و از بین بردن استرس مصاحبه شغلی و موفقیت در آزمون استرس مصاحبه شغلی سمی مهلک و کشنده است که قطعا نخواهد گذاشت از جلسه آزمون به سلامت بیرون آیید.کف دستتان عرق کرده،نگران هستید،دست و پاهایتان می لرزد و صدایتان می گوید که سرشار از استرس هستید یا ریلکس هستید و بدون هیچ گونه ترس و نگرانی و اضطرابی به ...
0
امتیاز 0 از 0 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49577
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
2055
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
4030
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2507
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4378