چگونه به سوالات مصاحبه استخدامی پاسخ دهیم ؟

چگونه به سوالات مصاحبه استخدامی پاسخ دهیم ؟

پاسخگویی به سوالات مصاحبه های استخدامی

چگونه به سوالات مصاحبه استخدامی پاسخ دهیم ؟ این سوالی است که در انتهای این مقاله می بایست بتوانبم برایش جوابی درخور داشته باشیم

قطعا برای بسیاری از افرادی که آزمون کتبی استخدامی را پشت سر گذارده اند اکنون دلهره و استرسی به مراتب بیشتری را در مورد مهم ترین سوالات مصاحبه استخدامی تجربه می کنند،در آزمون علمی شما بودید و توانایی ها و دانشتان و برگه ای که روبه روی شما بوده اما امروز شما هستید و فردی که احتمالا در ذهن از او غولی جدی و ترسناک ساخته اید.غافلگیری مطمئنا دلهره آور است،اینکه نمی دانید از شما چه خواهند پرسید خود مانند این است که در اتاقی تاریک گرفتار شده اید.

جواب دادن به سوالات مصاحبه استخدامی

جواب دادن به سوالات مصاحبه استخدامی مستلزم آگاهی شما از نوع سوالاتی است که طرح می شود. بعد از مطالعه این مقاله می توانید با دانلود سوالات مصاحبه های استخدامی به این مهم دست یابید و با آگاهی از مهم ترین سوالات و نکات مربوط به آزمون های گزینش و مصاحبه

سوالاتی مانند ” چه ضعفی در زندگی بیشتر آزارت میدهد؟” یا ” هدفت از کار کردن در اینجا چیست؟” و یکی از مهم ترین سوالاتی که حتما باید جوابی مطمئن برایش آماده کرده باشید این است که ” به نظر خودت علت استخدام شما نفع شرکت از استخدام شما چیست؟ ” پاسخی که شما به این پرسش می دهد به گونه ای عجیب و غیرقابل باوری تائین کننده و حساس است و خواهد توانست شما را در این آزمون موفق و پیروز نماید.حتما لازم است برای پرسش آخر جوابی محکم و قاطع اماده نمایید.

پاسخگویی به سوالات مصاحبه فرصت موفقیت یا تهدید شکست؟

وقتی کارفرما یا مصاحبه کننده می پرسد چرا باید استخدامت کنیم در اصل به شما این امکان را داده که مجابش کنید که شما فردی مناسب برای این شغل هستید لذا پاسخگویی به این سوال می توان به طور کل سرنوشت مصاحبه را به نفع شما تغییر دهد،شما می بایست با توجه به زمینه فعالیت شرکت و توانایی خودتان توضیح دهید که می توانید به چه طریقی برای شرکت یا هولدینگی که در آن هستید سودآوری داشته و یک مشکل و نقص را در آنجا از میان بردارید.

در بالا گفتیم با توجه به فعالیت شرکت می بایست به سوال پاسخ دهید پس شما می بایست از قبل با مراجعه به اینترنت،پیچ اینستاگرام و تلگرام و سایت شرکت اطلاعات کامل و مهم را استخراج کرده و ببینید که شرکت چگونه می تواند به رشد برسد و ایده هایی در ذهن داشته باشید تا با مطرح نمودن آن ها در روز مصاحبه تیر نهایی را به هدف بزنید.برای مثال اگر کار گرافیک انجام می دهید نواقص بیلبوردهای تبلیغاتی و پوسترهای موجود در دفتر را در بیاورید،اگر کار برنامه نویسی و طراحی وبسایت انجام می دهید سایت و اپ شرکت را به طور دقیق بررسی کرده و باگ های احتمالی را استخراج نمائید.

آزمون های مصاحبه استخدامی و پاسخگویی به سوالات آن

مصاحبه های استخدامی همواره جزو سخت ترین آزمون هایی هستند که یک فرد در زندگی خود تجربه می کند،به دلیل اینکه دیگر خبری از حفظیات نیست،خبری از قلم و کاغذ و زمان کافی نیست،شما هستید و فرد مصاحبه کننده،شما هستید و سوالاتی که شاید برای اولین بار است که می شنوید.

پس طبیعی است که مضطرب شوید و دست و پای خود را گم کنید.در این قسمت ای سوال قصد دارد تا با ارائه راهکارهایی عملی کمک نماید تا بتوانید به آسان ترین شکل ممکن خود را از این مرجله نیز عبور داده تا انشالله موفقیت نهایی و استخدام را تجربه نمایید.

هدف از آزمون مصاحبه استخدامی چیست ؟

در آزمون های مصاحبه معمولا مصاحبه کننده قصد دارد تا شما را از نقطه نظر روحی و خصوصیات اخلاقی و روانی بسنجد،اینجا دیگر خبری از سوالات عمومی و تخصصی نیست چرا که در مرحله قبل و در آزمون علمی توانسته بودید به آنها پاسخ دهید،حال زمان صحبت کردن است آنهم درست صحبت کردن،به طریقی که مصاحبه گر تحت تاثیر شخصیت قوی شما قرار گیرد.

اما به راستی این مهم به چه طریقی ممکن می شود ؟

اینکه بتوانید مصاحبه گر را تحت تاثیر قرار دهید به جد چیزی نیست که بتوان در شما ایجاد نمود اما می توان نکات مهمی را در این خصوص ذکر کرد تا با رعایت آنها بتوانید اعتماد به نفس خود را بالا برده تا با استرس کمتری در جلسه مصاحبه با فرد آنسوی میز گفتمان نمائید.

اعتماد به نفس قدرتی دارد مثل کوه

نقش اعتماد به نفس را در هیچ مرحله ای از زندگی نمیتوان انکار کرد،مگر میتوان فردی را استخدام کرد که او حتی به خودش هم اعتماد و اطمینان ندارد؟وقی شما خودتان نمی توان به خودتان اعتماد کنید چگونه انتظار دارید دیگران شما را بپذیرند؟

تمرین جلوی آیینه می تواند روشی مناسب برای بالا بردن اعتماد به نفس باشد،جلسه مصاحبه را شبیه سازی کنید،لباسی رسمی اما راحت بپوشید و از یک فرد مسن تر بخواهید پشت میز بنشیند،از قبل سوالات مهم را آماده نموده و به او بدهید.سعی کنید یک جلسه مصاحبه استخدامی واقعی را برقرار و آنرا تمرین نمایید.

در جلسه استخدامی مصاحبه خودتان را چطور معرفی می کنید ؟

وقتی از شما پرسیده میشود تا خودتان را معرفی کنید اصلا منظور این نیست از زندگی شخصی خود صحبت کنید.وقتی مصاحبه کننده می گوید که خودتان را معرفی کنید در واقع می خواهد بداند شما چه کمکی می توانید به او کنید،او چه کار دارد که شما که هستید یا کجای شهر زندگی می کنید،همه اینها قبلا در رزومه کاری شما بوده و به دستش رسیده.

اینجا شما می توانید بگویید دیگران من را به خاطر مهارت بالایی که در کار با نرم افزار هلو دارم مستر هلو خطاب می کنند،یا دوستم می گوید تو از تمامی سوراخ و سمبه های حساب داری سر در میاوری،به راستی من می توانم فرایند حسابداری شرکت را متحول کنم.همین ۲-۳ جمله می تواند به طور کامل جلسه مصاحبه را دگرگون ساخته و باعث شود تا مصاحبه گر روی شما حساب دیگری باز کند.

صحبت در مورد اطلاعات مهم به جای حرف های بی ارزش

اگر میخواهید به درستی به سوالات مصاحبه پاسخ دهید فرصتی که برای صحبت کردن دارید را غنیمت بشمارید و با حرف های سطحی و بی ارزش آنرا به هدر ندهید.به جای صحبت در مورد علایق یا مشکلاتی که در تجربه کاری قبل داشتید می توانید در مورد موارد زیر حرف بزنید.

  • توانایی ها و استعدادهای خود را لا به لای صحبت هایتان بیاورید
  • از مدارک و گواهینامه هایی که گرفته اید بگویی
  • از قدرت مدیریتی خود یا سابقه رهبری یک گروه بگویید
  • از مدرک تحصیلی تان صحبت کرده و بگویید در چه رشته ای فارغ التحصیل شده اید
  • از این بگویید که به چه زبان هایی مسلط هستید

صحبت در مورد اطلاعات مهم

مهارت صحبت کرده و شما را پیروز می کند

مهارت هایی که دارید می تواند برگ برنده شما باشد لذا سعی کنید با تکیه بر آنها خود را فردی مفید و کاربلد معرفی کنید،برای کارفا چالش ایجاد کنید که اگر شما را استخدام نکند یک متخصص حرفه ای را از دست خواهد داد.

اگر می توانید نمونه کارهایتان را در تبلت یا موبایل نشان داده تا به صورتی ملموس این توانایی شما قابل درک باشد.این مورد می تواند به جد شما را یک گام به جلو برده و احتمال استخدام شما را به طور فزاینده ای بالا ببرد.

صحبت در مورد افتخارات خود را فراموش نکنید،اگر کار و یا پروژه بزرگی انجام داده اید اکنون وقت خودنمایی است،به هیچ وجه اجازه ندهید کارفرما حس کند با استخدام نکردن شما هیچ چیز را از دست نداده لذا با صحبت در مورد افتخارات خود او را مجاب کنید تا شما را که فردی توانا هستید را از دست ندهد.پاسخگویی به سوالات مصاحبه آنقدرها هم سخت نیست اگر بلد باشید چه بگویید و چه زمانی بگویید.

اشتیاق و انرژی شما برای استخدام

اینکه کارفرما شما را فردی مشتقاق بشناسد که انرژی زیادی برای پیش بردن اهداف شرکت دارید یا نه شما را فردی بی تفاوت و بی انگیزه تلقی نکند قطعا در سرنوشت کاری و استخدام شما تفاوت ایجاد می کند.در هنگام صحبت کردن پرانرژی و مشتاقانه به صحبت ها گوش داده و پاسخ هایتان دقیق و پر از انرژی مثبت باشد.اجازه دهید کارفرما حس کند شما فردی هستید که می توانید با توانایی ها و مهارتهایتان و البته انرژی فوق العاده ای که دارید شرکت را متوحل می سازید.

توانایی های اجتماعی و گروهی را دست کم نگیرید

همه کارفرمایان علاقه دارند تا کارمندانشان از توانایی های اجتماعی بالایی برخوردار باشند،علت هم مشخص است،ارتباط با دیگران یعنی فروش،یعنی شناخته شدن بیشتر شرکت،یعنی اعتبار و یعنی موفقیت پس اگر فردی هستید که قدرت ارتباط جمعی ضعیفی دارید حتما به سراغ تقویت این مهارت رفته چون بدون آن خیلی جاها عملا هیچ شانسی برای استخدام نخواهید داشت.

اگر فردی هستید که قدرت رهبری گروهی دارید که بسیار عالی می شود و می توانید با ذکر نمونه هایی از رهبری گروه و جمع خود را بسیار در دل کارفرما جا کنید.

توانایی های اجتماعی و گروهی

هوشمندانه به صحبت های کارفرما گوش دهید

خیلی از اطلاعات مهم و ضروری را خود کارفرما به شما خواهد داد لذا با دقت به صحبت هایش گوش داده و با به خاطر سپردن اطلاعات کلیدی از همانها در صحبت هایتان اسنفاده کنید.برای مثال اگر کارفرما می گوید اهمیت نظم و زمان بسیار برایش حیاتی است می تواند بعدا بگویید در محیط کاری قبل حتی یک بار هم تاخیر نداشته اید البته اگر خیلی غیبت نمیکردید و به همین دلیل اخراج نشده اید یا اگر از اهمیت و نقش سیستم های کامپیوتری می گوید میتوانید به اون این اطمینان را دهید که با هزینه ای بسیار ناچیز دوستتان می تواند کلیه سیستم ها را سرویس نماید و یا برای مثال نمایندگی یک آنتی ویروس معتبر با شما رفیق صمیمی است و می توانید یک تخفیف ویژه از او بگیرید.

قبولی در آزمون استخدامی های استخدامی مصاحبه

اگر چه مقالات ارائه شده جهت آموزش مسائل و نکات مهم می تواند بسیار کاربردی و راهگشا باشد اما استفاده از مجموعه سوالات مصاحبه استخدامی می تواند به بهترین شکل ممکن شما را در راه آماده سازی علمی و دانش مربوط به نکات مهم روز مصاحبه آگاه و هوشیار نماید.

حرف آخر

همواره به خاطر داشته باشید در طی آزمون مصاحبه شغلی با دقت اما کوتاه سخن بگویید.وقتی از شما پرسیده میشود که به چه دلیل و چرا شرکت باید شما را استخدام کند.کنترل زبانتان را از دست ندهید و به اختصار اما دقیق صحبت کنید و بروید سر اصل مطلب.مسئله مهم دیگر این است که به هیچ عنوان برای اثبات خود به دروع متوصل نشوید و یادتان نروید که اگر با فریب عوامل مصاحبه و کارفرما استخدام شوید در نهایت همه چیر بر ملا خواهد شد و دیر یا زود عذر شما را خواهند خواست لذا آنچه هستید را بگویید اما با اعتماد به نفس و اطمینان از توانایی هایتان نشان دهید که شرکت از استخدام شما ضرر نخواهد کرد.

ای سوال با ارائه مهم ترین سوالات استخدامی مصاحبه که احتمال طرح آنها در آزمون استخدامی بالاست کمک کرده تا شما داوطلبان عزیز بتوانید با طیف وسیعی از این سوالات احتمالی آشنا شوید.

پاسخگویی به سوالات مصاحبه های استخدامی چگونه به سوالات مصاحبه استخدامی پاسخ دهیم ؟ این سوالی است که در انتهای این مقاله می بایست بتوانبم برایش جوابی درخور داشته باشیم قطعا برای بسیاری از افرادی که آزمون کتبی استخدامی را پشت سر گذارده اند اکنون دلهره و استرسی به مراتب بیشتری را در مورد مهم ترین سوالات مصاحبه استخدامی تجربه می کنند،در ...
[yasr_visitor_votes size='small']
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
نظرات کاربران ( ۰ عدد )