وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ( آشنایی با تمام بخش های وزارت دفاع )

3.5
امتیاز 3.5 از 39 رای

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح

مقدمه ای بر این مقاله

ضمن عرض سلام خدمت شما کاربران عزیز وبسایت ای سوال در این بخش و در ادامه می توانید بخش هایی را مطالعه نمایید که شاید تا بحال درباره وزارت دفاع ندانید و بتوانید با مطالعه این بخش اطلاعات عمومی خود را راجع به این سازمان بالا ببرید. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از مهمترین ارکان یک کشور می باشد این سازمان یک سازمان دولتی بوده و نام آن در بین ۱۸ وزارتخانه کشور دیده می شود . اگر بخواهیم بش از وظایف مهم آنرا خدمت شما عرض کنیم می توانیم از جمله مسؤول برنامه‌ریزی ، هماهنگی ، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی را نام ببریم که مطمئنا برای یک کشور بسیار مهم بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. تمامی این برنامه ریزی ها تنها و تنها انجام می شود تا در مقابل تهدیدات احتمالی به کشور بتواند نیروی دفاعی خود را تجهیز نمایند.

نام اول این وزارتخانه وزارت دفاع ملی بوده است اما پس از گذشت زمان در ۲ خرداد سال ۱۳۶۳ و در قبل از انقلاب نام آن به وزارت جنگ تغییر یافت و در دوره دکتر مصدق توانستند تا نام آنرا به وزارت دفاع ملی تغییر دهند و ا به امروزه این نام هیچ تغییری در خود مشاهده نکرد.

مرتبط است با نمونه سوالات استخدامی وزارت دفاع

[phoe-icon name=”fa-bookmark-o”]ارگان های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را می توانید در ذیل مشاهده نمایید :

سازمان صنایع دفاع _ سازمان صنایع هوافضا _ سازمان صنایع هوایی _ شرکت صنایع الکترونیک ایران _ سازمان صنایع دریایی _ دانشگاه صنعتی مالک اشتر _موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی _ سازمان اتکا _ سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح _ شرکت باتری سازی نیرو این نام ها تماما و مستقیما زیر نظر وزارت دفاع می باشند و تمامی کارهای آنها توسط این وزارتخانه زیر نظر گرفته می شود.

[phoe-icon name=”fa-bookmark-o”]وظایف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

  •  جلوگیری و سرکوب نمودن شورش در کشور
  • تامین امنیت کشور ، رعایت نمودن حقوق بشر ، و ساختن یک محیط بسیار سالم و خوب برای افراد کشور
  • ارتقای سلاح ها در کشور و تجهیز نمودن نیروی دفاعی
  • حماین نمودن از برنامه های خلع سلاح کردن نیرو های غیر قانونی
  • ساخت فضای سالم و ارتقای فرهنگ بر ضد فسادپ

سازمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تا به امروز دارای ۹ سازمان تحقیقاتی ، تولیدی ، صنعتی ، و خدماتی بوده که تمامی بخش های نام برده شده کار های مختلفی در این سازمان انجام می دهند تا بتوانند نیاز های نیروی مسلح را بر طرف نمایند. وزارت دفاع در بخش های زمینی ف هوافضا ، موشکی و …. خدمات رفاهی بسیار زیادی انجام می دهد و در این زمینه در تلاش اس تا بتواند تمامی بخش های کمک کننده به این وزارتخانه ها را ارتقائ دهد.

[phoe-icon name=”fa-bookmark-o”]ای سوال و نمونه سوالات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

همانطور که مستحضر می باشد وبسایت ای سوال دارای شناسنامه ای واضح بوده و تمامی داوطلبان آزمون های استخدامی این وبسایت را برای یکبار امتحان نموده اند . خدمت شما باید عرض نماییم که ما در ۶ سال فعالیت کاری خود توانسته ای با کمک خدا و یاری شما دوستان تمامی نیاز های داوطلبان تمامی ارگان ها و وسازمان های دولتی را فراقم سازیم و خدا را شاکریم که در سال ۹۷ و در آستانه ۷ ساله شدن این وبسایت باز هم در کنار شما هستیم تا بسته فوق کامل وزارت دفاع را به شما خوبان پشنهاد کنیم . وبسایت ای سوال یک تیم تولید محتوای بسیار قوی در تیم کاری خود دارد و مطمئنا نمونه سوالات استخدامی ما به هیچ عنوان در وبسایت های دیگر قابل مشاهده و دریافت نمی باشد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مقدمه ای بر این مقاله ضمن عرض سلام خدمت شما کاربران عزیز وبسایت ای سوال در این بخش و در ادامه می توانید بخش هایی را مطالعه نمایید که شاید تا بحال درباره وزارت دفاع ندانید و بتوانید با مطالعه این بخش اطلاعات عمومی خود را راجع به این سازمان بالا ببرید. وزارت دفاع و پشتیبانی ...
3.5
امتیاز 3.5 از 39 رای
پیشنهاد مطالعه ای سوال به شما
3.1
امتیاز 3.1 از 40 رای
content_copy
49269
3.5
امتیاز 3.5 از 4 رای
content_copy
1992
4.6
امتیاز 4.6 از 9 رای
content_copy
3974
5
امتیاز 5 از 1 رای
content_copy
2457
3.6
امتیاز 3.6 از 5 رای
content_copy
4361